سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

میخک و خواص مفید آن

طریقه مصرف میخک و خواص مفید آن برای پوست لاغری و دیابت

میخک و خواص مفید آن,میخک و خواص آن,گیاه میخک و خواص آن,میخک و خواص مفید آن,گل میخک و خواص آن,میخک و خواص,میخک و خواص دارویی,میخک+خواص,میخک خواص دارویی,میخک خواص درمانی,خواص میخک و بارداری,خواص میخک هندی,خواص روغن میخک,خواص چای میخک,خواص کل میخک,خواص گیاه میخک,خواص دارویی گل میخک,خواص دارویی میخک,خواص چوب میخک,خواص دارویی میخک هندی,خواص میخک در بارداری,خواص میخک برای بارداری,مصرف میخک در بارداری,مصرف میخک در بارداری,مصرف میخک در دوران بارداری,مصرف ژل میخک در بارداری,مصرف روغن میخک در بارداری,مصرف عصاره میخک در بارداری,مصرف گل میخک در بارداری,مصرف قطره میخک در بارداری,مصرف اسانس میخک در بارداری,مصرف میخک برای بارداری,مصرف میخک,مصرف میخک در شیردهی,مصرف میخک در غذا,مصرف میخک برای کودکان,مصرف میخک برای لاغری,مصرف میخک در دوران شیردهی,مصرف میخک دردوران بارداری,موارد مصرف میخک در غذا,استفاده از میخک در دوران بارداری,خوردن میخک در دوران بارداری,مصرف گل میخک در دوران بارداری,خوردن گل میخک در دوران بارداری

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف میخک و خواص مفید آن برای پوست لاغری و دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

میخک در طب سنتی: میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است. برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آن را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید. میخک تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند. این گیاه برای رفع سردرد مفید است، ضعف اعصاب را درمان می‌کند و برای رفع تنگی نفس موثر است. کسانی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند.

میخک و خواص مفید آن

درخت میخک بومی جزائر اندونزی و اقیانوسیه است و بعلت زیبایی خاصی که درد امروز در بیشتر نقاط دینا بعنوان درخت زینتی پرورش داده می شود . البته در مناطق سردسیر این گیاه در گلخانه و گرم خانه نگهدری می شود .در قدیم الایام میخک ادویه ای گران قیمت بوده که تنها پادشاهان و ثروتمندان مکی توانستند از آن استفاده کنند میخک درختی است کوچک و مخروطی شکل که برگهای آن هیچ وقت زرد نمی شود ودر تمام طول سال سبز است . ارتفاع این درخت تا 10 متر می رسد . برگهای آن نوک تیز و بیضوی و دم برگهای آن قرمز رنگ است و به درخت زیبایی مخصوصی می دهد گلهای میخک کوچک و مجتمع بصورت خوشه هایی شامل 10 تا 25 گل می باشد . وجه تسمیه این درخت بدین دلیل است که غنچه های خشک شده آن که کوچک و بطول یک سانتی متر است بشکل میخ کوچک می باشد .

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

 خشک شده غنچه درخت از دو هزار سال بیش به عنوان ادویه به کار می رفته است. از نظر طب قدیم ایران میخک خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است. برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آن را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید. میخک تقویت کننده مغز می باشد و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.

میخک و خواص آن

غنچه های درخت میخک پس از باز شدن یعنی قبل از اینکه رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود باید چیده و خشک نمود . میخک که بعنوان ادویه و دارو بکار می رود پودر این غنچه ها می باشد . میخک دارای 16 درصد و ساقه های درخت در حدود 5 درصد و برگهای آن دارای 2 درصد اسانس روغنی می باشد که از تقطیر این قسمت ها بدست می آید . اسانس میخک دارای بوئی قوی وطعمی سوزاننده می باشد .این اسانس سفید رنگ بوده که اگر در مجاورت هوا قرار گیرد رنگ آن تیره و غلیظ می شود . اسانس میخک دارای اوژنول ،‌کاربو فیلین ، الکل بنزیلیک ، بنزوات دو متیل ، فورفوول و اتیلن می باشد . اوژنول که ماده اصلی میخک می باشد آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندانپزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود .

بیشتر بخوایند :

زنجبیل و سرماخوردگی

میخک و بارداری

خواص میخک

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

 میخک از سرطان جلوگیری کرده و حتی درمان کننده سرطان می باشد. حالت تهوع و استفراغ را برطرف می کند، بدین منظور می توان 2 قطره از اسانس میخک را در یک لیوان ریخت و نوشید و یا از یک فنجان دم کرده میخک استفاده کرد. برای رفع سردرد مفید است.

گیاه میخک و خواص آن

برای تهیه چایی یا دم کرده میخک مقدر 10 گرم میخک را با یک لیتر آب جوش مخلوط کرده و بمدت 5 دققیه دم کنید. همانطور که گفته شد میخک بسیار گرم است و بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده ها شوداینگونه افردر باید میخک را با صمغ عربی مخلوط کرده و بخورند . 

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

ضعف اعصاب را درمان می کند. در برطرف کردن فلج و لقوه مؤثر است. برای رفع تنگی نفس مفید است. جویدن میخک بوی بد دهان را برطرف می کند ولی مواظب باشید که با زبان تماس نگیرد زیرا باعث سوزش زبان می شود.

میخک و خواص مفید آن

اگر احساس کوفتگی و سردرد می‌کنید یا اینکه دماغتان چکه می‌کند معنی‌اش این است که کم‌کم سرماخورده‌اید و در حال آنفلوانزا گرفتن هستید. نباید دست روی دست بگذارید تا وضع خراب‌تر شود. چوب میخک نه تنها ضدباکتری است بلکه خواص ضدویروسی هم دارد و شما را از شر ویروس‌ها خلاص کرده و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوایند :

میخک در طب سنتی

میخک و خواص دارویی

خواص میخک برای پوست

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

 کسانی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند. مقوی معده و جهاز هاضمه است . کبد و کلیه را تقویت می کند. سکسکه را برطرف می کند. کسانی که قطره قطره ادرار می کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند.

گل میخک و خواص آن

چوب میخک برای مقابله با اسهال:  چوب میخک یک درمان طبیعی و موثر برای مقابله با اسهال است. این گیاه دشمن باکتری‌هاست و میکروب‌های مسئول عفونت فلور روده را ناکار می‌کند. برای همین هم دستگاه گوارش به حالت عادی بر می‌گردد و شما راحت می‌شوید.  روش استفاده  یک فنجان آب را داخل یک ظرف بریزید و 3 عدد چوب میخک را داخل آن بیندازید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد و سپس زیر شعله را خاموش کنید تا به مدت 10 دقیقه هم دم بکشد. هر روز 3 بار (بعد از غذا) از این دم کرده میل کنید.

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

برای درمان غذایی و تقویت رحم باید از 4 گرم میخک، هر روز به طور مرتب استفاده نمود. میخک اشتها آور است و بدن را تقویت می کند. میخک ضد عفونی کننده بسیار خوبری است و می توان از آن به عنوان کمپرس برای شستشوی زخم ها استفاده کرد. برای آسان کردن زایمان خانم های حامله باید در ماههای آخر بارداری هر روز چای میخک استفاده کنند و حتی در اتاق های زایمان نوشیدن چای میخک، زایمان را تسهیل می کند.

میخک و خواص

هضم راحت‌تر غذا با چوب میخک: اگر شما هم با مصرف لوبیا، عدس، نخود، لپه و غیره دچار نفخ یا یبوست و غیره می‌شوید چوب میخک را امتحان کنید. می‌توانید چند عدد چوب میخک به غذایتان اضافه کنید.  روش استفاده  برای مقابله با احساس سنگینی، پری معده و نفخ و غیره چند عدد چوب میخک و یا افشره‌ی خوراکی (2 قطره برای 500 گرم غذا) را در مرحله‌ی پایانی پخت به غذاهایتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که مصرف افشره‌ی خوراکی چوب میخک برای خانم‌های باردار، شیرده و یا بچه‌های کمتر از 6 سال توصیه نمی‌شود. همچنین باید بدانید که مصرف چوب میخک در افرادی که به اوژنول حساسیت دارند باعث اختلال خواب می‌شود.

میخک و خواص مفید آن , میخک و خواص آن , گیاه میخک و خواص آن , میخک و خواص مفید آن

میخک تب بر و کرم کش است و داروی کرم کش دارای میخک می باشند. برای گردش خون و قلب مفید است. اسهال و دل درد را درمان می کند. برای برطرف کردن دردهای رماتیسمی 3 تا 4 قطره روغن میخک را با 5 گرم روغن بادام مخلوط کرده و روی قسمت های دردناک بمالید.  ـ برای درمان کمر درد، چای میخک و یا 2 قطر اسانس میخک را با آب گرم و یا چای مخلوط کرده و بنوشید.

میخک و خواص دارویی

چوب میخک برای تمیز کردن زخم: چوب میخک یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی و فوق‌العاده است. این گیاه هم ضدباکتری و هم ضدویروس است که برای تمیز کردن زخم‌ها و جراحات فوق‌العاده عمل می‌کند. البته خواص آن به همین جا هم ختم نمی‌شود. خواص ضدالتهابی چوب میخک مانند بی‌حسی موضعی عمل می‌کند.  روش استفاده  برای این کار یک فنجان آب را داخل یک ظرف ریخته و سه عدد چوب میخک به آن اضافه کنید. ظرف را روی شعله قرار دهید و اجازه بدهید به مدت 5 دقیقه بجوشد. زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید که محلولتان به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. یک گاز استریل را به این محلول آغشته کرده و روی زخمی که قبلاً تمیز کرده‌اید بزنید.

میخک و خواص مفید آن

بیشتر بخوانید :

میخک و بارداری

میخک پا

میخک

آلرژی و آسم

علت و درمان آلرژی و آسم کودکان و بزرگسالان با داروهای گیاهی

آلرژی و آسم,آلرژی و آسم کودکان,تفاوت آلرژی و آسم,درمان آلرژی و آسم,فرق آلرژی و آسم,آلرژی آسم,فوق تخصص آلرژی و آسم,دکتر فوق تخصص آلرژی و آسم,ارتباط آلرژی و آسم,آلرژی آسمی,متخصص آسم و آلرژی کودکان,آسم و آلرژی در کودکان,درمان آسم و آلرژی کودکان,آلرژی آسم کودکان,دکتر آسم و آلرژی کودکان,متخصص آسم و آلرژی کودکان در کرج,کلینیک آسم و آلرژی کودکان,متخصص آسم و آلرژی کودکان شیراز,مرکز آسم و آلرژی کودکان,درمان گیاهی آسم و آلرژی,درمان آلرژی آسم,درمان آسم و آلرژی در کودکان,درمان آسم و آلرژی در طب سنتی,درمان بیماری آسم و آلرژی,فرق آلرژی با آسم,آلرژی آسم چیست,کلینیک آسم آلرژی تهران,آسم آلرژی در کودکان,آلرژی یا آسم,فوق تخصص آسم و آلرژی در تهران,فوق تخصص آسم و آلرژی کودکان,فوق تخصص آسم و آلرژی اطفال,فوق تخصص آسم و آلرژی کودکان در تهران,دکتر فوق تخصص آسم و آلرژی کودکان,دکتر نبوی فوق تخصص آسم و آلرژی,فوق تخصص آسم و آلرژی در اهواز,فوق تخصص آسم و آلرژی در اصفهان,دکتر فوق تخصص آسم و آلرژی در شیراز,دکتر فوق تخصص آسم و آلرژی در تهران,دکتر محمد نبوی فوق تخصص آسم و آلرژی,دکتر مسعود موحدی فوق تخصص آسم و آلرژی,دکتر محمد نبوی فوق تخصص آسم و آلرژی و ایموئولوژی,دکتر فوق تخصص آسم و آلرژی کودکان در تهران,دکتر فوق تخصص آسم و آلرژی در کرج,ارتباط آسم و آلرژی با ورزش

آلرژی و آسم , آلرژی و آسم کودکان , تفاوت آلرژی و آسم , درمان آلرژی و آسم

در این مطلب از سایت جسارت به علت و درمان آلرژی و آسم کودکان و بزرگسالان با داروهای گیاهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

برخی از واکنشهای مربوط به بیماری آسم به افزودنیهای غذایی مثل سولفیتها، تارترازین (نوعی رنگ زرد افزودنی) بنزوات سدیم و سالیسیلاتهای طبیعی (ترکیبات شبیه آسپرین که در بسیاری از غذاها یافت می‌شود) مربوط است. یک پزشک یا متخصص آلرژی می‌تواند به شما کمک کند که به کدامیک از مواد بالا حساسیت دارید.

آلرژی و آسم

 امروزه با روند رو به جلو جهان در تولید گازهای گلخانه ای و آلوده کردن هوا ، باعث به وجود آمدن بیماریهای تنفسی در مردان ، زنان و به خصوص فرزندان می شود که اگر نکات ایمنی در این باره رعایت نشود باعث بیماریهای خطرناکی در همه ی افراد می شود . به دلیل اینکه نفس کشیدن برای ادامه حیات یک انسان بسیار نیاز است و بدون رسیدن چند دقیقه هوا به ریه باعث مرگ انسان می شود ، محافظت از ریه و دستگاه تنفسی بسیار امری مهم می باشد . بیماری تنفسی که عموما در ارتباط با بیماری ریوی است شامل گروهی از بیماری ها هستند که از طریق درگیر کردن بخش یا قسمت هایی از دستگاه تنفسباعث اختلال در عملکرد ریه ها می گردند. گاهی بیماری تنفسی در نتیجه آسیب به پرده جنب(پلورا)، حفره پلورال یا ماهیچه ها و اعصاب تنفسی ایجاد می شود. ریه ها مهمترین قسمت دستگاه تنفسی هستند که در عمل تبادل گازهای تنفسی جهت تامین اکسیژن بافت های مختلف بدن و دفع دی اکسید کربن نقش دارند. نایژه ها، نایژک ها و آلوئول ها از اجزای مهم هر کدام از ریه ها به شمار می آیند که در یک بیماری تنفسی ممکن است درگیر شوند. 

کمبود منیزیم اغلب در مبتلایان به آسم یافت می‌شود. منیزیم می‌تواند از اسپاسم ماهیچه‌ها جلوگیری کرده یا آنرا متوقف کند. بنا براین رژیم غذایی غنی از منیزیم می‌تواند برای مبتلایان به آسم مفید باشد از منابع خوب منیزیم مغزها و غلات ، حبوبات، سبزیجات برگ سبز تیره، ماهی و گوشت قرمز می‌باشند.

آلرژی و آسم کودکان

بیماری مجاری ریه: آسم و بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) شایع ترین بیماری های انسدادی ریه هستند. انسداد در جریان بازدم که منجر به پرهوایی ریه ها و  قفسه سینه ای بشکه ای شکل می گردد.  بیماری جدار قفسه سینه: حجم زیاد مایع در فضای جنب ممکن است به دلیل افزایش کار تنفس و با تحریک گیرنده های تنفسی منجر به تنگی نفس می گردد.  بیماری پارانشیم (بافت بینابینی) ریه: در اثر عفونت، تماسهای شغلی، اختلالات خودایمن ایجاد می شود که منجر به افزایش سفتی ریه ها و افزایش کار تنفس  می گردد  یکی دیگر از دلایل تنگی نفس، کم خونی (آنمی) و بیماریهای التهابی قلب(میوکاردیت) می باشد.

کمبود سلنیوم به میزان قابل توجهی می‌تواند خطر آسم را افزایش دهد. سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان از تخریب سلولها، آسیب کروموزومها و سرطانها جلوگیری می‌کند. از منابع عالی سلنیوم عبارتند از مغزهای برزیلی، جگر، قلوه، نان تهیه شده از اردکامل، ماهی خال مخالی، جوانه گندم، سبوس‌ها، ماهی تن، پیاز، گوجه فرنگی و کلم بروکلی.

تفاوت آلرژی و آسم

درمان بیماری های تنفسی بر اساس تشخیص نوع بیماری توسط پزشک معالج، حاد و مزمن بودن، شدت علایم و عوارض برجای مانده بر دستگاه تنفسی متفاوت بوده که ممکن است شامل یک یا چند روش زیر باشد:      رعایت اصول بهداشتی     ترک سیگار     دارو درمانی     کنترل عفونت ها     اکسیژن درمانی     فیزیوتراپی تنفسی     دوری ازعوامل خارجی تشدید کننده بیماری     دستگاه مرطوب کننده جهت رقیق کردن ترشحات ریوی     دستگاه تهویه مکانیکی     اسپری های استنشاقی     دستگاه نبولایزر     انجام واکسن (مثلا واکسن آنفلوانزا و پنوموکوکی)     جراحی

بیشتر بخوانید :

آسم و راههای درمان آن

درمان و خواص دارویی نعناع در تنگی نفس و باز شدن مجاری تنفسی

بهترین راههای درمان سرفه در منزل

آلرژی و آسم , آلرژی و آسم کودکان , تفاوت آلرژی و آسم , درمان آلرژی و آسم

کمبود ویتامین B6 در بسیاری از مبتلایان به آسم مشاهده شده است. کمبود این ویتامین به این دلیل است که داروهایی که در بسیاری از مبتلایان به آسم استفاده می شود در جذب ویتامین B6 تداخل می‌کنند. افزودن مکمل ویتامین B6 به رژیم غذایی بیماران وقوع حمله‌های آسمی را کاهش می‌دهد. از منابع ویتامین B6 می‌توان سیب زمینی، غلات صبحانه، نان، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیاهای پخته، موز، مغزها و دانه‌ها خصوصاً دانه آفتاب گردان را نام برد.

درمان آلرژی و آسم

آسم  یک بیماری التهابی رایج مزمن مجاری هوایی است که ویژگی های آن عبارتند از علائم متغیر و عودکننده، انسداد برگشت پذیر جریان هوا و اسپاسم برونش. نشانه های رایج آن عبارتند از خس خس، سرفه و تنگی نفس که به سه گانه ی آسم معروف است‏. تصور بر این است که آسم از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی ایجاد می شود.تشخیص آن معمولاً بر اساس الگوی علائم، پاسخ به درمان در طول زمان و اسپیرومتری صورت می گیرد. این بیماری از نظر بالینی با توجه به دفعات علائم، حجم بازدمی با فشار در یک ثانیه (FEV1) و بیشینه میزان جریان بازدمی طبقه بندی می شود.آسم را همچنین می توان بر اساس آتوپیک (بیرونی) یا غیرآتوپیک (درونی) بودن عامل آن طبقه بندی کردکه در اینجا آتوپی اشاره به استعداد بروز واکنش های حساسیت نوع ۱ اشاره دارد.

به مقدار کافی از میوه‌های تازه بخورید تا ویتامین C کافی به دست آورید. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی عمل می‌کند. بنابراین فعالیت ضد التهابی این ویتامین می‌تواند علائم بیماری آسم را کاهش دهد.

فرق آلرژی و آسم

علایم و نشانه های بیماری آسم هم از نظر شدت و هم از نظر شکل علایم در بین افراد متفاوت است. ممکن است شما فقط در هنگام ورزش دچار حملات آسمی شده و یا همیشه در خطر این حملات باشید. علایم و نشانه های بیماری و حملات آسم شامل:      تنگی نفس     سفت شدن قفسه سینه و یا درد در قفسه سینه     مشکل در خوابیدن بدلیلتنگی نفس، سرفه و یا خس خس     صدای سوت یا خس خس هنگام بیرون دادن هوا (بازدم)     حملات سرفه و خس خس که در هنگام سرماخوردگی، آنفلوانزا و بوسیله ویروس های تنفسی شدید تر می شوند

از کافئین، شکر، نمک و آب کلرینه شده پرهیز کنید. به یادداشته باشید که بسیاری از غذاهای فرآوری شده محتوی نمک و یا شکر می‌باشند.

آلرژی آسم

کنترل آسم زیاد آسان نیست بلکه احتیاج مداوم به درمان صحیح دارد که ممکن است سالها طول داشته باشد و حتی در برخی از موارد تمام عمر به درازا می‏کشد. برای این مریضی درمانهایی وجود دارد که با وجود اینکه علاج بخش قطعی نیستند، باعث می‏شوند در اغلب موارد مریض تحت کنترل درآید و خود از یک زندگی عادی برخوردار شود. در این میان مسئله چگونگی استفاده صحیح از داروهای مختلف برای آسم مهم است. موفقیت درمان آسم رابطه مستقیم با پذیرش دارو و عمل صحیح به توصیه ‏های پزشک دارد.  پس بنابراین هرچه دارو صحیح‏تر مصرف شود اثر آن بیشتر است و نیاز مریض به پزشک و درمان آن کمتر می‏شود. داروههای ضد آسم بسیار و گوناگون هستند و برای استفاده از هر کدام آنها باید کارکرد آنها را شناخت. برخی از مریضها باید از دو یا بیشتر دارو استفاده کنند و ممکن است دستگاهها باهم فرق بکنند و این ممکن است مریض را کمی سردرگم کنند به علاوه اینکه این داروها باید در طول روز به مراتب مصرف شوند.

آلرژی و آسم , آلرژی و آسم کودکان , تفاوت آلرژی و آسم , درمان آلرژی و آسم

ویتامین B12 اگر به مقدار زیاد دریافت شود می‌تواند واکنشهای مربوط به بیماری آسم را در کسانیکه به مواد غذایی حاوی سولفیتها حساسیت دارند، کاهش دهد. از منابع ویتامین B12 عبارتند از: تمام غذاهای حیوانی مثل گوشت، شیر، فرآورده‌های لبنی، ماهی، تخم مرغ و همچنین غذاهای غنی شده با این ویتامین مثل غلات صبحانه، عصاره مخمر و بعضی از جلبکها مثل جلبک دریایی.

فوق تخصص آلرژی و آسم

عسل: استفاده از عسل، به ویژه عسل گندم سیاه که پررنگ و سرشار از آنتی اکسیدان است، برای درمان سرفه توصیه شده است. مخلوطی از کمی عسل و آب گرم به طور موثر خلط اضافه را دفع می کند. همچنین نوشیدن ترکیب یک چهارم قاشق مرباخوری عسل با یک فنجان چای نیز مفید است.  ماهی چرب: منبع اسید چرب امگا۳، ماهی تن، سالمون و ساردین است که برای درمان آسم سودمند است. این ماهی ها را می توان ۲ بار در هفته مصرف کرد.  نخود بو داده: نخود غنی از پروتئین است و در صورت مصرف آن با یک لیوان شیر، باعث باز شدن راه های تنفسی می شود.  انجیر: مقداری انجیر را با آب سرد بشویید سپس به مدت چند ساعت یا یک شب کامل در آب خیس کنیدو آب آن را مصرف کنید.  شلغم : سال هاست که از شلغم خام برای درمان علایم آسم از جمله گرفتگی سینه استفاده می شود. آنتی اکسیدان موجود در آن، از آسیب رسیدن به بافت سلول های ریه پیشگیری می کند. 

اگر شما به مدت طولانی از کورتونها (قرصهای استروئیدی) برای کنترل آسم استفاده می‌کنید، به منظور پیشگیری از اثرات جانبی این داروها، مصرف نمک و مواد غذایی غنی از نمک (سدیم) را محدود کنید و همچنین مقدار کلسترول و چربی دریافتی رژیم خود را کاهش دهید. کورتونها باعث نگهداری نمک در بدن شده و چربی خون را بالا می‌برند.

دکتر فوق تخصص آلرژی و آسم

کافئین: برای تسکین موقت خس خس سینه از نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه استفاده کنید . در افرادی که روزانه قهوه داغ می نوشند حمله آسم راحت تر کنترل می شود. کافئین ماده تحریک کننده است که باعث گشاد شدن راه های هوایی می شود.  از مصرف هر نوع تنباکو بپرهیزید: اگر دچار حمله های مکرر آسم می شوید توصیه می کنیم از استعمال مواد دخانی بپرهیزید. زیرا دود این مواد لوله تنفسی را تحریک و واکنش سیستم دفاعی بدن را بیشتر می کند.  چربی اضافه را آب کنید: برای بهبود عملکرد ریه، مبتلایان به آسم باید از طریق ورزش و برنامه غذایی سالم، وزن خود را پایین بیاورند. برای پیشگیری از حمله های آسم همیشه با ورزش بدنتان را گرم کنید. توجه کنید اضافه وزن روی تمام سیستم بدن از جمله ریه اثر می گذارد.  ورزش: یکی از بهترین روش های طبیعی درمان آسم انجام روزانه ورزش تنفسی است. ورزش باعث می شود میزان دی اکسید کربن موجود در خون افزایش یابد و در نتیجه عضلات نرم و مجرای تنفسی شل شود. این امر باعث گشاد شدن مسیر تنفسی می شود.

بیشتر بخوانید :

علائم تنگی نفس+راه درمان “تنگی نفس”

علایم و نشانه های “سرطان ریه” بدخیم و خوش خیم

آبسه‌ ریه‌ و راههای درمان آن

آلرژی و آسم , آلرژی و آسم کودکان , تفاوت آلرژی و آسم , درمان آلرژی و آسم

افرادیکه مبتلا به آسم هستند و در ضمن چاق نیز می‌باشند، عملکرد ریه آنها هنگامیکه وزن خود راکاهش می‌دهند، بهبود می‌یابد اگر شما باید وزن خود را کاهش دهید از نکات زیر پیروی کنید:  الف- مقدار شکر موجود در غذای خود را کاهش دهید.  ب- از غذاهای سرخ شده اجتناب کنید.  ج- از وعده های غذایی کم ولی به دفعات استفاده کنید (۶ وعده غذایی در هر روز توصیه می‌شود).  د- با پزشک خود در مورد یک برنامه ورزشی منظم مشورت کنید.  هـ – ۶۰ تا ۸۰ اونس آب در هر روز بنوشید.  پ- گوشت، مرغ و ماهی کم چرب استفاده کنید.  ت- از گوشتهای فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس پرهیز کنید.  ث – به جای استفاده از نان سفید از نانهای تهیه شده از غلات سبوس‌دار استفاده کنید.

ارتباط آلرژی و آسم

گیاهان داروئی و داروهای گیاهی متعددی برای کنترل و درمان آسم چه در طب رایج و چه در طب سنتی ایران (TM) وجود دارند که می توان از آنها استفاده برد.  -برای کنترل موارد حاد بیماری نیز می توان از طب سنتی ایران کمک گرفت که این امر پس از تحقیقات مفید و آزمایش روش های مطرح شده قابل تحقق می باشد.  -طب رایج احتمالاً در برخی موارد همان طور که در تئوری های آسم دیدم، از دسترنج زحمات حکمای طب سنتی ایران بهره برده است بدون اینکه به آن اشاره ای داشته باشد.  -در نهایت با دیدن ظرایف و دقت نظر حکماء که در آثار آنها منعکس است به غنای طب سنتی ایران و لزوم انجام تحقیقات نظری و عملی جهت اثبات و استفاده بیشتر از محصولات آن پی می بریم.

برخی از مواد غذایی شامل ترکیباتی هستند که به آنها فیتوکمیکالها، بیوفلاونوئیدها و یا اسیدهای چرب ضروری گفته می‌شوند. این ترکیبات فعالیت ضد التهابی و آنتی هیستامینی طبیعی دارند و به بهبود علائم آسم کمک می‌کنند برخی از این مواد عبارتند از:  – انواع سیب‌ها و پیازهای قرمز رنگ  – انواع توتها و میوه‌های رنگی که حاوی ترکیبات بیوفلاونوئید هستند.  – گردو به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری امگا-۳٫

آلرژی آسمی

آلِرژی یا حَسّاسیَت‏ واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای دستگاه ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهراً بی ضرر موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می دهند. برای مثال گرده گیاهان، می تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند. ویتامین C- استفاده از ویتامین C تاثیر فوق العاده ای روی آلرژی دارد. شما باید در رژیم غذایی خود از این ویتامین استفاده کنید. این ویتامین به شما کمک می کند تا در برابر حساسیت های محیط مقاوم تر باشید.  عسل – عسل یکی دیگر از مواد خوب خانگی است که برای درمان حساسیت به شما کمک زیادی خواهد کرد. سعی کنید عسل را از محلی ها بخرید. از مقدار کم شروع کنید و هر روز مصرف آن را بیشتر کنید. چک کنید ببینید از زمانیکه عسل مصرف می کنید بدن شما نسبت به حساسیت های محیط بهتر شده است یا نه؛ شاید عسل برای برخی از افراد حساسیت زا باشد ، ولی اگر حساسیت نداشتید  چای سبز- چای سبز برای درمان بسیاری از آلرژی ها راه بسیار موثری شناخته می شود. چای سبز دارای موادی است که در مقابل بسیاری از عوامل ایجاد کننده آلرژی مانند گرده گیاهان و گلها ، ذرات گرد و غبار و … ایستادگی می کند. چای سبز را خالص استفاده کنید. به آن شیر یا عسل اضافه نکنید. این مواد عناصر و مواد موثر در چای را از بین می برند. برای شروع یک فنجان در روز بخورید. می توانید بعدا مقدار آن را بیشتر کنید.

آلرژی و آسم , آلرژی و آسم کودکان , تفاوت آلرژی و آسم , درمان آلرژی و آسم

برخی از افراد نسبت به بعضی از مواد غذایی زیر حساسیت دارند و ممکن است علائم آسم در آنها به دلیل مصرف این مواد غذایی پدید آید و یا اینکه تشدید شود از این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  – شیر و فرآورده‌های لبنی  – گندم  – ذرت بصورت شربت ذرت و نشاسته ذرت  – بادام زمینی  – سویا  – تخم مرغ اینها مواد غذایی هستند که شما باید مدت کوتاهی مصرف آنها را محدود کنید تا بفهمید به کدامیک از آنها حساسیت دارید.

متخصص آسم و آلرژی کودکان

 اکالیپتوس به طور طبیعی به عنوان کاهش دهنده انواع التهاب، مخصوصا التهاب تنفسی استفاده می شود. نحوه استفاده از آن به این صورت می باشد که 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ خرد شده گیاه اکالیپتوس را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. سپس دمنوش آن را بنوشید. التهاب ناشی از بروز حساسیت در افراد با این روش کاهش پیدا می کند. در فصولی که آلرژی در شما بوجود می آید، از رفتن به پارک ها و مناطق رو باز حتی المقدور اجتناب کنید تا بروز علائم آلرژی در شما کاهش یابد، و یا قبل از رفتن به این مناطق، طبق تجویز پزشک از داروهای تجویز شده استفاده نمایید. اگر سیگاری هستید، سعی کنید حتی المقدور در فصولی که حساسیت دارید از مصرف سیگار خودداری کنید.  در کتب طب سنتی پایه هر آنچه که بگردیم نامی از الرژی و این بیماری نخواهیم یافت اما بیماری هایی را می یابیم که علائمی مشابه آلرژی برای آن ها ذکر گردیده است. به طور مثال افزایش صفرا در بدن و یا ابتلا به سوء مزاج صفراوی را با علائمی مانند خارش، التهاب، سوزش، قرمزی یا آبریزش بینی و چشم که بسیار شبیه و نزدیک به علائم بیماری آلرژی است، توصیف کرده اند.

آلرژی و آسم , آلرژی و آسم کودکان , تفاوت آلرژی و آسم , درمان آلرژی و آسم

بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مزمن مثل آسم هنگامیکه معده آنها پر است احساس تنگی نفس می‌کنند. این به این دلیل است که زمانیکه معده آنها پر است دیافراگم نمی‌تواند به خوبی کار خود را انجام دهد. بنابراین از وعده‌های غذایی کم حجم ولی متعدد استفاده کنید تا هم دچار تنگی نفس و هم دچار ریفلاکس (برگشت اسید معده)‌ که در بسیاری از مبتلایان شایع است، نشوید. در ضمن به نکات زیر درهنگام صرف غذا توجه داشته باشید:  – قبل از اینکه خیلی خسته و یا خیلی گرسنه شوید، غذا بخورید.  – هنگامیکه غذا را می‌جوید، و می‌خورید نفس بکشید، اگر احتیاج دارید که نفسی تازه کنید، خوردن را متوقف کنید. و در هنگام صرف غذا آرامش داشته باشید.  – هنگامیکه غذا می‌پزید، دو برابر یا ۳ برابر مقدار مورد نیاز خود تهیه کرده و در فریزر نگهداری کنید تا زمانیکه احساس ناراحتی می‌کنید و نمی‌توانید غذا درست کنید، از آنها استفاده کنید.  – برای اینکه احساس پری نداشته باشید سعی کنید، از مواد غذایی که نفخ ایجاد می‌کنند کمتر استفاده کنید مثل: مار چوبه، انواع لوبیاها، کلم بروکلی، گل کلم، کلم برگ، کلم دکمه‌ای، نوشیدنیهای گازدار، خیار، خربزه، سیر، پیاز (خام)، نخود، لپه، انواع فلفلها، ترب، سوسیس، مواد غذایی محتوی ادویه‌های تند و انواع شلغم.

آسم و آلرژی در کودکان

ارتباط کمبود ویتامین D با بروز آلرژی حساسیت یا آلرژی پاسخ افراطی سیستم ایمنی بدن در برابر برخی عوامل است که این مشکل (بویژه حساسیت غذایی)در بین بزرگسالان و حتی کودکان بسیار شایع است. حساسیت ها ممکن است ارثی باشند و بعضی از کودکان با داشتن حساسیت به ترکیبات خاصی متولد می شوند اما برخی حساسیت ها نیز در طول زمان یا دوران رشد در فرد به وجود می آیند. اخیرا محققین عنوان کرده اند که کمبود ویتامین Dبا بروز آلرژی در فرد مرتبط است.

افرادی که آسم و آلرژی دارند همیشه باید مواظب معده و کار کردن شکم خود باشند تا یبوست نگیرند چون یبوست عامل همه بیماری ها است و افرادی که آلرژی و حساسیت دارند مشکل معده و یبوست نیز دارند.

درمان آسم و آلرژی کودکان

بیماری های ریوی که بر مسیرهای تنفسی و هوایی تاثیر می گذارند  نای (حلق، خرخره، لوله هوا) به لوله هایی بنام نایچه (نایژه یا bronchi) منشعب شده و در ادامه این شاخه ها هم به لوله هایی کوچکتر درون ریه تقسیم می شوند. بیماری های که براین مسیرهای تنفسی تاثیر می گذارند شامل: آسم، در این بیماری مسیرهای هوایی ملتهب شده و بعضی اوقات دچار گرفتگی شده باعث خس خس کردن و تنگی نفس می شوند. آلرژی، عفونت و یا آلودگی باعث ظاهر شدن علایم آسم می شوند. بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، بیماری ای است که در آن ریه نمی تواند بدرستی بازدم داشته و باعث مشکل در تنفس می شود. برونشیت مزمن، که نوعی از بیماری مزمن انسدادی ریه بوده و با سرفه مزمن شناخته می شود. امفیزم (Emphysema)، آسیب های ریوی باعث حبس هوا در ریه شده و مشخصه بارز این نوع بیماری انسدادی مزمن ریه مشکل در بیرون دادن هوا است. برونشیت حاد، که عفونت ناگهانی مسیرهای تنفسی بوده و معمولا عامل آن ویروسی می باشد. فیبروز سیستیک (Cystic fibrosis)، نوعی دیگر از بیماری های ریه است و در آن ترشحات مخاطی بخوبی از درون نایچه ها پاک نمی شود. جمع شدن مخاط باعث عفونت مکرر ریه می شود.

آلرژی و آسم , آلرژی و آسم کودکان , تفاوت آلرژی و آسم , درمان آلرژی و آسم

  اکثر سبزیجات دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان‌ها این قابلیت را دارند که با تحریک مواد اکسیدان تاثیر منفی آن ها را خنثی کنند. یکی از بیماری‌هایی که در طب سنتی و با مصرف داروهای سنتی به خوبی قابل کنترل است، بیماری آسم یا تنگی نفس و در اصطلاح طب سنتی، بیماری ربو است. استفاده از گیاه بابونه به صورت دمنوش و استنشاق بخار دم کرده بابونه، بسیار در باز شدن مجاری تنفسی و کاهش علائم آسم موثر است. نعناع و یا سوسن با هم خاصیت بازکنندگی مجاری تنفسی را دارد. استفاده از شربت نعناع و دمنوش نعناع می‌تواند مجاری تنفسی را باز کند، ضمن اینکه استنشاق بخار دم کرده نعناع هم موجب کاهش اثرات آسم و تنگی نفس می شود. درمان آسم کودکان با داروهای گیاهی

درمان آسم و آلرژی در طب سنتی

 5 درمان برای حساسیت های فصلی  1-بادرنجبویه: دم کرده 5 گرم از برگ آن می تواند حسایست را درمان کند.  2-دارچین: پوست ساقه آن را به صورت پودر دراورده ومصرف 5 گرم آن به صورت دم کرده بسیار مناسب است.  3-شاه تره: برای مصرف آن، میزان 5 گرم از برگ را با یک لیوان آب به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید، سپس صاف کنید و قبل از سرد شدن بنوشید.  4-سیاهدانه: روزانه می توان 1 تا 2 گرم از دانه سیاهدانه به صورت له شده یا چای و یا موارد دیگر استفاده نمود.  5-کاسنی: مخلوط کردن 1 لیوان عرق کاسنی با یک چهرم لیوان عرق شاه تره می تواند به کارکرد کبد کمک کرده و در درمان حساسیت مفید باشد.

آلرژی و آسم

بیشتر بخوانید :

ذات الریه و راههای درمان آن

آلرژی غذایی چیست؟

انواع آلرژیهای مختلف

خاکشیر برای لاغری

خاکشیر برای لاغری

خاکشیر برای لاغری ،خاکشیر برای لاغری مفید است،فواید خاکشیر برای لاغری،مصرف خاکشیر برای لاغری،خاکشیر لاغری،طریقه مصرف خاکشیر برای لاغری،خوردن خاکشیر برای لاغری،خاصیت خاکشیر برای لاغری،ایا خاکشیر برای لاغری مفید است،خاکشیر برای درمان لاغری،خواص خاکشیر برای لاغری،خواص خاکشیر+لاغری،فواید خاکشیر در لاغری،نحوه مصرف خاکشیر برای لاغری،طرز مصرف خاکشیر برای لاغری،خاکشیر باعث لاغری میشود،خاکشیر برا لاغری،خاکشیر درمان لاغری،خاکشیر و درمان لاغری،رژیم لاغری خاکشیر،خاکشیر در درمان لاغری

خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای چاقی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص خاکشیر برای لاغری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خاکشیر برای لاغری

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در باغ‌ها و صحرا‌ها می‌روید.خاکشیر برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب بو دارد.

مصرف شربت و جوشانده خاکشیر مزایای سلامتی زیادی برای بدن دارد.

تاثیر شگفت انگیز خاکشیر بر لاغری یکی از مهم ترین دلایل لاغر شدن و لاغر ماندن خوب کار کردن دستگاه گوارش می باشد،

اگر معده و روده ی شما خوب کار کند بدن براحتی کاهش وزن پیدا می کند و

مهم تراز همه سلامتی شما کامل می شود و دیگر از بسیاری بیماریهای معده و روده در امان خواهید بود.

خاکشیر ، گیاه مفیدی است که به طور خود رو در باغ ها و صحراها می روید،

این گیاه دارای برگ هایی با بریدگی زیاد و زرد رنگ است و از تیره ی گیاهان شب بو است.

بیشتر بخوانید:

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

اثرات درمانی و خواص خاکشیر برای پوست و زنان باردار و زنان شیرده

خواص خوردن خاکشیر با آب جوش برای درمان اسهال و جوش

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست

خواص خاکشیر برای لاغری

بطور کلی خاکشیر جزء دسته گیاهانی می باشد که برای لاغری مفید می باشد،

این گیاه دارای برگ هایی بریده و زرد رنگ می باشد. رژیم لاغری با خاکشیر لازم است یک قاشق غذا خوری خاک شیر با شست شو دهید و

در یک لیوان آب ولرم حل نمایید. برای مزه دار کردن می توان می توانید نبات سفید اضافه نمایید این معجون را هر روز صبح ناشتا میل نمایید.

در بسیاری از رژیم های غذایی خیلی از افراد احساس ضعف می نمایند، در رژیم خاکشیر برای این که

احساس ضعف ننمایید می توایند مقداری خاکشیر را با آب عسل مخلوط کنید و میل نمایید.

طرز تهیه آب عسل شما می توانید که در میزان 1 لیتر آب، 1 کیلو عسل را بجوشانید. وقتی که

در حال جوشیدن است کف می کند و باید کف برداشته شود سپس بگذارید خنک شود.

خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای چاقی

خاکشیر نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری دارد.برای کاهش وزن با خاکشیر،

باید یک قاشق غذاخوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل سپس به این محلول مقداری شکر یا نبات اضافه کنید و هر روز ناشتا، آن را بنوشید.

خاصیت خاکشیر برای لاغری

خواص خاکشیر :

1. برای لاغری و کاهش وزن موثر می باشد.

2. دارای خاصیت ضد اسهالی می باشد.

3. مخلوط سکنجبین به همراه خاکشیر صفرا زدا می باشد.

4. خاکشیر به همراه آب جوش حالت ضد بلغمی دارد.

5. خاکشیر به همراه ترنجبین خاصیت ضد سودایی دارد.

6. خاکشیر به همراه آب جوش دارای خاصیت ضد یبوست می باشد.

بسیاری از افرادی که از رژیم های سخت لاغری استفاده می کنند ممکن است دچار ضعف بدن در طی روز شوند.

برای کاهش ضعف می توانید مقداری خاکشیر و آب عسل را مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه آب عسل کافیست که

در یک لیتر آب مقدار یک کیلو عسل را جوشانده، حین جوش آمدن آب و عسل مقداری کف روی آن بوجود می آید که باید آن را بردارید و

بعد از سرد شدن مورد استفاده قرار دهید. نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حرارت باعث از

دست رفتن بخشی از خواص عسل می شود با این حال ترکیباتی در آن باقی می مانند که با مخلوط شدن با خاکشیر در درمان ضعف جسمی موثر است.

خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای چاقی

یکی دیگر از مزیت های خاکشیر چاقی می باشد خیلی جالب است خاکشیر هم چاق کننده است هم لاغرکننده .

برای چاق شدن لازم است که مقداری خاکشیر را با آب ولرم مخلوط نمایید ودر هنگام صبح با شیر مخلوط کنید و ناشتا میل نمایید.

شیر و خاکشیر سبب افزایش وزن و چاقی می گردد.

خاکشیر برای لاغری

از خاکشیر و لاغری در طب سنتی بسیار صحبت شده است. به طور کلی گیاهان و ادویه هایی دارویی مانند فلفل قرمز،

چای سبز و دارچین برای کاهش وزن مفید می باشند.

جالب است بدانید که نحوه استفاده از خاکشیر ممکن است روی اثر آن بر بدن متفاوت باشد.

از خاکشیر آسیاب شده می توان برای از بین بردن اسهال استفاده کرد.

مصرف خاکشیر به همراه شربت سکنجبین برای درمان مشکلات صفراوی است.

برای لاغری با خاکشیر توصیه می شود که مقدار یک قاشق غذا خوری خاکشیر را

شسته و در یک لیوان آب ولرم حل کرده و با شکر شیرین کنید.

از این نوشیدنی هر روز صبح ناشتا میل کنید. استفاده از این نوشیدنی در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر کمک به لاغری با خواص زیادی که دارد در حفظ سلامت بدن نیز موثر است.

خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای لاغری , خواص خاکشیر برای چاقی

خواص خاکشیر بسیار زیاد است و در عین حال که بی‌ضرر است، در حالات مختلف اثرات مختلفی بر بدن دارد.

مصرف خاکشیر صبح ناشتا در آب جوش یا آب سرد، بدون شکر یا با شکر، قبل از غذا یا بعد آن، با فاصله‌ای از غذا یا

بدون فاصله و یا حتی شب و روز و همچنین چگونگی استفاده از آن دارای اثرات متفاوتی است. کوبیده شده آن دارای خاصیت ضد اسهالی و

در صورت بو دادن برای بیمار اسهالی موثر است. خاکشیر با شربت سکنجبین صفرا زدا و با آب جوش حالت ضد بلغمی و با ترنجبین ضد سودایی است.

خاکشیر برای لاغری

بیشتر بخوانید :

آشنایی با قهوه سبز و فواید آن برای لاغری و کاهش کلسترول

مضرات و خواص عسل و سیاه دانه برای بارداری و لاغری

نحوه مصرف و خواص مارچوبه و لاغری شکم با گیاهان دارویی

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

کمر درد صبحگاهی

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

در این مطلب از سایت جسارت به علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی،علل کمر درد صبحگاهی،درمان کمر درد صبحگاهی،کمر درد های صبحگاهی،علت کمردردهای صبحگاهی،کمر درد صبحگاه،دلیل کمر درد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد اول صبح،دلیل کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد صبح ها،علت کمر درد در صبح،علت کمر درد در صبح چیست،کمردرد های صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی چیست،دلیل کمردردهای صبحگاهی،علت کمردرد شدید صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی به این معنا است که بیمار در صبح بعد از برخاستن از خواب احساس محدودیت حرکتی و خشکی در بعضی مفاصل بخصوص مهره های کمر دارد. خشکی کمر در صبح بعد از حدود یک ساعت از بین رفته و حرکت مفصل نرم و روان تر میشود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

اسپوندیلیت انکیلوزان نوعی التهاب مزمن ستون فقرات و مفاصل ساکروایلیاک است. مفاصل ساکروایلیاک در پایین‌ترین نقطه کمر قرار دارند، یعنی جایی که استخوان ساکروم (استخوانی که درست بالای دنبالچه قرار دارد) به استخوان‌های ایلیاک لگن (استخوان‌های قرار گرفته در دو طرف قسمت بالایی باسن) به یکدیگر متصل می‌شوند. التهاب مفصل ساکروایلیاک مزمن باعث کمر درد و خشکی کمر و اطراف آن، از جمله گردن و پشت می‌شود. به مرور زمان، التهاب مزمن ستون فقرات (اسپوندیلیت) می‌تواند منجر به چسبیدن کامل مهره‌ها به یکدیگر (جوش خوردگی) شود، فرایندی که به آن انکیلوز (خشکی مفصل) گفته می‌شود. انکیلوز باعث کاهش و در نهایت از دست رفتن توانایی حرکت دادن ستون فقرات می‌شود.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد سمجی که دست از سرتان بر نمی دارد ممکن است تنها به دلیل پارو زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا استفاده از کفش پاشنه بلند نباشد. این نشانه ها می گوید کمر دردتان ممکن است در واقع آرتروز یا آرتروز ستون فقرات باشد.

به گزارش پارس نیوز، اگر صبح که از خواب بیداری می شوید کمرتان درد می کند، ممکن است این درد به دلیل مشخصه های التهابی آرتروز باشد. وقتی التهاب داشته باشید تغییرات ناشی از آرتروز نیست که اذیتتان می کند، عصب ها هستند که در واقع موجب ناراحتی تان شده اند.

درد همچنین ممکن است به دلیل فتق دیسک اتفاق بیفتد چون به بیرون فشار می آورد و به عصب های نخاع ضربه می زند.

فتق دیسک با بیماری دژنراتیو دیسک مشترک هستند که معمولا آرتروز نیز به همراهشان است. حواستان به کمردردهایی که اول صبح شروع می شود و تا نیم ساعت نیز ادامه پیدا می کند باشد.
در افراد مبتلا به آرتروز، درد در ادامه روز رو به بهبودی می رود اما با شروع شب دوباره بدتر می شود. با این حال دردهای شبانه ممکن است به دلیل آرتروز نباشد بلکه دلیلشان فشاری باشد که از کارهای روزانه به بدن وارد شده است.

دیگر قسمت های بدن نیز درد می کنند

وقتی آرتروز ستون فقرات پیشرفت می کند، ساییدگی و پارگی استخوان های مهره می تواند باعث فشار روی نخاع و اعصاب شود. از آنجا که اعصاب از کمر پایین رفته و به دیگر نقاط بدن متصل می شوند ممکن است در ران ها، باسن، پاها و کف پاها نیز احساس درد، بی حسی، مور مور شدن یا ضعف داشته باشید. این عصب ها به عضلات پاها می روند و به همین دلیل است که احساس ضعف می کنید.

ستون فقراتتان بیش از حد سفت شده است

صبح ها حتی اگر درد هم نداشته باشید ممکن است در قسمت کمر احساس سفتی کنید. در بیشتر موارد وقتی به حرکت در می آیید سفتی از بین می رود اما با فرا رسیدن شب و به دلیل فشار های روز ممکن است دوباره درد به سراغتان بیاید.
خم شدن و قوس دادن به کمر ممکن است درد آور باشد و همچنین این درد ممکن است از یک نقطه به نقاط دیگر بدن برود – برای مثال یک روز شانه ها درد می کند و روز دیگر گردن.

درد به بدتر شدن ادامه می دهد

هرکسی به گونه ای درد را تجربه می کند و زمان درست یا غلطی برای مراجعه به پزشک نیست. برخی بیماران به دلیل دردی بسیار جدید مراجعه می کنند و بعضی دیگر پس از گذشت ماه ها یا شاید سال ها از دردی که می کشیدند تازه به فکر مراجعه به پزشک افتاده اند.
اگر دردهایی که به سراغتان می آیند بیش از چهار تا شش هفته دوام دارند به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از کشیدگی های عضله یا آسیب های جزئی بعد از این دوره زمانی بهبود می یابند. بنابراین اگر درد به قوت خود باقی ماند یا بدتر هم شد حتما مراجعه به پزشک را در برنامه خود قرار دهید.
درد، مزاحم خوابتان شده است

کمردردی که شب ها اجازه نمی دهد به خواب روید باعث ایجاد چرخه ای معیوب می شود: اگر به اندازه کافی نخوابید درد ممکن است بدتر شود اما اگر درد باعث شده شب ها بیدار بمانید راهی برای بهتر شدنش نمی ماند.

اگر دردی که دارید آنقدر شدید است که مزاحم خوابیدنتان شده و روی کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته توصیه می کنم هرچه زودتر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

کمر درد صبحگاهی

در اغلب موارد تورمی خفیف در مفاصل که اغلب مردم در سنین ۴۰ سالگی دچار آن می‌شوند باعث گرفتگی کمر و کمردرد شدید می‌شود.صرفنظر از ضربه‌ها و نیز التهاب و تورم مفصلی ، علل کمردرد صبحگاهی می‌تواند متفاوت باشد. عوارض مادرزادی از جمله عواملی هستند که نزد کودکان و یا اشخاص جوان تولید کمر درد می‌کند. کارهای عضلانی شدید هم گاهی اوقات تولید شکستگی خفیف در ستون فقرات می‌نماید. برآمدگی غضروفهای میان مهره‌ای ممکن است باعث ایجاد درد کشنده گردد که از کمر تا ساق پا تیر می‌کشد. بالاخره کمر درد ممکن است ناشی از انواع بیماریهای ستون فقرات باشد.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علائم اولیه اسپوندیلیت انکیلوزان عبارتند از درد و خشکی کمر و باسن، به خصوص در هنگام صبح و پس از یک دوره عدم فعالیت بدنی. به مرور زمان، ممکن است علائم این بیماری بدتر یا بهتر شده و یا به فواصل نامنظم به طور کامل متوقف شوند.

کمر درد صبحگاهی در بارداری

کمر درد صبحگاهی بخصوص خشکی صبحگاهی کمر علل مختلفی دارد . از افزایش بیش از حد قوس و گودی کمر بگیرید تا رماتیسم ستون فقرات و … حتی بیماری AS. و مثل همیشه توصیه می کنم به متخصص ستون فقرات و یا ارتوپد مراجعه کنید تا مشکلتان را تشخیص بدهند . حتی بعنوان یک مکمل می تونید به کلینیک های درمان کمر درد  هم بهره بگیرید.درمانهای مرسوم کمر درد تبعا ورزش و فیزیوتراپی، استفاده از مسکن ها و گاهی کورتون ها و شل کننده های عضلات و … است که در نهایت گاهی کار به جراحی هم می کشد ولی توصیه می کنم زود تصمیم نگیرید و با چند متخصص دیگر هم مشورت کنید.کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان گرفتگی کمر به جراحی متوسل شوند.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علت دقیق بروز اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص نیست. بسیاری از افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان وجود دارند که افراد دیگری از خانواده آن‌ها نیز به این بیماری مبتلا هستند.‌ با انجام آزمایش خون، وجود یک ژن نشانگر  به نام آنتی‌ژن لنفوسیت انسانی (HLA) نوع B27 (HLA-B27) در اکثر افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص شد، البته این ژن نشانگر در درصد کوچکی از سایر افراد نیز یافت شد.

کمردرد صبحگاهی

روش های موثری در طب مکمل وجود دارد که می تواند جایگزین دارو و حتی در برخی موارد جراحی برای درمان کمردرد شود.
طب سوزنی یکی از شناخته شده ترین روش های موثر در کاهش درد و درمان انواع دردهای ستون فقرات از جمله کمردرد است.
طب سوزنی می تواند با شل کردن عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود جریان خون ناحیه، آزاد شدن مواد ضد درد از جمله اندروفین از پایانه های عصبی باعث کاهش یا از بین رفتن انواع کمردرد و اسپاسم عضلات کمر  شود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

در اینجا هدف درمان گرفتگی کمر، کاهش درد و همچنین به تأخیر انداختن یا پیشگیری از عوارض بیماری و تغییر شکل دادن ستون فقرات است. اگر درمان خشکی کمر پیش از آنکه باعث صدمات غیرقابل برگشت به مفاصل شود انجام گیرد بیشترین موفقیت را به همراه خواهد داشت.

علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی و خشکی کمر از علایم بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان می باشد. در این بیماری که خشکی و محدودیت حرکات کمر در صبح ها بیشتر است و در طول روز بهتر میشود. بتدریج با جوش خوردن مهره ها در ستون فقرات انعطاف پذیری ستون مهره کم شده و بیمار نمی‌تواند خوب به جلو خم شود.علل کمردردهای بارداری معمولا یک عامل نیست و تغییرات بیومکانیکی در ستون مهره، تغییرات هورمونی که در زنان بارداری ایجاد میشوند و تغییراتی که در وضعیت روحی و روانی زن باردار ایجاد میشود در ایجاد آن نقش دارند. حدود یکی سوم کمر درد بارداری در سه ماهه اول آن ایجاد میشوند یعنی زمانی که هنوز شکم بزرگ نشده و فشار خاصی به ستون مهره وارد نمیشود. بنظر میرسد تغییرات هورمونی در شروع این دردها نقش داشته باشند. همین تغییرات هورمونی است که در دوران قبل از عادات ماهانه میتواند موجب کمردرد شود. این تغییرات هورمونی معمولا بر روی تاندون ها و رباط های اطراف ستون مهره و همچنین رباط های لگن ( در مفاصل ساکروایلیاک و سمفیز پوبیس) تاثیر گذاشته و موجب شل شدن آنها میشود. این شلی و افزایش طول میتواند موجب ناپایداری مفاصل این نواحی و بدنبال آن بروز درد شود.

درمان و علت کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان گیاهی

یبوست

راههای درمان خانگی و گیاهی “یبوست” کودکان و بزرگسالان و نوزادان

در این مطلب از سایت جسارت سعی نموده ایم اطلاعات مفید و جامعی را در مورد بیماری یبوست برای شما فراهم کنیم.امیدواریم که این مطلب مفید واقع گردد.این مطلب برای افزایش اطلاعات شما عزیزان است ولی باید در مورد راهکارهای آن با دکتر مشورت نمایید

 

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

درمان یبوست به طور کلی به دو بخش درمان دارویی یبوست و درمان گیاهی یبوست تقسیم می شود که به طور کامل برایتان خواهیم گفت که چگونه به سرعت این بیماری را درمان کنید.

یبوست و تمام راه های طبیعی و دارویی درمان آن

یبوست سرچشمه بسیاری از امراض است و نوع مزمن علاوه بر ناراحتی در هنگام دفع، انسان خمیازه ایجاد می کند. همین طور باعث بد مزه شدن دهان شده و اشتها را از بین می برد به همین دلیل درمان ان باید جدی گرفته شود.

راههای درمان یبوست شدید

به طور کلی افراد مبتلا به یبوست شدید باید گلابی بیشتر مصرف کنند و به پیاده روی، تحرک بیشتر و فعالیت توجه داشته باشند.  راههای درمان این بیماری در حالت های شدید و متعادل تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و در دو بخش کلی دارویی و گیاهی تجویز می وشند.

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

راههای درمان طبیعی یبوست

همانطور که می دانید زمانی که راههای درمان طبیعی بیماری به میان می آید هدف استفاده از خوراکی ها و دمنوش های طبیعی است که به صورت جامع در چندیدن بخش با انها آشنا خواهید شد. 

1- افراد مبتلا به یبوست که مشکل زمینه ای مانند انسداد روده ندارند، انجیر را در آب خیس کنند و صبح ناشتا این انجیرها را همراه آب آن بخورند. این کار کمک زیادی به رفع یبوست و سهولت دفع خواهد کرد. با این حساب، عادت غذایی شما خواننده محترم برای رفع این بیماری، خوب است و در درازمدت مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

 2- نوشیدن شربت خاکشیر قبل از صبحانه می تواند به رفع یبوست و خواب می تواند مثل یک داروی آرامبخش عمل کند. 

3 – خوردنِ سبزی و میوه در حدِ نرمال باعثِ متخلخل شدنِ مدفوعِ  شما خواهد شد. سعی کنید دستِ کم سه بار در هفته را سبزی مصرف کنید. با غذا یا بصورت لقمه با نان. همچنین عادت کنید که پس از هر سه وعده غذا(صبخانه، ناهار، شام)، یکی دوتا میوه بخورید

4-  پس از خوردنِ چیزهایی که یبوست می آورند، مانندِ ماکارونی، کاکائو و قهوه (بمقدار زیاد) و.. حتما سبزی، شیر و آب فراوان مصرف کنید

5-  اگر هم یبوست مزاج هستید یا سنگ کیسه صفرا دارید، می توانید صبح ها دو قاشق روغن زیتون را همراه آب یک لیموی کامل میل کنید. 

6- مخلوط یک قاشق غذاخوری جوش و دو حبه قند یا معادل آن شکر است. این شربت تقریبا برای تمام مزاج ها مناسب است، به خصوص برای افرادی که شکم شان سخت کار می کند. 

 7- سبوس برنج درمانی بی ضرر برای یبوست های بدون علت مشخص.یک فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه «یبوست از شایع ترین مشکلات گوارشی است که افراد در سنین مختلف را درگیر می کند»، گفت:«سبوس برنج و سبوس سایر غلات محتوی فیبر فراوان هستند و به عنوان یک درمان ساده و بی ضرر یبوست هایی که علت مشخصی ندارند مطرح است.»

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

عسل و نقش مثبت آن در درمان یبوست

 8-اگر یبوست خیلی شدید باشد از ترکیب 5 واحد روغن بادام شیرین+2 واحد عسل روزی 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید.

 9- انواع موسیر و والک از جمله گیاهان ضد یبوست می باشند و کسانی که به طور دائمی مقدار کمی سیر، جعفری مانند سبزی خوردن تازه با غذا میل کرد. موسیر را می توان خشک کرده و به صورت پودر در غذا مصرف نمود.

10- تخم شنبلیله برای یبوست مفید است. تخم شنبلیله را می توانید برای مدت ها نگهداری کنید، بدون آنکه خراب یا فاسد شود. اما اگر آن را بکوبید و به صورت پودر در آورید، پس از چند روز بو گرفته و خراب می شود. بنابراین اگر می خواهید از تخم شنبلیله برای رفع یبوست استفاده کنید، مقدار کمی از آن را کوبیده و سه وعده در روز، صبح، ظهر و شب و در هر بار یک قاشق مرباخوری از این پودر میل کنید. می توانید این پودر را به کمک آب میل کنید.

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

فواید مصرف دمکرده گل سرخ

11- دمکرده گل محمدی) روزی یک لیوان هم به عنوان یک داروی ملین میتوان استفاده کرد. 

 درمان دارویی یبوست

پودر پسیلیوم ساده ترین و کم عاضه ترین داروی رفع یبوست است که به صورت فیبر عمل کرده و می تواند در دوره بارداری نیز استفاده شود.

دسته دوم داروهایی هستند که با خاصیت اسمزی باعث نشت آب به روده می شوند، مثل شربت منیزیم و لاکتولوز.

 دسته سوم داروهای محرک روده مثل برگ سنا، بیزاکودیل و روغن کرچک است. این داروها بهتر است در خط آخر درمان یبوست مصرف شوند.

تمام راههای درمان یبوست

بیشتر مردم دست کم یک بار در زندگی خود این بیماری را تجربه کرده اند. این بیماری معمولاً مسئله مهمی نیست، اما برای این که از بسیاری از دردسرهای آن رهایی یابیم، بهتر است به جای خندیدن، درباره آن بیشتر بدانیم. این بیماری یک بیماری به شمار نمی آید، بلکه نشانه ی بیماری ها و مشکلات دیگری است. اگر در رژیم غذایی روزانه، فیبرهای غذایی کمی موجود باشد به راحتی دچار این بیماری می شویم. افراد مسن تر نسبت به جوانان یبوست را بیشتر تجربه می کنند. یبوست به معنی توقف بیش از حد مواد دفعی در روده است.زمان عمل دفع در افراد مختلف بسیار متفاوت است. برای بعضی افراد 2 بار در روز طبیعی و برای بعضی دیگر 2 بار در هفته طبیعی است. اما معمولاً هر 12 ساعت و گاهی هر 72 ساعت یک بار انجام می شود.

یبوست علت های متفاوتی دارد، اما برای آن که به آن گرفتار نشوید، چند راه بسیار آسان وجود دارد:

سبزی و میوه بخورید

فیبرها حرکات روده را تسهیل می کنند و این بیماری را از بین می برند. سبزی ها و میوه های تازه، کاهو، کلم ، حبوبات، نخود، هویج، سویا، نان سبوس دار ، برنج، انجیر، آلو و زردآلو دارای فیبر زیادی هستند.

یبوست
وقتی از این غذاها استفاده می کنیم، مجبوریم مدت زمان بیشتری آن ها را در دهان بجویم. همچنین وقتی وارد احساس سیری می کنیم. همچنین این غذاها تخلیه مواد از روده را آسان تر می کنند.مصرف زیاد غذاهای بسیار چرب، فرآورده های لبنی و تخم مرغ در ایجاد یبوست موثرند.

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

انسان هایی که به تنهایی زندگی می کنند، بیشتر دچار یبوست می شوند. زندگی در کنار اعضای خانواده و جمع شدن کنار سفره، میل و شوق غذا خوردن را در انسان افزایش می دهد. اما معمولاً افرادی که به تنهایی زندگی می کنند، علاقه خود را به آشپزی و غذاخوردن از دندان هایشان را از دست داده اند و دندان مصنوعی آن ها در جویدن غذاها کارآیی لازم را ندارند، معمولاً از غذاهای نرم که فاقد فیبر هستند، استفاده می کنند که موجب یبوست می شود.

آب بنوشید

اگر در طول روز، به میزان لازم آب یا سایر مایعات را ننوشید، ممکن است دچار این بیماری شوید. این مشکل در افرادی دیده می شود که وعده های غذایی روزانه خود را در زمان های مشخصی در طول روز میل نمی کنند. آب و سایر مایعات به حرکت مواد غذایی در روده کمک می کنند و از انبار شدن مواد در روده پیشگیری می کنند.صبح که از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب ولرم بنوشید و در طول روز هم 6 تا 7 لیوان آب و سایر مایعات میل کنید.

به داروهای ضد یبوست عادت نکنید

مصرف داروهای ضد یبوست برای مدت کوتاهی مناسب است، اما خود را به مصرف آن ها عادت ندهید، چون روده شما به این مواد عادت می کند و به اصطلاح تنبل می شود و فعالیت های طبیعی خود را که موجب حرکت و دفع مواد می شود، فراموش خواهد کرد.

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

ورزش کنید

زندگی ماشینی امروزی علت دیگر این بیماری است. اگر شغل شما به گونه ای است که مجبورید ساعت ها پشت میز بنشینید، ممکن است دچار این بیماری شوید. برای رهایی از این مشکل، باید در بین ساعات کاری خود کمی قدم بزنید و یا ورزش های سبکی انجام دهید.بیمارانی که به علت تصادف یا جراحی یا بیماری مجبورند روزها بدون تحرک در بستر دراز بکشند، یبوست را تجربه می کنند، گرچه پزشک برای این افراد داروی ضد یبوست تجویز کند، ولی به هر حال مقدار کمی تحرک، می تواند بسیار مفید باشد.

در بیرون از منزل خود هم به دستشویی بروید

بعضی افراد به دلایل بهداشتی یا اجتماعی در محل کار خود و یا منزل اقوام و آشنایان از رفتن به دستشویی اجتناب می کنند. این کار درست نمی باشد. اگر این زمان تأخیر در دفع، طولانی شود، موجب این بیماری می شود.

آلو بخورید

شب، قبل از خواب، تعدادی آلوی خشک را در آب خیس کنید و صبح پس از بیدار شدن از خواب، نوش جان کنید. آلو اثرات سحرآمیزی در از بین بردن یبوست دارد.

یک داروی گیاهی: پسیلیوم

پسیلیوم یک داروی گیاهی است که به شکل پودر در داروخانه ها وجود دارد.یک قاشق غذاخوری از این دانه های ریز را در یک لیوان آب مخلوط کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند، سپس آن را میل کنید.

یک داروی جدید برای درمان یبوست

اخیرا سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از داروی جدیدی را برای درمان یبوست مزمن در بزرگسالانی که علت خاصی برای این عارضه در آن ها پیدا نمی شود، مورد تایید قرار داده است. این دارو به نام “لوبی پروستون” با نام تجارتی Amitizia اولین دارو از گروه جدیدی از داروهاست که به آن ها ترکیبات اسید چرب کارکردی می گویند و برای درمان این بیماری، سندروم روده تحریک پذیر، با علامت غالب این بیماری و فلج موقتی روده پس از عمل جراحی ساخته شده اند.یبوست مزمن یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی است و زنان بیشتر از مردان به آن گرفتار می شوند. تجویز این دارو، تنها برای افرادی صورت می گیرد که سایرشیوه های معالجه این بیماری مانند افزایش مصرف مایعات و فیبرهای غذایی و ورزش منظم در آن ها موثر نبوده است.

یبوست , یبوست چیست , درمان یبوست , یبوست کودکان , یبوست در بارداری

به دانه ، یبوست و اسهال را رفع می کند و به این ترتیب، به گوارش بهتر کمک می کند که این به دلیل فیبر موجود در آن می باشد.

برگ سنا همچنین در درمان یبوست بیشتر از سایر گیاهان دارویی معروف است.

فصل تابستان که می‌رسد بازار مصرف خاکشیر و شربت آبلیمو هم داغ می‌شود. خاکشیر از زمان‌های گذشته کاربرد داشته است و بهترین

کاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌کننده‌اش می‌باشد و برای ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید می باشد.

انگور برای سل، یبوست، بواسیر و سیاه سرفه اثر شفابخش دارد.

از علایم ابتلا به آپاندیسیت می توان به یبوست اشاره کرد

از تخم شربتی برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوء هاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود.

ذرت برای یبوست مفید است

کسانی که یبوست دارند کمتر هل مصرف کنند.

از علل‌ بیماری بواسیر می توان به یبوست اشاره کرد

مغز نارگیل دارای خاصیت درمانی برای یبوست است

لیمو ترش برای درمان یبوست مفید است

افرادی که این بیماری را دارند حتما سعی کنند 1 تا 2 عدد گلابی در روز میل کنند و بلافاصله 1 لیوان آب ولرم بنوشند که خاصیت ملین آن قوی تر گردد تا تاثیر درمانی داشته باشد.

قابل ذکر است که یک حبه سیر را ریز خرد کنید و با کمی آب بخورید تا نفخ، یبوست و درد معده برطرف شود.

به یاد داشته باشید که کرفس به طور طبیعی ملین خوبی است و برای درمان یبوست داروی گیاهی موثری محسوب مس شود.لذا به افراد مبتلا به یبوست توصیه می شود در این فصل بیش از هر چیز کرفس میل کنند.

جالب است بدانید که قیسی منبع عالی از فیبر غذایی، به خصوص پکتین و سلولز است، که این نوع فیبر در محیط آبی دستگاه گوارش ژل تشکیل داده و به اسیدهای چرب متصل گشته و باعث برطرف شدن آن ها می‌گردد. قابل ذکر است که این خصوصیت فیبرها به آن ها توانایی کاهش سطوح افزایش یافته LDL و کلسترول را خواهدداد.البته لازم است بدانید که فیبرها برای پیشگیری از سرطان و دیابت نوع 2 مفید می باشد. در واقع فیبرها موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌ گردند و انتقال مواد دفعی در لوله گوارش را سهل می‌کنند، زیرا خاصیت ملین داشته و برای افرادی که مستعد یبوست هستند مفید واقع می شود. البته مصرف 6 تا 8 عدد قیسی موجب از بین رفتن علائم یبوست خواهدشد. در واقع نصف فنجان قیسی 19 درصد از نیاز روزانه به فیبر را فراهم می‌آورد.

افرادی که مبتلا به یبوست هستند می‌توانند در رژیم غذایی خود از مویز استفاده نمایند.

در واقع روغن بادام زمینی، ملین و برطرف کننده این بیماری می باشد.

در واقع کسانی که این بیماری را دارند قبل از غذا انجیر میل کنند. کسانی که می خواهند چاق شوند صبح ناشتا انجیر با کمی رازیانه میل نمایید.

بهتر است بدانید که جوشانده انجیر برای ذات الریه ، ذات الجنب ، آسم ، تنگی نفس ، سرماخوردگی های مکرر مفید می باشد. در واقع برای درمان یبوست های شدید انجیر را شب در شیر خیسانده صبح ناشتا میل فرمایید.بهتر است بدانید که انجیر حالت تشنگی و تب را از بین می برد.والبته شیرابه انجیر یک مایع پنیر خوبی می باشد.

در واقع بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است به ویژه از روغن بادام می توان رفع این بیماری برای بچه ها استفاده نمود.

لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که به مقدار زیاد در انجیر خشک وجود دارد و نقش عمده ای در جلوگیری و برطرف کردن این بیماری دارد.جالب است بدانید که انجیر منبع غنی فیبر غذایی و نیز منبع خوبی از منیزیم ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های C , B , A می باشد.

جالب است بدانید که فیبر موجود در کشمش از سرطان کولون و از رشد غیر معمول سلول‌ها جلوگیری می‌ نماید و باعث کنترل قند خون در بدن می‌شود و برای درمان بی نظمی معده و یبوست مفید و موثر است

زیتون مسهل ضعیف و نرم‌کننده مسیر گوارشی است و برای این بیماری مفید است

بهتر است بدانید که  تره ناراحتی طحال را رفع می کند. قابل ذکر است که تره از نظر خواص درمانی و غذا شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو نیز می کند.در واقع مصزف تازه برای برطرف کردن دائمی این بیماری، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، برطرف شدن چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید و موثر است. لازم به ذکر است که مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش  و موثری دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید و تاثیرگذار بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر می باشد.

در واقع خوردن توت فرنگی با کمی عسل این بیماری را برطرف می کند.

خردل برای درمان بیماری‌ها و ناخوشی‌های زیادی موثر  و مفید است مثل سرماخوردگی، کمردرد ، یبوست، سرفه و غیره.

شاهدانه خاصیت  ضد اسپاسم و انقباضات عضلانی دارد.بهتر است بدانید که مسهل است و در درمان این بیماری کاربرد دارد

در رژیم لاغری خوردن فیبر به هضم غذا کمک کرده، جلوی این بیماری را گرفته و کلسترول را پایین می‌آورد، و البته به شما کمک می‌کند که کاهش وزن پیدا کنید.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

بدنیست بدانید که بلندی ساقه قاصدک به ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر می‌رسد.در واقع این گیاه دارای ریشه‌ای به رنگ قهو ه‌ای است که که تا یک متر (و به ندرت تا دو متر) می‌رسد. ساقه و ریشه این گیاه پر از شیرابه سفیدرنگی می‌باشد.جالب است بدانید که این گیاه برای مقابله با مشکلات گوارشی، سنگ کلیه، عفونت‌های مجاری ادرار، یبوست و غیره موثر و مفیدعمل می‌کند.لازم به ذکر است که این گیاه بی‌ادعا همه جا پیدا می‌شود و خواص فوق‌العاده‌ای  نیز دارد.

تاجریزی ، کاهنده تب، بندآورنده خون، ضدّ درد، مُسکن، مُلیّن، مُدر، مُعرّق، مخدّر، ضد روماتیسم، ضد سرفه و ضد آسم می باشد.البته  خوردن مقدار کمی از میوه رسیده و تازه آن برای برطرف کردن یبوست، مناسب است. در واقع برای بهره‌برداری از این گیاه، مصرف روزانه سه‌مرتبه از دو تا چهار گرم خشک‌شده آن به‌صورت دم‌کرده، توصیه شده است.

شکرتیغال برای درمان این بیماری مفید است

ریواس برای افزایش اشتها و یبوست مفید می باشد

عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید و نافع بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر و مفید بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌ نماید.

زنیان یک گیاه ضد یبوست است

عصاره‌ی مالت جو برای افرادی که دچار یبوست هستند، مفید می‌باشد و این افراد می‌توانند به جای مصرف داروی مسهل، به طور منظم و همیشگی از قرص مالت جو استفاده کنند.

یبوست می تواند یکی از عوارض کم کاری تیروئید باشد

علائم بیماری حصبه؛ کسالت، لرز شدید و تکان‌دهنده، سردرد، درد شدید عضلات، سرفه، گلودرد، تب(بصورت کند و تدریجی)، نقاط قرمز روی شکم، بزرگ شدن طحال، بیشتر شدن حساسیت شکم، اسهال یا یبوست، کند یا تند شدن ضربان قلب، کاهش گلبول‌های سفید خون، استفراغ، خون دماغ، احساس بی‌تفاوتی نسبت به محیط اطراف

عوامل چربی خون ؛ کمبود مصرف غذاهای حاوی فیبر(مثل هویج)، افزایش غذاهای چرب در برنامه غذایی، انوع نوشابه‌ها و سس‌ها، یبوست، استرس و کمبود فعالیت‌های بدنی.

یبوست

علف چای یا گل راعی

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست در سایت جسارت

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری , علف چای یا گل راعی برای کودکان , علف چای یا گل راعی برای درمان بیماری ها , علف چای یا گل راعی برای فشار خون

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری

گل راعی، هوفاریقون ، گل شهناز (نام علمی: Hypericum perforatum)، گیاهی علفی و پایا از تیره هیپریکاسه (Hypericaceae) است که معمولاً به صورت خودرو در میان کشتزارهای گندم و ذرت یافت می‌شود. در ایران در دامنه کوه‌های البرز، چالوس، مازندران و نقاط غرب ایران و در مسیر قله چین کلاغ به حد زیادی می‌روید. علف چای و گیاهان مشابه آن (Hypericumها)، بنابر داشتنِ hypericin شناسایی شده‌اند؛ امّا گونهٔ H. perforatum (به طور خاص)، یک گیاه دارویی نیرومند و یکی از گیاهان پرفروش در ایالات متّحدهٔ آمریکا است. این گیاه، به طور گسترده در مناطق معتدل اروپا (اوکراین و روسیه)، آسیا (ترکیه، هند و چین) و شمال آفریقا (خاورمیانه) و ایالات متّحدهٔ آمریکا پراکنده شده است. در هند، بر ارتفاعات بلندتر رشته کوه هیمالیا و در تپّه‌های بخش‌های مرکزی کشور می‌روید.

علف چای یا گل راعی

گل راعی گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر با بوی معطر و در زمان گلدهی بسیار زیبا . دارای برگ های متقابل ، بیضوی و دراز . ساقه آن به تعداد زیاد و منشعب می باشند. همچنین بروی ساقه دو خط نسبتاً برجسته قرار گرفته است. گل ها بصورت گل آذین دیهیم ، به رنگ زرد زیبا و به تعداد زیاد که به گیاه زیبایی خاصی می بخشند. در کناره های گلبرگ زرد رنگ نقاط تیره به رنگ قرمز مایل به قهوه ای دیده می شود که از خصوصیات بارز این گیاه است. این نقاط فضاهایی هستند که حاوی مواد موثر گیاه ( هیپریسین و ترکیبات وابسته ) می باشند.زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج ، راه چالوس ، لاهیجان ، ارومیه ، بروجرد ، گنبد کاووس ، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. قسمت های مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است . علف چای در مزارع چای شمال بعنوان علف هرز می روید و احتمالاً‌نامگذاری آن بدین علت است.

خواص علف چای یا گل راعی

استفاده دارویی از این گیاه به بیش از 2400 سال قبل بر می گردد. حکمای یونان باستان از جمله بقراط، دیوسکوریدوس، تئوفراست و جالینوس از گل راعی به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند یاد کرده اند. دیوسکوریدوس از این گیاه برای درمان سیاتیک بهره می جست. جالینوس در مزاج چهار گانه (خون، بلغم، صفرا و سودا) طبع گل راعی را گرم و خشک معرفی کرده است. در قرون وسطی باور بر این بود که گل راعی ارواح خبیث را دفع کرده و آنرا برای درمان اضطراب و رفتارهای عصبی تجویز می کردند. در سال 1633 “جرارد” موارد استفاده از گل راعی را مرهم زخم، سوختگی و جراحت اعلام کرد. اولین فارماکوپه دارویی که در سال 1618 منتشر شد، از عصاره روغنی گل راعی به عنوان یکی از بهترین مرهم های زخم یاد نموده و آنرا برای بهبود خراشها و سوختگی های سطحی توصیه کرده است.

خواص درمانی علف چای یا گل راعی

گیاه گل راعی از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و خواص درمانی بسیاری دارد این گیاه ضد کرم معده و روده است و گرفتگی صدا را باز می‌کند. این گیاه برای درمان مرض کزاز بکار می‌رود و اگر برگ آن را به صورت پودر روی زخمهای عمیق بپاشید این نوع زخمها را خوب می‌کند. مواد روغنی گیاه بالاخص دارای اثرات بارز ضد زخم، ضدسوختگی و التیام بخش پوستی می‌باشد. گل راعی درمان کننده بیماری مننژیت است؛ درد پشت و گردن و خشکی گردن را درمان می‌کند و ضدافسردگی است. این گیاه اشتها را باز می‌کند بنابراین می‌توان آنرا به بچه‌ها و افراد مسن که اشتها ندارند داد. کسانی که از داروهای آسم و ضدسرماخوردگی و حساسیت استفاده می‌کنند نمی‌توانند چای کوهی مصرف کنند. مواد مؤثر موجود در این گیاه، شامل هایپرفورین و هایپریسین است. هایپرفورین موجود در گل راعی با تحریک تمایز کراتینوسیت‌ها و ساخته شدن کراتین موجب بازیابی ساختار آسیب دیده اپیدرم و در نتیجه بهبود ترک خوردگی پا می‌شود. همچنین هایپریسین و سودوهایپریسین موجود در عصاره گل راعی سبب افزایش تعداد سلول‌های فیبروبلاست و همچنین گرانول‌های کلاژن موجود در آن‌ها و کاهش سلول‌های پیر و مرده می‌شوند. در نتیجه عصاره روغنی این گیاه سبب تسریع روند بهبود ترک خوردگی پا می‌شود. علاوه بر این هایپرفورین موجود در این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد. این ماده مؤثره سبب مهار آنزیم‌های سیکلواکسیژناز ۱ و ۵- لیپواکسیژناز شده، در نتیجه از تولید PGE2 و LTB4 که از عوامل ایجاد التهاب هستند، جلوگیری می‌کند.عصاره این گیاه علیه باکتری‌های Staphylococcus spp. و Streptococcus spp. دارای اثرات آنتی باکتریال می‌باشد. این باکتری‌ها می‌توانند در مناطقی از پاشنه پا که دچار ترک خوردگی شده است ایجاد عفونت نمایند.

علف چای یا گل راعی برای افسردگی

خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است. یکی از مواد مؤثر این گیاه هایپریسین می‌باشد که فراورده‌های آن هم بر اساس همین ماده استاندارد سازی می‌شوند و اثر ضد افسردگی گیاه نیز مربوط به این ماده می‌باشد. در ابتدا تصور می‌شد که این ماده مهار کنندهٔ آنزیم Mono amino oxidase (به اختصار: MAO) است؛ ولی مطالعات جدیدتر روی حیوانات نشان داد که این اثر بسیار ناچیز است و مکانیسم عمده اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار برداشت (reuptake) سروتونین یا سایر انتقال دهنده‌های عصبی (نوروترانسمیترها) در مغز می‌باشد.

روش مصرف گل راعی برای افسردگی

می‌توانید گل خشک  این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید. (جمعاً شش تا دوازده گرم در روز).می‌توانید از تی‌بگ‌های تهیه شده از این گیاه استفاده کنید. هر تی‌بگ را در یک لیوان آب انداخته و میل کنید. روزانه سه بار می‌توانید از این تی‌بگ‌ها استفاده کنید.این گیاه به صورت قرص یا کپسول نیز به فروش می‌رسند اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه‌ی هرگونه‌ی دارو خودداری کنید.البته قطره و تنتور این گیاه نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به علائم افسردگی‌تان و البته با نظر متخصص به میزان لازم مصرف کنید.

علف چای یا گل راعی چیست

ز این گیاه پنج فراوردهٔ دارویی در بازار ایران موجود است. قطرهٔ هایپیران و قرص پرفوران که هر دو در درمان افسردگی کاربرد دارند؛ افشانه نوروژیک، که در درمان دردهای عصبی کاربرد داشته و خاصیت ضدالتهابی دارد. عصاره گیاه گل راعی که عصاره گلایکولی به دست آمده از سر شاخه‌های گل دار این گیاه است و در درمان ترک‌های پوستی پا مؤثر است. این عصاره سبب تحریک رشد و تمایز بافت می‌شود و اثرات ضد التهاب و آنتی باکتریال دارد. همچنین عصاره هوفاریقون، عصاره روغنی این گیاه است که در درمان زخم معده کاربرد دارد و اثرات ضد زخم و ضد التهاب دارد. نکتهٔ قابل ذکر در مورد این گیاه و فراورده‌های آن، تداخلات دارویی آن است که مصرف آن را محدود نموده و دلیلش هم مهار آنزیمی MAOاست، که با برخی از داروهای ضد افسردگی و داروهای دیگر تداخل شدید دارد. به هر حال، برای استفاده از این داروها، مشورت با دکتر داروساز یا پزشک معالج لازم است.

نکاتی در مورد علف چای یا گل راعی

1- از فرآورده های دارویی صنعتی این گیاه قرص و قطره هایپیران می باشد که در کلیه داروخانه های کشور به عنوان داروهای رسمی ایران بدون نسخه عرضه می گردند.
2- گیاه علف چای دارای حدود 20 گونه و واریته در نقاط مختلف ایران است و چند گونه از آن ها بسیار مشابه می باشند، ولی فقط یک گونه ی آن دارویی است. هم چنین بعضی از گونه ها نیز سمی می باشند، به همین دلیل بهتر است از فرآورده های موجود در داروخانه استفاده نمود نه گیاه مربوطه تا خطری ایجاد نشود.
3- دارو دیر اثر بوده و اثرات آن از 4 تا 6 هفته پس از مصرف شروع می شود، بنابراین برای رسیدن به اثرات مطلوب احتیاج به زمان است.
توصیه می گردد برای اطمینان از اثر دارو حداقل مصرف آن را دو ماه ادامه داد و در صورت بی اثر بودن موضوع را با پزشک و یا داروساز داروخانه در میان گذشت.
4- قطره را هرگز نباید به طور مستقیم میل نمود و حتما باید در مقدار کمی آب رقیق گردد.
5- داروی هایپیران ممکن است در حدود 2 درصد افراد ایجاد دل آشوب معده گردد که پس از یک ماه مصرف از بین می رود.
6- در دو درصد افراد مصرف کننده جهت تسکین میگرن ممکن است در روزهای اول مصرف، سردردها افزایش یابد که پس از دو تا چهار هفته از بین رفته و تکرار نخواهد شد.
7- افرادی که برای تسکین میگرن از هایپیران استفاده می نمایند باید هر روز از آن مصرف کنند. دارو در شروع حمله های میگرنی مانند داروهای شیمیایی چندان موثر نخواهند بود.
8- در صورت استفاده صحیح و با میزان کافی، موفقیت تسکین میگرن توسط هایپیران در افراد ایرانی بیش تر از نود درصد می باشد. این موضوع توسط تحقیقات کلینیکی چند سال گذشته در دانشگاه انجام شده است.
9- موفقیت درمان افسردگی های ضعیف تا متوسط توسط هایپیران 93 درصد بوده که با انجام چندین مطالعه کلینیکی در ایران و جهان مورد تایید قرار گرفته است.
10- فرآورده های مشابه هایپیران با نام های تجارتی مختلف که توسط کارخانجات جهان ساخته می شوند، پرمصرف ترین داروی گیاهی دهه اخیر در مشکلات روحی روانی و افسردگی بوده است.
11- گیاه بلافاصله پس از چیدن باید خشک شود در غیر این صورت ممکن است مواد فعال آن از بین بروند.
12- گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد و فقط گیاه علف چای به طور هرز در میان بوته های چای شمال کشور می روید و بدین نام مشهور گشته است.

علف چای یا گل راعی داروی ضد اضطراب

هرچند بیشتر روی اثر ضدافسردگی گل راعی تأکید می شود، اما می توان از آن برای آرامش و تقویت سیستم عصبی در شرایط اضطراب و خستگی عصبی که از استرس ها و نگرانی های طولانی مدت بوجود می آید استفاده کرد.این مورد می تواند به ویژه در موارد اضطراب و افسردگی مفید باشد. گل راعی می تواند بر کج خلقی های ناشی از دوران یائسگی نیز مؤثر بوده و باعث بالا بردن روحیه خانمهای یائسه شود. همچنین اثر آن بر هورمون ملاتونین می تواند در بهبود مشکلات ناشی از سفرهای هوایی مؤثر باشد.

خواص علف چای یا گل راعی روی دندان درد و سیاتیک و زونا

گل راعی به تسکین دردهای عصبی و ترمیم بافتهای آسیب دیده کمک می کند. روغن ثابت آن را بر روی مناطقی از پوست که درد دارند بمالید و یا قبل از عملیات دندانپزشکی، آن را بر روی گونه های خود بمالید تا از شدت درد بکاهد.

خواص علف چای یا گل راعی روی ورم معده، زخم معده و بهبود زخم های پوستی

اثر بهبود دهنده ی گل راعی برای زخم ها می تواند چه به صورت مصرف داخلی و چه به صورت مصرف موضعی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. برای درمان زخم معده می تواند روزی یک قاشق مربا خوری روغن ثابت گل راعی را مصرف کنید.روغن ثابت گل راعی که اثر ضدعفونی کنندگی دارد، به طور سنتی در اروپا برای زخم های چاقو و سوراخ شدگی پوست، مفید بوده و به درمان زخم هاف پیچ خوردگی ها، کبودی ها و بهبود ورم مفاصل کمک می کند.اخیراً اعتقاد بر این است که این روغن می تواند برای درمان زخم ها و برآمدگی های پس از عمل جراحی نیز به کار رود. همچنین ممکن است در صورت نیاز، مقداری اسانس (روغن فرار) نیز به روغن ثابت افزوده شود.

آیا علف چای یا گل راعی روی بیماری ایدز تاثیر دارد

از اوایل دهه 90 آزمایشات بالینی در خصوص تاثیر هیپرسین در درمان بیماری های ایجاد شده توسط ویروس ها صورت پذیرفت ودر نتیجه از این گیاه به عنوان یک کاندیدای مناسب برای کنترل بیماری ایدز یاد شده است.آزمایشات در این زمینه نشان می دهد که گیاه با سمیت کم ،آثار قابل ملاحظه ای بر ضد ویروس های مشابه HIV دارد.دراین آزمایش ابتدا موش های آزمایشگاهی با ویروس هایی که ایجاد بیماری لوکیما می کنند تزریق شده و سپس یک تزریق از عصاره گل رهعی انجام شد و این تزریق صد در صد از بروز بیماری در موش جلو گیری کرد.همچنین در آزمایش هایی که عصاره از راه دهان به موش داده شد نیز همین آثار جالب دیده شد.پژوهش ها نشان می دهد که عصاره گیاه از سد خونی مغز عبور می کند که این خاصیت برای درمان ایدز بسیار مهم است.زیرا ویروس ایدز اغلب به مغز حمله می کند.این روش بر روی انسان های مبتلا به ایدز نیز استفاده شده است ونتایج اولیه پژوهش ها که در نشریه اخبار درمان ایدز منتشر شده نشان می دهد که تا به حال آثار مثبتی بر ضد ویروس ایدز دیده شده و بیماران بهبودی محسوسی یافته اند؛به این معنی که فعالیت سیستم دفاعی آن ها افزایش یافته ،وزن آن ها زیاد شده وانرژی بیشتری یافته اند

خواص علف چای یا گل راعی روی پوست

اثر قابض وضد عفونی کننده گیاه موجب گردیده که از آن در درمان عوارض پوست های چرب استفاده شود.معمولاً پوست صورت اگر چرب باشد،پس از پاک کردن از مواد آرایشی بقایای آن در منافذ پوست که حالت باز شده دارند،باقی می ماند وآن ها را مسدود می کند.برای نظافت کامل این گونه پوست ها ،جوشانده 50 گرم سر شاخه ها ی گیاه رادر یک لیتر آب تهیه کرده و بر روی پوست صورت اثر می دهندو آن را پاک می کنند. جوشانده مذکور از پیدایش چین در پوست صورت جلوگیری می نمایدوباعث طراوت آن می شود

علف چای یا گل راعی

علف چای یا گل راعی

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست در سایت جسارت

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری , علف چای یا گل راعی برای کودکان , علف چای یا گل راعی برای درمان بیماری ها , علف چای یا گل راعی برای فشار خون

خواص و مضرات علف چای یا گل راعی در بارداری چیست

علف چای یا گل راعی , خواص علف چای یا گل راعی , علف چای یا گل راعی چیست , علف چای یا گل راعی در بارداری

گل راعی، هوفاریقون ، گل شهناز (نام علمی: Hypericum perforatum)، گیاهی علفی و پایا از تیره هیپریکاسه (Hypericaceae) است که معمولاً به صورت خودرو در میان کشتزارهای گندم و ذرت یافت می‌شود. در ایران در دامنه کوه‌های البرز، چالوس، مازندران و نقاط غرب ایران و در مسیر قله چین کلاغ به حد زیادی می‌روید. علف چای و گیاهان مشابه آن (Hypericumها)، بنابر داشتنِ hypericin شناسایی شده‌اند؛ امّا گونهٔ H. perforatum (به طور خاص)، یک گیاه دارویی نیرومند و یکی از گیاهان پرفروش در ایالات متّحدهٔ آمریکا است. این گیاه، به طور گسترده در مناطق معتدل اروپا (اوکراین و روسیه)، آسیا (ترکیه، هند و چین) و شمال آفریقا (خاورمیانه) و ایالات متّحدهٔ آمریکا پراکنده شده است. در هند، بر ارتفاعات بلندتر رشته کوه هیمالیا و در تپّه‌های بخش‌های مرکزی کشور می‌روید.

علف چای یا گل راعی

گل راعی گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر با بوی معطر و در زمان گلدهی بسیار زیبا . دارای برگ های متقابل ، بیضوی و دراز . ساقه آن به تعداد زیاد و منشعب می باشند. همچنین بروی ساقه دو خط نسبتاً برجسته قرار گرفته است. گل ها بصورت گل آذین دیهیم ، به رنگ زرد زیبا و به تعداد زیاد که به گیاه زیبایی خاصی می بخشند. در کناره های گلبرگ زرد رنگ نقاط تیره به رنگ قرمز مایل به قهوه ای دیده می شود که از خصوصیات بارز این گیاه است. این نقاط فضاهایی هستند که حاوی مواد موثر گیاه ( هیپریسین و ترکیبات وابسته ) می باشند.زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج ، راه چالوس ، لاهیجان ، ارومیه ، بروجرد ، گنبد کاووس ، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. قسمت های مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است . علف چای در مزارع چای شمال بعنوان علف هرز می روید و احتمالاً‌نامگذاری آن بدین علت است.

خواص علف چای یا گل راعی

استفاده دارویی از این گیاه به بیش از 2400 سال قبل بر می گردد. حکمای یونان باستان از جمله بقراط، دیوسکوریدوس، تئوفراست و جالینوس از گل راعی به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند یاد کرده اند. دیوسکوریدوس از این گیاه برای درمان سیاتیک بهره می جست. جالینوس در مزاج چهار گانه (خون، بلغم، صفرا و سودا) طبع گل راعی را گرم و خشک معرفی کرده است. در قرون وسطی باور بر این بود که گل راعی ارواح خبیث را دفع کرده و آنرا برای درمان اضطراب و رفتارهای عصبی تجویز می کردند. در سال 1633 “جرارد” موارد استفاده از گل راعی را مرهم زخم، سوختگی و جراحت اعلام کرد. اولین فارماکوپه دارویی که در سال 1618 منتشر شد، از عصاره روغنی گل راعی به عنوان یکی از بهترین مرهم های زخم یاد نموده و آنرا برای بهبود خراشها و سوختگی های سطحی توصیه کرده است.

خواص درمانی علف چای یا گل راعی

گیاه گل راعی از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و خواص درمانی بسیاری دارد این گیاه ضد کرم معده و روده است و گرفتگی صدا را باز می‌کند. این گیاه برای درمان مرض کزاز بکار می‌رود و اگر برگ آن را به صورت پودر روی زخمهای عمیق بپاشید این نوع زخمها را خوب می‌کند. مواد روغنی گیاه بالاخص دارای اثرات بارز ضد زخم، ضدسوختگی و التیام بخش پوستی می‌باشد. گل راعی درمان کننده بیماری مننژیت است؛ درد پشت و گردن و خشکی گردن را درمان می‌کند و ضدافسردگی است. این گیاه اشتها را باز می‌کند بنابراین می‌توان آنرا به بچه‌ها و افراد مسن که اشتها ندارند داد. کسانی که از داروهای آسم و ضدسرماخوردگی و حساسیت استفاده می‌کنند نمی‌توانند چای کوهی مصرف کنند. مواد مؤثر موجود در این گیاه، شامل هایپرفورین و هایپریسین است. هایپرفورین موجود در گل راعی با تحریک تمایز کراتینوسیت‌ها و ساخته شدن کراتین موجب بازیابی ساختار آسیب دیده اپیدرم و در نتیجه بهبود ترک خوردگی پا می‌شود. همچنین هایپریسین و سودوهایپریسین موجود در عصاره گل راعی سبب افزایش تعداد سلول‌های فیبروبلاست و همچنین گرانول‌های کلاژن موجود در آن‌ها و کاهش سلول‌های پیر و مرده می‌شوند. در نتیجه عصاره روغنی این گیاه سبب تسریع روند بهبود ترک خوردگی پا می‌شود. علاوه بر این هایپرفورین موجود در این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد. این ماده مؤثره سبب مهار آنزیم‌های سیکلواکسیژناز ۱ و ۵- لیپواکسیژناز شده، در نتیجه از تولید PGE2 و LTB4 که از عوامل ایجاد التهاب هستند، جلوگیری می‌کند.عصاره این گیاه علیه باکتری‌های Staphylococcus spp. و Streptococcus spp. دارای اثرات آنتی باکتریال می‌باشد. این باکتری‌ها می‌توانند در مناطقی از پاشنه پا که دچار ترک خوردگی شده است ایجاد عفونت نمایند.

علف چای یا گل راعی برای افسردگی

خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است. یکی از مواد مؤثر این گیاه هایپریسین می‌باشد که فراورده‌های آن هم بر اساس همین ماده استاندارد سازی می‌شوند و اثر ضد افسردگی گیاه نیز مربوط به این ماده می‌باشد. در ابتدا تصور می‌شد که این ماده مهار کنندهٔ آنزیم Mono amino oxidase (به اختصار: MAO) است؛ ولی مطالعات جدیدتر روی حیوانات نشان داد که این اثر بسیار ناچیز است و مکانیسم عمده اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار برداشت (reuptake) سروتونین یا سایر انتقال دهنده‌های عصبی (نوروترانسمیترها) در مغز می‌باشد.

روش مصرف گل راعی برای افسردگی

می‌توانید گل خشک  این گیاه را به صورت دم کرده میل کنید. برای این کار دو تا چهار گرم از گل خشک این گیاه را دم کرده و روزانه سه بار میل کنید. (جمعاً شش تا دوازده گرم در روز).می‌توانید از تی‌بگ‌های تهیه شده از این گیاه استفاده کنید. هر تی‌بگ را در یک لیوان آب انداخته و میل کنید. روزانه سه بار می‌توانید از این تی‌بگ‌ها استفاده کنید.این گیاه به صورت قرص یا کپسول نیز به فروش می‌رسند اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه‌ی هرگونه‌ی دارو خودداری کنید.البته قطره و تنتور این گیاه نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به علائم افسردگی‌تان و البته با نظر متخصص به میزان لازم مصرف کنید.

علف چای یا گل راعی چیست

ز این گیاه پنج فراوردهٔ دارویی در بازار ایران موجود است. قطرهٔ هایپیران و قرص پرفوران که هر دو در درمان افسردگی کاربرد دارند؛ افشانه نوروژیک، که در درمان دردهای عصبی کاربرد داشته و خاصیت ضدالتهابی دارد. عصاره گیاه گل راعی که عصاره گلایکولی به دست آمده از سر شاخه‌های گل دار این گیاه است و در درمان ترک‌های پوستی پا مؤثر است. این عصاره سبب تحریک رشد و تمایز بافت می‌شود و اثرات ضد التهاب و آنتی باکتریال دارد. همچنین عصاره هوفاریقون، عصاره روغنی این گیاه است که در درمان زخم معده کاربرد دارد و اثرات ضد زخم و ضد التهاب دارد. نکتهٔ قابل ذکر در مورد این گیاه و فراورده‌های آن، تداخلات دارویی آن است که مصرف آن را محدود نموده و دلیلش هم مهار آنزیمی MAOاست، که با برخی از داروهای ضد افسردگی و داروهای دیگر تداخل شدید دارد. به هر حال، برای استفاده از این داروها، مشورت با دکتر داروساز یا پزشک معالج لازم است.

نکاتی در مورد علف چای یا گل راعی

1- از فرآورده های دارویی صنعتی این گیاه قرص و قطره هایپیران می باشد که در کلیه داروخانه های کشور به عنوان داروهای رسمی ایران بدون نسخه عرضه می گردند.
2- گیاه علف چای دارای حدود 20 گونه و واریته در نقاط مختلف ایران است و چند گونه از آن ها بسیار مشابه می باشند، ولی فقط یک گونه ی آن دارویی است. هم چنین بعضی از گونه ها نیز سمی می باشند، به همین دلیل بهتر است از فرآورده های موجود در داروخانه استفاده نمود نه گیاه مربوطه تا خطری ایجاد نشود.
3- دارو دیر اثر بوده و اثرات آن از 4 تا 6 هفته پس از مصرف شروع می شود، بنابراین برای رسیدن به اثرات مطلوب احتیاج به زمان است.
توصیه می گردد برای اطمینان از اثر دارو حداقل مصرف آن را دو ماه ادامه داد و در صورت بی اثر بودن موضوع را با پزشک و یا داروساز داروخانه در میان گذشت.
4- قطره را هرگز نباید به طور مستقیم میل نمود و حتما باید در مقدار کمی آب رقیق گردد.
5- داروی هایپیران ممکن است در حدود 2 درصد افراد ایجاد دل آشوب معده گردد که پس از یک ماه مصرف از بین می رود.
6- در دو درصد افراد مصرف کننده جهت تسکین میگرن ممکن است در روزهای اول مصرف، سردردها افزایش یابد که پس از دو تا چهار هفته از بین رفته و تکرار نخواهد شد.
7- افرادی که برای تسکین میگرن از هایپیران استفاده می نمایند باید هر روز از آن مصرف کنند. دارو در شروع حمله های میگرنی مانند داروهای شیمیایی چندان موثر نخواهند بود.
8- در صورت استفاده صحیح و با میزان کافی، موفقیت تسکین میگرن توسط هایپیران در افراد ایرانی بیش تر از نود درصد می باشد. این موضوع توسط تحقیقات کلینیکی چند سال گذشته در دانشگاه انجام شده است.
9- موفقیت درمان افسردگی های ضعیف تا متوسط توسط هایپیران 93 درصد بوده که با انجام چندین مطالعه کلینیکی در ایران و جهان مورد تایید قرار گرفته است.
10- فرآورده های مشابه هایپیران با نام های تجارتی مختلف که توسط کارخانجات جهان ساخته می شوند، پرمصرف ترین داروی گیاهی دهه اخیر در مشکلات روحی روانی و افسردگی بوده است.
11- گیاه بلافاصله پس از چیدن باید خشک شود در غیر این صورت ممکن است مواد فعال آن از بین بروند.
12- گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد و فقط گیاه علف چای به طور هرز در میان بوته های چای شمال کشور می روید و بدین نام مشهور گشته است.

علف چای یا گل راعی داروی ضد اضطراب

هرچند بیشتر روی اثر ضدافسردگی گل راعی تأکید می شود، اما می توان از آن برای آرامش و تقویت سیستم عصبی در شرایط اضطراب و خستگی عصبی که از استرس ها و نگرانی های طولانی مدت بوجود می آید استفاده کرد.این مورد می تواند به ویژه در موارد اضطراب و افسردگی مفید باشد. گل راعی می تواند بر کج خلقی های ناشی از دوران یائسگی نیز مؤثر بوده و باعث بالا بردن روحیه خانمهای یائسه شود. همچنین اثر آن بر هورمون ملاتونین می تواند در بهبود مشکلات ناشی از سفرهای هوایی مؤثر باشد.

خواص علف چای یا گل راعی روی دندان درد و سیاتیک و زونا

گل راعی به تسکین دردهای عصبی و ترمیم بافتهای آسیب دیده کمک می کند. روغن ثابت آن را بر روی مناطقی از پوست که درد دارند بمالید و یا قبل از عملیات دندانپزشکی، آن را بر روی گونه های خود بمالید تا از شدت درد بکاهد.

خواص علف چای یا گل راعی روی ورم معده، زخم معده و بهبود زخم های پوستی

اثر بهبود دهنده ی گل راعی برای زخم ها می تواند چه به صورت مصرف داخلی و چه به صورت مصرف موضعی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. برای درمان زخم معده می تواند روزی یک قاشق مربا خوری روغن ثابت گل راعی را مصرف کنید.روغن ثابت گل راعی که اثر ضدعفونی کنندگی دارد، به طور سنتی در اروپا برای زخم های چاقو و سوراخ شدگی پوست، مفید بوده و به درمان زخم هاف پیچ خوردگی ها، کبودی ها و بهبود ورم مفاصل کمک می کند.اخیراً اعتقاد بر این است که این روغن می تواند برای درمان زخم ها و برآمدگی های پس از عمل جراحی نیز به کار رود. همچنین ممکن است در صورت نیاز، مقداری اسانس (روغن فرار) نیز به روغن ثابت افزوده شود.

آیا علف چای یا گل راعی روی بیماری ایدز تاثیر دارد

از اوایل دهه 90 آزمایشات بالینی در خصوص تاثیر هیپرسین در درمان بیماری های ایجاد شده توسط ویروس ها صورت پذیرفت ودر نتیجه از این گیاه به عنوان یک کاندیدای مناسب برای کنترل بیماری ایدز یاد شده است.آزمایشات در این زمینه نشان می دهد که گیاه با سمیت کم ،آثار قابل ملاحظه ای بر ضد ویروس های مشابه HIV دارد.دراین آزمایش ابتدا موش های آزمایشگاهی با ویروس هایی که ایجاد بیماری لوکیما می کنند تزریق شده و سپس یک تزریق از عصاره گل رهعی انجام شد و این تزریق صد در صد از بروز بیماری در موش جلو گیری کرد.همچنین در آزمایش هایی که عصاره از راه دهان به موش داده شد نیز همین آثار جالب دیده شد.پژوهش ها نشان می دهد که عصاره گیاه از سد خونی مغز عبور می کند که این خاصیت برای درمان ایدز بسیار مهم است.زیرا ویروس ایدز اغلب به مغز حمله می کند.این روش بر روی انسان های مبتلا به ایدز نیز استفاده شده است ونتایج اولیه پژوهش ها که در نشریه اخبار درمان ایدز منتشر شده نشان می دهد که تا به حال آثار مثبتی بر ضد ویروس ایدز دیده شده و بیماران بهبودی محسوسی یافته اند؛به این معنی که فعالیت سیستم دفاعی آن ها افزایش یافته ،وزن آن ها زیاد شده وانرژی بیشتری یافته اند

خواص علف چای یا گل راعی روی پوست

اثر قابض وضد عفونی کننده گیاه موجب گردیده که از آن در درمان عوارض پوست های چرب استفاده شود.معمولاً پوست صورت اگر چرب باشد،پس از پاک کردن از مواد آرایشی بقایای آن در منافذ پوست که حالت باز شده دارند،باقی می ماند وآن ها را مسدود می کند.برای نظافت کامل این گونه پوست ها ،جوشانده 50 گرم سر شاخه ها ی گیاه رادر یک لیتر آب تهیه کرده و بر روی پوست صورت اثر می دهندو آن را پاک می کنند. جوشانده مذکور از پیدایش چین در پوست صورت جلوگیری می نمایدوباعث طراوت آن می شود

علف چای یا گل راعی

شکلات تلخ و کم خونی

خواص و مضرات مصرف شکلات تلخ و کم خونی و کمبود آهن 

خواص و مضرات مصرف شکلات تلخ و کم خونی و کمبود آهن

شکلات تلخ و کم خونی ,شکلات تلخ کم خونی,آیا شکلات تلخ کم خونی می آورد,شکلات تلخ کم خونی میاره,شکلات تلخ برای کم خونی,ایا شکلات تلخ برای کم خونی مضر است,آیا شکلات تلخ باعث کم خونی میشود

خواص و مضرات مصرف شکلات تلخ و کم خونی و کمبود آهن

شکلات تلخ و کم خونی , شکلات تلخ کم خونی , آیا شکلات تلخ کم خونی می آورد , شکلات تلخ کم خونی میاره

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات مصرف شکلات تلخ و کم خونی و کمبود آهن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آهن جزو ترکیبات مغذی است که سایر عوامل رژیم غذایی در افزایش یا کاهش جذب آن تاثیر دارند . آهن موجود در منابع غذایی به دو صورت شامل آهن موجود در گوشت (آهن Heme) و آهن موجود در منابع غذایی گیاهی، تخم مرغ و شیر(آهن Non Heme) وجود دارد.عوامل موثر در جذب آهن بر نوع دوم آهن اثر می گذارند.
ویتامین C در میوه ها و سبزی ها عامل موثر در افزایش جذب آهن و چای و قهوه نیز از جمله ترکیبات موثر در کاهش جذب آهن می باشند.عامل مسوول درکاهش جذب آهن، ترکیباتی به نام ˈپلی فنل هاˈ هستند که در شکلات و کاکائو، چای، قهوه و بعضی سبزیجات موجود هستند.این عوامل زمانی تاثیر می گذارند که همزمان یا نزدیک به مصرف موادغذایی دارای آهن استفاده شوند.در صورتی که مصرف ترکیبات کاهش دهنده جذب آهن در شکلات و کاکائو با این مواد غذایی بیش ازحدود یک ساعت فاصله زمانی داشته باشند تاثیر زیادی در کاهش جذب آهن ندارند.مصرف این ماده غذایی در شادابی و نشاط و خلق و خو و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر زیادی دارد به شرطی که کل الگوی رژیم غذایی مناسب باشد، حداقل چهار روز در هفته تحرک و ورزش بدنی داشته و مبتلا به اضافه وزن یا چاقی نباشیم.افراد با وزن متعادل می توانند به میزان متعادل از شکلات استفاده کرده ولی افراد چاق باید در مصرف این ماده غذایی احتیاط کنند

طبق تحقیقی که روی ۳۲ هزار زن ۴۸ تا ۸۳ ساله سوئدی در دانشگاه بوستون آمریکا انجام شد و مجله علمی قلب آمریکا نتایج آن را منتشر کرد، مصرف ۱۹ تا ۳۰ گرم شکلات تلخ و تیره طی هفته، ۳۲ درصد از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی می کاهد؛ حال آن که اگر همین مقدار روزانه خورده شود چنان اثری نخواهد داشت و تا حدودی مضر خواهد بود.  شکلات تلخ به اسامی تیره یا کم شیرین نیز معروف است. مقدار ماده خشک کاکائو در آن معمولا در حد ۷۵ درصد است و در روند تولید آن شکری بسیار اندک به آن افزوده می شود؛ اگرچه کالری زیادی دارد، اما دربردارنده بیش از صد ماده شیمیایی است که اگر در حدی متعادل و دور از افراط خورده شود، مزایای بسیار دارد

شکلات تلخ و کم خونی

دکتر مجید کاراندیش در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه آهن جزو ترکیبات مغذی است که سایر عوامل رژیم غذایی در افزایش یا کاهش جذب آن تاثیر دارند اظهار داشت : آهن موجود در منابع غذایی به دو صورت شامل آهن موجود در گوشت و آهن موجود در منابع غذایی گیاهی، تخم مرغ و شیر وجود دارد. وی اضافه کرد: عوامل موثر در جذب آهن بر نوع دوم آهن اثر می گذارند.

براساس تحقیقات انجام شده، شکلات تلخ پر از مقادیر زیاد پروتئین، تیامین، ویتامین های A،B۱،B۲،C،E، مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، روی و ترکیبات مفید برای بدن است که مصرف اندکی از آن در تغذیه روزانه خوب است  افزون بر اینها شکلات تلخ پر از مقادیر زیاد پروتئین، تیامین، ویتامین های A،B۱، B۲، C، E، مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، روی و… ترکیبات مفید برای بدن است که مصرف اندکی از آن در تغذیه خوب و اثرگذار است. التهاب سلولی را کاهش می دهد، فشار خون را کم می کند، حافظه را افزایش می دهد، از سخت شدن و گرفتگی رگ ها در افراد سیگاری جلوگیری می کند، اما کودکان و زنان باردار و شیرده باید در مصرف آن احتیاط کنند و نظر پزشک خود را در این زمینه جویا شوند. در ترکیبات شکلات مقادیری اگزالات نیز هست که افراد دارای اسید اوریک بالا و مبتلا به سابقه سنگ کلیه نیز پیش از مصرف باید با پزشکان درباره مقدار مصرف آن مشورت کنند. به سبب وجود مس و منیزیم افراد مبتلا به سیروز کبدی و نیز اشخاص دارای دردهای میگرنی هم جزو کسانی قرار می گیرند که بهتر است در مصرف آن محتاط باشند.

شکلات تلخ کم خونی

دکتر کاراندیش گفت : ویتامین C در میوه ها و سبزی ها عامل موثر در افزایش جذب آهن و چای و قهوه نیز از جمله ترکیبات موثر در کاهش جذب آهن می باشند. این متخصص تعذیه اضافه کرد: عامل مسوول درکاهش جذب آهن، ترکیباتی به نام ˈپلی فنل هاˈ هستند

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی ,شعر در مورد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال,شعری در مورد اقتصاد مقاومتی,شعر در باره اقتصاد مقاومتی,شعر درباره اقتصاد مقاومتی,شعر اقتصاد مقاومتی,شعر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال,شعر اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل,شعر درباره اقتصاد مقاومتی,شعر سال اقتصاد مقاومتی,شعر برای اقتصاد مقاومتی,شعر درمورد اقتصاد مقاومتی,شعر در رابطه با اقتصاد مقاومتی,شعر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل,شعر در مورد اقتصاد مقاومتی,شعری در مورد اقتصاد مقاومتی,شعر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد اقتصاد مقاومتی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

رمز همه ی حماسه ها تکبیر است

رای من وتو به قلب دشمن تیر است

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

کار و کوشش می‌کنیم با یاری پروردگار

تا که روی پای خود باشیم همیشه استوار

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

فرزانه امام ما درآن روز که گفت

میزان به همین اراده و تدبیر است

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

اقتصاد را ما هدایت می کنیم با ابتکار

ای عزیز فاطمه صد مرحبا بر این شعار

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

شعر در باره اقتصاد مقاومتی

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

امروز خدا حافظ این کشور ماست

مردی ز تبار فاطمه رهبر ماست

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

اقتصاد را می کنیم پربار ما، باافتخار

دشمنان را می کنیم در توطئه هر جا مهار

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

شعر اقتصاد مقاومتی

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

اگر که بند شد این اقتصاد ما اکنون

بیا که بند از این اقتصاد پاره کنیم

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

شعر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

محتشم کاشانی , شعر محتشم کاشانی , اشعار محتشم کاشانی , زندگینامه محتشم کاشانی

در بدر اگر دست خدا بود علی

دست پسرش سید علی بر سر ماست

فروغی بسطامی , شعر فروغی بسطامی , اشعار فروغی بسطامی , دیوان فروغی بسطامی

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل

سیمین بهبهانی ,شعر سیمین بهبهانی , اشعار سیمین بهبهانی , چرا رفتی سیمین بهبهانی , اشعار سیاسی سیمین بهبهانی

رهبرا از تو اطاعت می کنیم

اقتصاد را ما هدایت می‌کنیم

فایز دشتی , شعر فایز دشتی , اشعار فایز دشتی , اشعار زیبای فایز دشتی

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

ملک الشعرای بهار , شعر ملک الشعرای بهار , اشعار ملک الشعرای بهار , آثار ملک الشعرای بهار , دیوان ملک الشعرای بهار

وفا به عهد نبینی ز پنج و یک امروز

بیا بدون عدو خاک خود اداره کنیم

فروغ فرخزاد , شعر فروغ فرخزاد , اشعار فروغ فرخزاد , زندگینامه فروغ فرخزاد , گناه فروغ فرخزاد

شعر سال اقتصاد مقاومتی

حسین منزوی , شعر حسین منزوی , اشعار حسین منزوی , دیوان حسین منزوی

مامرد حماسه ایم رهبر گفته است

چون تیغ، برنده ایم ، رهبر گفته است

هوشنگ ابتهاج , شعر هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر سایه هوشنگ ابتهاج

شعر برای اقتصاد مقاومتی

هاتف اصفهانی , شعر هاتف اصفهانی , اشعار هاتف اصفهانی , آثار و عکس هاتف اصفهانی

 بیا ز همت خود بهر خاک چاره کنیم

بهار عزت این خاک را نظاره کنیم

ایرج میرزا , شعر ایرج میرزا , اشعار ایرج میرزا , شعر حجاب ایرج میرزا , دیوان ایرج میرزا

شعر درمورد اقتصاد مقاومتی

قیصر امین پور , شعر قیصر امین پور , اشعار قیصر امین پور , قیصر امین پور کیست

برگور بردعدو که ما خواب رویم

آماده و زنده ایم رهبر گفته است

مهدی فرجی , شعر مهدی فرجی , اشعار مهدی فرجی , مهدی فرجی شاعر

شعر در رابطه با اقتصاد مقاومتی

خاقانی , شعر خاقانی , اشعار خاقانی , خاقانی شروانی , دیوان خاقانی

شعار ما چو عمل گشت همره اقدام

به اقتصاد مقاوم وطن ستاره کنیم

سلمان هراتی , شعر سلمان هراتی , اشعار سلمان هراتی , آثار سلمان هراتی

شعر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

رحیم معینی کرمانشاهی , شعر رحیم معینی کرمانشاهی , اشعار رحیم معینی کرمانشاهی , آثار رحیم معینی کرمانشاهی

امسال حماسه ها دوچندان شده است

هرگوشه این وطن گلستان شده است

مهدی اخوان ثالث , شعر مهدی اخوان ثالث , اشعار مهدی اخوان ثالث , قاصدک مهدی اخوان ثالث

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

سید علی صالحی , شعر سید علی صالحی , اشعار سید علی صالحی , آثار سید علی صالحی , اشعار عاشقانه سید علی صالحی

دشمنان مأیوس سازیم با عمل در روزگار

رهبرا از تو اطاعت می کنیم در هر دیار

حمید مصدق , شعر حمید مصدق , اشعار حمید مصدق , آثار حمید مصدق , اشعار عاشقانه حمید مصدق

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

علی صفری , شعر علی صفری , اشعار علی صفری , آثار علی صفری , اشعار عاشقانه علی صفری

چو دست وحدت ما گل دهد بسی در خاک

بیا به وحدت خود این وطن بهاره کنیم

محمدرضا شفیعی کدکنی , شعر محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی , آثار محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کدکنی

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

علیرضا آذر , شعر علیرضا آذر , اشعار علیرضا آذر , آثار علیرضا آذر , اشعار عاشقانه علیرضا آذر

کنون که تیشه دشمن به کندن خاک است

بیا اراده محکم به تن دوباره کنیم

فریدون مشیری , شعر فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , آثار فریدون مشیری , اشعار عاشقانه فریدون مشیری

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

احمدرضا احمدی , شعر احمدرضا احمدی , اشعار احمدرضا احمدی , آثار احمدرضا احمدی , اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی

ما نمی‌ترسیم ز تحریم و ز تهدید این محال

روزه‌گیریم گر که لازم باشد اندر طول سال

علیرضا بدیع , شعر علیرضا بدیع , اشعار علیرضا بدیع , آثار علیرضا بدیع , اشعار عاشقانه علیرضا بدیع

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

علیرضا روشن , شعر علیرضا روشن , اشعار علیرضا روشن , آثار علیرضا روشن , اشعار عاشقانه علیرضا روشن

با تکیه به اقتصاد وازهمت خویش

دشمن ز حضورمان هراسان شده است

ژاله اصفهانی , شعر ژاله اصفهانی , اشعار ژاله اصفهانی , آثار ژاله اصفهانی , اشعار عاشقانه ژاله اصفهانی

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

خواجوی کرمانی , شعر خواجوی کرمانی , اشعار خواجوی کرمانی , آثار خواجوی کرمانی , اشعار عاشقانه خواجوی کرمانی

چو امر پاک ولی قوّت است در این خاک

بیا به امر ولی بهر خاک چاره کنیم

قاآنی , شعر قاآنی , اشعار قاآنی , آثار قاآنی , اشعار عاشقانه قاآنی

شعر در باره اقتصاد مقاومتی

روزبه بمانی , شعر روزبه بمانی , اشعار روزبه بمانی , آثار روزبه بمانی , اشعار عاشقانه روزبه بمانی

‏با دشمن غدار جدل باید کرد

این مشکل اقتصاد حل باید کرد

مونا برزویی , شعر مونا برزویی , اشعار مونا برزویی , آثار مونا برزویی , اشعار عاشقانه مونا برزویی

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

شیخ بهایی , شعر شیخ بهایی , اشعار شیخ بهایی , آثار شیخ بهایی , اشعار عاشقانه شیخ بهایی

باز آقا محضرت عرض ارادت می‏کنیم

آسمان را روشن از شمع ولایت می‏کنیم

عبدالجبار کاکایی , شعر عبدالجبار کاکایی , اشعار عبدالجبار کاکایی , آثار عبدالجبار کاکایی , اشعار عاشقانه عبدالجبار کاکایی

شعر اقتصاد مقاومتی

یغما گلرویی , شعر یغما گلرویی , اشعار یغما گلرویی , آثار یغما گلرویی , اشعار عاشقانه یغما گلرویی

اقتصادست اقتصادست اقتصاد

این شعار را رهبرم در عید داد

افشین یداللهی , شعر افشین یداللهی , اشعار افشین یداللهی , آثار افشین یداللهی , اشعار عاشقانه افشین یداللهی

شعر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

منوچهر آتشی , شعر منوچهر آتشی , اشعار منوچهر آتشی , آثار منوچهر آتشی , اشعار عاشقانه منوچهر آتشی

سال نود پنج ، به تعبیر “ولی”

با حوصله، اقدام و عمل بایدکرد

فرخی سیستانی , شعر فرخی سیستانی , اشعار فرخی سیستانی , آثار فرخی سیستانی , اشعار عاشقانه فرخی سیستانی

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل

مریم حیدرزاده , شعر مریم حیدرزاده , اشعار مریم حیدرزاده , آثار مریم حیدرزاده , اشعار عاشقانه مریم حیدرزاده

چو لطف کار و عمل گل دهد به این بازار

بیا به رونق بازار خود اشاره کنیم

گروس عبدالملکیان , شعر گروس عبدالملکیان , اشعار گروس عبدالملکیان , آثار گروس عبدالملکیان , اشعار عاشقانه گروس عبدالملکیان

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

نادر نادرپور , شعر نادر نادرپور , اشعار نادر نادرپور , آثار نادر نادرپور , اشعار عاشقانه نادر نادرپور

امروز برای شهدا وقت نداریم

ای داغ دل لاله تو را وقت نداریم

 با حضرت شیطان سرمان گرم گناه است

 ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم

حسین پناهی , شعر حسین پناهی , اشعار حسین پناهی , آثار حسین پناهی , اشعار عاشقانه حسین پناهی

شعر سال اقتصاد مقاومتی

مسعود فردمنش , شعر مسعود فردمنش , اشعار مسعود فردمنش , آثار مسعود فردمنش , اشعار عاشقانه مسعود فردمنش

 چون فرد مهمی شده نفس دغل ما

 اندازه ی یک قبله دعا وقت نداریم

 در کوفه تن غیرت ما خانه نشین است

 بهر سفر کرببلا وقت نداریم

شعر عمو , شعر در مورد عمو , شعر درباره عمو , شعر در وصف عمو

شعر برای اقتصاد مقاومتی

ناهید عباسی , شعر ناهید عباسی , اشعار ناهید عباسی , آثار ناهید عباسی , اشعار عاشقانه ناهید عباسی

رهبر امت بکوشد تا نماید برقرار

در عمل سازیم مقاوم اقتصادی پایدار

عطار نیشابوری , شعر عطار نیشابوری , اشعار عطار نیشابوری , آثار عطار نیشابوری , اشعار عاشقانه عطار نیشابوری

شعر درمورد اقتصاد مقاومتی

اردلان سرفراز , شعر اردلان سرفراز , اشعار اردلان سرفراز , آثار اردلان سرفراز , اشعار عاشقانه اردلان سرفراز

 تقویم گرفتاری ما پر شده از زر

 ای داغ دل لاله تو را وقت نداریم

 هر چند که خوب است شهیدانه بمیریم

 خوب است ولی حیف که ما وقت نداریم

نصرت رحمانی , شعر نصرت رحمانی , اشعار نصرت رحمانی , آثار نصرت رحمانی , اشعار عاشقانه نصرت رحمانی

شعر در رابطه با اقتصاد مقاومتی

محمد علی بهمنی , شعر محمد علی بهمنی , اشعار محمد علی بهمنی , آثار محمد علی بهمنی , اشعار عاشقانه محمد علی بهمنی

یا رب، شهیدان از شهادتها چه دیدند

از ما بریده سوی تو هجرت گزیدند

در جبهـه ها پیـکار مرگ و زندگانی

مزد شهـادتـها، حیات جـاودانـی

مژگان عباسلو , شعر مژگان عباسلو , اشعار مژگان عباسلو , آثار مژگان عباسلو , اشعار عاشقانه مژگان عباسلو

شعر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

شهاب مقربین , شعر شهاب مقربین , اشعار شهاب مقربین , آثار شهاب مقربین , اشعار عاشقانه شهاب مقربین

 پیـرایه وابستـگی از تن بریـدند

آزاد گردیدند و سویت پر کشیدند

 درمرگِ سرخِ عاشقانْ هرگز فنا نیست

هر لاله خونینْ کفنْ زآنها نشانیست

ناظم حکمت , شعر ناظم حکمت , اشعار ناظم حکمت , آثار ناظم حکمت , اشعار عاشقانه ناظم حکمت

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

نزار قبانی , شعر نزار قبانی , اشعار نزار قبانی , آثار نزار قبانی , اشعار عاشقانه نزار قبانی

 آنانـکه سـوی یارشـان پرواز کردند.

از پای جان، بند اسـارت، باز کردنـد

در جامِ خونِ خودْ جـمالِ یار دیدند

از شوق، آهنگ سفر را ساز کردند.

فاضل نظری , شعر فاضل نظری , اشعار فاضل نظری , آثار فاضل نظری , اشعار عاشقانه فاضل نظری

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

کیکاووس یاکیده , شعر کیکاووس یاکیده , اشعار کیکاووس یاکیده , آثار کیکاووس یاکیده , اشعار عاشقانه کیکاووس یاکیده

سرمشق های آب بابا یادمان رفت

رسم نوشتن با قلم ها یادمان رفت

از روی کوکب بارها املا نوشتیم

اما حسین فهمیده ها را یادمان رفت

لیلا کردبچه , شعر لیلا کردبچه , اشعار لیلا کردبچه , آثار لیلا کردبچه , اشعار عاشقانه لیلا کردبچه

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

علی شریعتی , شعر علی شریعتی , اشعار علی شریعتی , آثار علی شریعتی , اشعار عاشقانه علی شریعتی

از روستا گفتیم و از صدق و صفایش

اما صفای جبهه ها را یادمان رفت

هی دم زدیم از یاد یاران و شهیدان

اما وفای بر شهیدان را یادمان رفت

شعر خودم , شعر در مورد خودم , شعر درباره خودم , شعر در وصف خودم

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

شعر حق الناس , شعر در مورد حق الناس , شعر درباره حق الناس , شعر در وصف حق الناس

از روی مردی شهادت مشق کردیم

اما خداییش حفظ غیرت یادمان رفت

شعر خدای مهربان را حفظ کردیم

اما خدای مهربان را یادمان رفت

شعر بی خوابی , شعر در مورد بی خوابی , شعر درباره بی خوابی , شعر در وصف بی خوابی

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

شعر کابل , شعر در مورد کابل , شعر درباره کابل , شعر در وصف کابل

ما منتظر صبح شب یلدائیم

آماده برای فرج فردائیم

فردا که عزیز فاطمه می آید

با “خامنه ای”به کربلا می آییم …

شعر عدالت , شعر در مورد عدالت , شعر درباره عدالت , شعر در وصف عدالت

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

شعر ازدواج , شعر در مورد ازدواج , شعر درباره ازدواج , شعر در وصف ازدواج

گفتند که عاشقی و دیوانه ‌نه‌ای

در باب خیال و خم ابروی که ‌ای

گفتند بگو ؛ به قصد قربت گفتم

سید علی الحسینی الخامنه‌ای

شعر غیرت , شعر در مورد غیرت , شعر درباره غیرت , شعر در وصف غیرت

شعر در باره اقتصاد مقاومتی

شعر تعصب , شعر در مورد تعصب , شعر درباره تعصب , شعر در وصف تعصب

در کشور عشق مقتدا خامنه ایست

فرماندهی کل قوا خامنه ایست

دیروز اگر عزیز مصر یوسف بود

امروز عزیز دل ما خامنه ایست

شعر بیشعوری , شعر در مورد بیشعوری , شعر درباره بیشعوری , شعر در وصف بیشعوری

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

شعر جوانی و پیری , شعر در مورد جوانی و پیری , شعر درباره جوانی و پیری , شعر در وصف جوانی و پیری

دیشب این طبع، بی‌قرار شما

خواست عرض ارادتی بکند

دست کم از دل شکسته‌تان

واژه‌هایم عیادتی بکند

شعر خزان , شعر در مورد خزان , شعر درباره خزان , شعر در وصف خزان

شعر اقتصاد مقاومتی

شعر آبرو , شعر در مورد آبرو , شعر درباره آبرو , شعر در وصف آبرو

چشم بد دور، عمرتان بسیار

کس نبیند ملالتان آقا!

ما نمردیم خون دل بخوری

تخت باشد خیالتان آقا!

شعر دل , شعر در مورد دل , شعر درباره دل , شعر در وصف دل

شعر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر درباره آرزو , شعر در وصف آرزو

چیست روباه در مصاف شیر؟!

چه نیازی به امر یا گفته؟!

تو فقط ابرویی به هم آور

می‌شود خواب دشمن آشفته

شعر ذوق , شعر در مورد ذوق , شعر درباره ذوق , شعر در وصف ذوق

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل

شعر خورشید , شعر در مورد خورشید , شعر درباره خورشید , شعر در وصف خورشید

هست خاموشی‌ات پر از فریاد

در تو آرامشی است طوفانی

«الذی انزل السکینه» تو را

کرده سرشار از فراوانی

شعر داعش , شعر در مورد داعش , شعر درباره داعش , شعر در وصف داعش

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

شعر زخم زبان , شعر در مورد زخم زبان , شعر درباره زخم زبان , شعر در وصف زخم زبان

واژه‌ها از لبت تراویدند

پرصلابت، پرعاطفه، پرشور

آفریدند در دل مردم

عزت، آمادگی، حماسه، حضور

شعر رخ یار , شعر در مورد رخ یار , شعر درباره رخ یار , شعر در وصف رخ یار

شعر سال اقتصاد مقاومتی

شعر رودخانه , شعر در مورد رودخانه , شعر درباره رودخانه , شعر در وصف رودخانه

این حماسه همه ز یمن تو بود

گرچه از آن مردمش خواندی

رهبرا! تا ابد ولی محبوب

در دل عاشقان خود ماندی

شعر زندان , شعر در مورد زندان , شعر درباره زندان , شعر در وصف زندان

شعر برای اقتصاد مقاومتی

شعر ذاکر امام حسین , شعر در مورد ذاکر امام حسین , شعر درباره ذاکر امام حسین , شعر در وصف ذاکر امام حسین

سهم دلدادگان تو سلوی

قسمتِ دشمنان تو سجیل

رهبری نیست در جهان جز تو

که ز امت چنین کند تجلیل

شعر والیبال , شعر در مورد والیبال , شعر درباره والیبال , شعر در وصف والیبال

شعر درمورد اقتصاد مقاومتی

شعر کشتی , شعر در مورد کشتی , شعر درباره کشتی , شعر در وصف کشتی

نسل سوم چو نسل اول هست

با شعف با شعور با باور

جاری است انقلاب چون کوثر

هان! «فصل لربک وانحر»

شعر یکشنبه , شعر در مورد یکشنبه , شعر درباره یکشنبه , شعر در وصف یکشنبه

شعر در رابطه با اقتصاد مقاومتی

شعر شنبه , شعر در مورد شنبه , شعر درباره شنبه , شعر در وصف شنبه

گرچه در باغ سینه‌ات داری

لطف‌ها، مهرها، محبت‌ها

گفتی اما نمی‌روی چو حسین

تا ابد زیر بار بدعت‌ها!

شعر با د , شعر با د شروع شه , شعر با دال شروع شه , شعر که با د شروع شه , بیت شعر که با د شروع شه

شعر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

شعر امام جعفر صادق , شعر در مورد امام جعفر صادق , شعر درباره امام جعفر صادق , شعر در وصف امام جعفر صادق

ناگهان در نماز جمعه شهر

عطر محراب جمکران گل کرد

بغض تو تا شکست بر لب‌ها

ذکر یا صاحب الزمان (عج) گل کرد

پل الوار , شعر پل الوار , اشعار پل الوار , آثار پل الوار , اشعار عاشقانه پل الوار

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

مهدیه لطیفی , شعر مهدیه لطیفی , اشعار مهدیه لطیفی , آثار مهدیه لطیفی , اشعار عاشقانه مهدیه لطیفی

رهبر من نور چشمان من است

عشق او آیین و ایمان من است

شعر سه شنبه , شعر در مورد سه شنبه , شعر درباره سه شنبه , شعر در وصف سه شنبه

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

رضا کاظمی , شعر رضا کاظمی , اشعار رضا کاظمی , آثار رضا کاظمی , اشعار عاشقانه رضا کاظمی

ذوالفقار حیدری در دست او

طاعتش میثاق و پیمان من است

سیدی از نسل پاک فاطمه(س)

هم ز نسل شیر یزدان من است

شعر دوشنبه , شعر در مورد دوشنبه , شعر درباره دوشنبه , شعر در وصف دوشنبه

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

پابلو نرودا , شعر پابلو نرودا , اشعار پابلو نرودا , آثار پابلو نرودا , اشعار عاشقانه پابلو نرودا

در ولایت وارث آل نبی (ص)

جانشینی از امامان من است

همچو مه تابد به قلب شیعیان

نائب خورشید پنهان من است

شمس لنگرودی , شعر شمس لنگرودی , اشعار شمس لنگرودی , آثار شمس لنگرودی , اشعار عاشقانه شمس لنگرودی

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

عباس معروفی , شعر عباس معروفی , اشعار عباس معروفی , آثار عباس معروفی , اشعار عاشقانه عباس معروفی

در هدایت سوی حق آرد مر ا

این هدایت سمت قرآن من است

دوستانش دوست می دارم همی

دشمن او دشمن جان من است

شعر شراب , شعر در مورد شراب , شعر درباره شراب , شعر در وصف شراب

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

شعر شمع , شعر در مورد شمع , شعر درباره شمع , شعر در وصف شمع

آنکه مهر او ندارد در وجود

بی گمان همکیش نادان من است

در سخن چون ابر می بارد به دل

در کویر خشک باران من است

شعر سیگار , شعر در مورد سیگار , شعر درباره سیگار , شعر در وصف سیگار

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

شعر جمعه , شعر در مورد جمعه , شعر درباره جمعه , شعر در وصف جمعه

در حضورش موج دریا دیده ام

در کلامش راحت جان من است

در نگاهش غرق دریا می شوم

واژه هایش در و مرجان من است

شعر پنجشنبه , شعر در مورد پنجشنبه , شعر درباره پنجشنبه , شعر در وصف پنجشنبه

شعر در باره اقتصاد مقاومتی

شعر دعا , شعر در مورد دعا , شعر درباره دعا , شعر در وصف دعا

غرق دریای تهاجم را چه غم

ناجی کشتی ز طوفان من است

گر چه دشمن نقشه ها دارد بسی

حامی او حی سبحان من است

شعر سفید شدن مو , شعر در مورد سفید شدن مو , شعر درباره سفید شدن مو , شعر در وصف سفید شدن مو

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

شعر شطرنج , شعر در مورد شطرنج , شعر درباره شطرنج , شعر در وصف شطرنج

در امانت او ‹‹ امین ›› انقلاب

در شجاعت شیر میدان من است

راه او باشد ره پیر خمین (ره)

رهرو راه شهیدان من است

شعر اصفهان , شعر در مورد اصفهان , شعر درباره اصفهان , شعر در وصف اصفهان

شعر اقتصاد مقاومتی

شعر سی سالگی , شعر در مورد سی سالگی , شعر درباره سی سالگی , شعر در وصف سی سالگی

افتخار ما بود ‹‹ سید علی ››

سرور من جان جانان من است

چون فقیه وعالم است ودین شناس

مرجع تقلید دوران من است

شعر چهارشنبه , شعر در مورد چهارشنبه , شعر درباره چهارشنبه , شعر در وصف چهارشنبه

شعر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

شعر کنکور , شعر در مورد کنکور , شعر در وصف کنکور , شعر درباره کنکور

ای خداوندا نگهدارش تو با ش

چون دعای او نگهبان من است

گوئیا مهدی(عج) چنین گوید که او

بهترین اصحاب و یاران من است

شعر امتحانات , شعر در مورد امتحانات , شعر در وصف امتحانات , شعر درباره امتحانات

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل

شعر دانشگاه , شعر در مورد دانشگاه , شعر در وصف دانشگاه , شعر درباره دانشگاه

شعر امروزم که وصف رهبر است

بهترین اشعار دیوان من است …

شعر شیطان , شعر در مورد شیطان , شعر در وصف شیطان , شعر درباره شیطان

شعر درباره اقتصاد مقاومتی

شعر دانشجو , شعر در مورد دانشجو , شعر در وصف دانشجو , شعر درباره دانشجو

هر دشمنی که به تو

چپ نگاه کند خار میکنم

پوزش به خاک کشم،

زندگی اش تار و مار میکنم

شعر قایق , شعر در مورد قایق , شعر در وصف قایق , شعر درباره قایق

شعر سال اقتصاد مقاومتی

شعر قهرمان , شعر در مورد قهرمان , شعر در وصف قهرمان , شعر درباره قهرمان

«سیّدعلی» مخور غم یار،

ببین از برای تو،

«عمّارم» و به منصب خود

افتخار میکنم

شعر دماغ , شعر در مورد دماغ , شعر در وصف دماغ , شعر درباره دماغ

شعر برای اقتصاد مقاومتی

شعر ضرب المثل , شعر در مورد ضرب المثل , شعر در وصف ضرب المثل , شعر درباره ضرب المثل

کابوس ِیک منافق ِملعون ِضدّ ِولی

خواب ِ«بسیجیان خامنه ای ست»

دور ِ«سیّدعلی»

شکـی مکن، نسبتشان به عُمر ختم میشود،

شعر انار , شعر در مورد انار , شعر در وصف انار , شعر درباره انار

شعر درمورد اقتصاد مقاومتی

شعر آشتی , شعر در مورد آشتی , شعر در وصف آشتی , شعر درباره آشتی

میرما«سیدعلی خامنه»است

نعمت ماپاکی این آینه است

مابه سیمای«سیدعلی»مه دیده ایم

مادراین آیینه الله دیده ایم

شعر شجاعت , شعر در مورد شجاعت , شعر در وصف شجاعت , شعر درباره شجاعت

شعر در رابطه با اقتصاد مقاومتی

شعر صدف , شعر در مورد صدف , شعر در وصف صدف , شعر درباره صدف

«حکم»اومیزان به هرچه راستی است

غیرازاین رفعت تمامی کاستی است

دست دردستتان هم گل کاشتیم

ما امامی چون«خمینی»داشتیم

شعر طناز , شعر در مورد طناز , شعر در وصف طناز , شعر درباره طناز

شعر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

شعر شهدا , شعر در مورد شهدا , شعر در وصف شهدا , شعر درباره شهدا

پاک وروشن مثل قلب آینه است

آن«امام»امروزنامش«خامنه»است

شرحی عشق ملت هاست – او-

غایت عشق«بسیجی»هاست – او

شعر علم , شعر در مورد علم , شعر در وصف علم , شعر درباره علم

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

شعر طفل , شعر در مورد طفل , شعر در وصف طفل , شعر درباره طفل

مابه فکر«جاه»و«جوفه»نیستیم

یاعلی!مااهل«کوفه»نیستیم

عشق دونقش است دریک آینه

ترجمه کردم:«خمینی»-«خامنه»

شعر ظرفیت , شعر در مورد ظرفیت , شعر در وصف ظرفیت , شعر درباره ظرفیت

شعری در مورد اقتصاد مقاومتی

شعر دانش , شعر در مورد دانش , شعر در وصف دانش , شعر درباره دانش

این بار هم به نام خدا، رأی میدهیم

با استعانت از شهدا رأی میدهیم

ای رهبر عزیز شما امر کرده ای

ما هم به عشق “امر شما” رأی میدهیم

شعر ضعبف کشی , شعر در مورد ضعبف کشی , شعر در وصف ضعبف کشی , شعر درباره ضعبف کشی

شعر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

شعر ربیع الاول , شعر در مورد ربیع الاول , شعر در وصف ربیع الاول , شعر درباره ربیع الاول

ما دست رد به سینه دشمن زدیم

باز با جمله حماسی ” ما رأی میدهیم”

شعر در مورد اقتصاد مقاومتی

برگ بو در غذا

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت در سایت جسارت

برگ بو در غذا ,برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود,استفاده برگ بو در غذا,کاربرد برگ بو در غذا,استفاده از برگ بو در غذا,طرز استفاده برگ بو در غذا,نحوه استفاده برگ بو در غذا,خواص برگ بو در غذا,برگ بو در چه غذایی استفاده میشود,تاثیر برگ بو در غذا,موارد استفاده برگ بو در غذا,از برگ بو در چه غذاهایی استفاده میشود,برگ بو برای چه غذاهایی استفاده میشود

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

برگ بو در غذا , برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود , استفاده برگ بو در غذا , کاربرد برگ بو در غذا

در این مطلب از سایت جسارت با موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

برگ بو منبع غنی ویتامین C، A ، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند . ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

برگ بو در غذا

برای تهیه چلو گوشت مجلسی : پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید. گوشت گردن را به کمک قلم‌مو به زعفران آغشته کنید و کمی فلفل روی سطح گوشت بپاشید. گوشت گردن را به همراه پیاز کاراملی شده تفت دهید. به صورتی که کاملا سرخ شود. رب گوجه فرنگی را تفت دهید. میزان مناسبی آب روی گوشت بریزید و چند عدد برگ بو و چوب دارچین در اطراف گوشت قرار دهید و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت 3 – 4 ساعت بپزد. در صورت تمایل چند حبه سیر، هویج، کرفس و یا فلفل دلمه‌ای برای معطر کردن خوراک استفاده نمایید.

وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد. علاوه بر این، برگ‌های تازه و قسمت‌های دیگر آن منبع بسیار خوب اسیدفولیک (فولات) هستند و در هر 100 گرم حدود 180 میکروگرم اسیدفولات وجود داردکه در سنتز DNA مفید است و می‌تواند از نقایص احتمالی لوله عصبی در نوزادان پیشگیری کند.

برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود

در اواسط پخت میزان مناسبی نمک به آب گوشت اضافه کنید. (از ریختن نمک مستقیم روی گوشت بپرهیزید.) در اواخر پخت نیز مقداری زعفران برای ایجاد عطر و طعم و رنگ بهتر به گوشت اضافه نمایید. در نهایت زمانی که یک پیمانه آب در قابلمه باقی مانده بود و گوشت کاملا پخته شده بود برگ بو و چوب دارچین را خارج کرده و سس گوشت را صاف کنید و به همراه آب لیمو‌ترش تازه در کنار چلو زعفرانی سرو نمایید.

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

برگ بو در غذا , برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود , استفاده برگ بو در غذا , کاربرد برگ بو در غذا

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. در تهیه آبگوشت و به همراه نمک، پیاز، کرفس، فلفل سفید و سیاه فوق‌العاده است. از دم‌کرده برگ آن می‌توان یک چای گیاهی عالی تهیه کرد. برای تهیه سس، گوجه‌فرنگی و انواع سس‌ها، یک عنصر ضروری است. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

استفاده برگ بو در غذا

آموزش استفاده از برگ بو در مرغ برای تهیه سس برگ بو : برگ بو، زیره و تخم گشنیز را در نیمی از کره تفت داده و قارچ‌ را نیز اضافه می‌کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و کنار می‌گذاریم. در ظرف دیگری با باقی مانده کره، آرد را تفت می‌دهیم تا خامی آرد گرفته شود. سیر، آب مرغ و ادویه‌ها را با بقیه مواد مخلوط کرده و روی شعله قرار می‌دهیم تا قوام آید. هنگام سرو سس را روی فیله‌ها می‌ریزیم و سرو می‌نماییم.

برگ بو در غذا