سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

آلرژی های زمستانی: علت آلرژی های زمستانه + روش های درمانی +جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد  آلرژی های زمستانی: علت آلرژی های زمستانه + روش های درمانی +جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

آلرژی های زمستانی: علت آلرژی های زمستانه + روش های درمانی

مجله دلگرم | آلرژی های زمستانی چندان شیوع ندارد اما ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد. آلرژی ها ممکن است در هر فصلی پیش بیاید اما در زمستان میتواند باعث بروز بیماری ها و مشکلات متفاوتی بشود.

علت بروز آلرژی در فصل زمستان چیست؟

در فصل زمستان معمولا منبع آلرژی از داخل خانه است چراکه در هوای سرد منابع آلرژی زا از بین میروند. اگر در روز های سرد زمستان مدت بیشتری را در خانه میگذرانید، ممکن است متوجه شده باشید که ممکن است پس از مدتی عطسه کردن، سرفه کردن و خارش به سراغ تان بیاید.

برخی از عوامل آلرژی زایی که ممکن است در خانه وجود داشته باشند عبارتند از:

– شوره سر: معمولا یکی از عوامل آلرژی زا در طول زمستان شوره سر است. اگر حیوان خانگی داشته باشید ممکن است فکر کنید که علائم آلرژی تان (عطسه، سرفه، خارش و…) به دلیل حضور آن هاست اما علت واقعی میتواند شوره سر خود و یا یکی از اعضای خانواده باشد!

– کرم غبار: این جانوران میکروسکوپیک یکی از مهم ترین دلیل ایجاد آلرژی در خانه در فصل زمستان میباشند. معمولا این جانوران بسیار ریز و کوچک در تخت خواب، فرش ها و اثاثیه و لوازم منزل قرار میگیرند.

قارچ: همیشه در هوا هاگ قارچ ها وجود دارد اما برای افرادی که حساسیت دارند، تنفس این هاگ ها میتواند باعث عطسه، گرفتگی و خارش بشود. قارچ ها معمولا در محیط های نمدار و مرطوب مثل زیر زمین و حمام خانه رشد میکنند.

– تخم گذاری سوسک ها: سوسک ها خیلی سخت جان هستند و میتوانند در هر محیطی زندگی کنند. معمولا سوسک ها همه جا دیده میشوند و حتی اگر خانه و زندگی خیلی تمیزی نیز داشته باشید ممکن است آن ها را نزدیک خود ببینید بنابراین سعی کنید که حتما درب ظروف حاوی غذا را بخوبی ببندید و آشغال ها را نیز به موقع تخلیه کنید.

چگونه از آلرژی زمستانی پیشگیری کنیم؟

نکته ای که درمورد آلرژی ها در زمستان وجود دارد این است که هوای سرد میتواند براحتی و به سرعت علائم آلرژی را بدتر و اوضاع را وخیم تر کند.

بطور مثال در زمستان مردم بخاری ها و وسایل گرمایشی را روشن میکنند و همین امر باعث میشود تا هوای داخل خانه خشک شده و این خشکی هوا باعث بروز مشکلات دیگر همچون خشک شدن مجاری تنفسی، خون دماغ شدن، ترک خوردن پوست و… میشود.

شاید ممکن نباشد که بطور کامل خود را از دست آلرژی ها در امان نگه داریم اما با رعایت کردن نکات بهداشتی میتوانیم کمتر دچار این مشکل طاقت فرسا شویم.

آلرژی های زمستانه ، آلرژی

برای به حداقل رساندن عوامل آلرژی زا در محیط خانه میتوانید اینکار ها را انجام دهید:

– از یک دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید تا خشکی هوا کاهش یابد اما آنقدر درجه دستگاه را بالا نبرید که خونه شبیه به جنگل های استوایی بشود. کرم غبار در رطوبت بیش از ۶۰ درصد با سرعت بسیار زیادی رشد کرده و تکثیر میشود. قارچ ها نیز در رطوبت بالا بهتر رشد میکنند. پیشنهاد میشود که حداکثر رطوبت خانه ۵۰ درصد باشد.

– از فرش کردن دیوار به دیوار خانه بپرهیزید. سعی کنید در اطراف قالی ها اندکی فضای آزاد وجود داشته باشد چراکه این مناطق یکی از مکان های مورد علاقه عوامل بیماری زا میکروبی میباشد.

– سعی کنید بصورت مرتب خانه را تمیز کرده، گرد گیری و جارو کنید. بهتر است از جارو برقی هایی استفاده کنید که فیلتر هوا داشته باشند.

– بهتر است بصورت هفتگی ملافه ها و رو تختی ها را در آب داغ (حداقل ۵۵ درجه سانتیگراد) بشویید. میتوانید از روبالشتی های ضد میکروبی استفاده کنید (این رو بالشتی ها میکروب ها را به دام انداخته و اجازه نمیدهند که باعث ایجاد مشکلاتی همچون انوع آلرژی ها بشوند.)

– برای جلوگیری از شوره سر باید حداقل هفته ای یکبار حیوانات را حمام ببرید. (البته مراقب باشید که زیاده روی نکنید چراکه حمام دادن و شستشوی بیش از حد حیوانات خانگی میتواند باعث خشک شدن پوست آن ها بشود.)
اگر همه نکات ایمنی را رعایت کرده اید اما همچنان علائم آلرژی دارید احتمالا به دلیل وجود عوامل آلرژی زا در اماکن عمومی است که در آن ها قرار میگیرید جاهایی مثل محل کار، مدرسه، دانشگاه و… .

آلرژی های زمستانه و سرماخوردگی

در زمستان، متوجه شدن تفاوت آلرژی با سرماخوردگی کار بسیار سختی است! هر دو این بیماری ها دارای علائم مشترک زیادی همچون عطسه و آبریزش بینی هستند. تفاوت در اینجاست که سرماخوردگی نوعی عفونت واگیر دار میباشد درحالیکه آلرژی پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به یک عامل حساسیت زا و یا ناراحت کننده است.

سرماخوردگی معمولا در طول چند هفته درمان میشود اما آلرژی تا زمانیکه عاملی که آن را تحریک کرده، وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت. علائمی همچون خارش و جمع شدن اشک در چشم ها معمولا بدلیل آلرژی است اما تب و درد معمولا جزو علائم سرماخوردگی هستند. سرفه کردن نیز اغلب یکی از علائم سرماخوردگی است اما سرفه های شدید میتواند نشانه ای آنفلونزا باشد.

راه های درمان آلرژی های زمستانی

برای درمان آلرژی ها اغلب مردم به خود درمانی روی آورده و به تشخیص خود دارو میخورند! اما اینکار نه تنها نمیتواند آلرژی را درمان کند، بلکه باعث تشدید آن نیز میشود. در روز های سرد زمستان اگر احساس میکنید که مریض شدید و یا حال مساعدی ندارید، اشکالی ندارد که خوراکی هایی مصرف کنید که برای شرایط شما مفید است (مثل لبو، چغندر و میوه هایی که ویتامین سی زیادی دارند، مثل پرتقال و لیمو شیرین) اما هرگز بدون تجویز دکتر دارو مصرف نکنید و حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

آلرژی های زمستانی: علت آلرژی های زمستانه + روش های درمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.