زردچوبه در رادیاتور ماشین
زردچوبه در رادیاتور ماشین ، ریختن زردچوبه در رادیاتور ماشین ، ریختن زردچوبه در رادیاتور ، زردچوبه در رادیاتور
در این مطلب از سایت جسارت به مزایای ریختن زردچوبه در رادیاتور ماشین می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.البته خواص زردچوبه برای پوست صورت ثابت شده است.برای برطرف نمودن نشتی باقیمانده در رادیاتور نیز می توانید مقداری زردچوبه (حدود 70 تا 100 گرم) را داخل رادیاتور بریزید. زرد چوبه خواص جالبی برای پر کردن منافظ و از بین بردن نشتی رادیاتور دارد.
زردچوبه در رادیاتور ماشین
رادیاتور یکی از قسمتهای مهم سیستم خنک کاری موتور خودرو محسوب می شود و وظیفه تبادل حرارت بین مایع درون سیستم و هوای عبوری را عهده دار می باشد، به عبارت دیگر مایع درون سیستم خنک کننده موتور پس از داغ شدن بر اثر عبور از دور سیلندرهای موتور و پایین آوردن درجه حرارت آنها، با عبور از داخل رادیاتور، خنک می شود. زرد چوبه خواص جالبی برای پر کردن منافظ و از بین بردن نشتی رادیاتور دارد. برای برطرف نمودن نشتی رادیاتور می توانید مقداری زردچوبه (حدود 70 تا 100 گرم) را داخل رادیاتور بریزید.
ریختن زردچوبه در رادیاتور ماشین
با آغاز فصل گرما همواره شاهد وقوع اتفاقات ناگواری برای خودرو ها هستیم که گاهی خسارت های هنگفتی را نیز به مالکین تحمیل می کند، اما می توان با پیشگیری و یا اقدام به موقع مشکلات را به درستی رفع کرد که در این مطلب به یکی دیگر از این موارد می پردازیم .بیشترین میزان آسیب دیدگی اتومبیل ها مربوط به فصل تابستان می شود چرا که با توجه به دمای بالای فرایند احتراق در موتور و همچین دمای بالای محیط شرایط برای بروز مشکلات جدی فراهم می شود .شایع ترین مشکل در فصل تابستان جوش آوردن موتور خودرو هاست موردی که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهمترین آن ایراد در ترموستات است.این قطعه در مواقع خنک بودن موتور مسیر حرکت آب به رادیاتور را می بندد که البته هر ترموستات در دمای مشخصی عمل می کند و عموما می توان عددی بین 74تا82 درجه سانتی گراد باشد ، در صورتی که ترموستات به هر دلیل درست عمل نکند باعث افزایش دمای موتور و آسیب جدی به موتور خواهد شد.با توجه به دمای قابل توجه هوا در فصل تابستان ایران که اغلب نقاط دمای بیش از 35 درجه را تجربه می کنند، ترموستات خودروها در این فصل به سرعت باز می شود و در طول رانندگی هم هیچ گاه به دمای کافی برای بسته شدن نمی رسد.از این رو برخی از رانندگان قدیمی، برای فصل تابستان کلا این قطعه را از مدار سیستم خنک کاری خارجی می کنند، اما چنین کاری برای خودروهای مدرن توصیه نمی شود.یکی دیگر از مواردی که موتور خودرو را تهدید می کند نشتی و سوراخ شدن رادیاتور خودرو است که از رسوب ناخالصی های آب در منافذ آن و خوردگی بخش های مختلف رادیاتور حاصل می شود.شاید بهترین و ارزان ترین راه برای جلو گیری از این مشکل استفاده از زرد چوبه به میزان 100 گرم باشد که کاملا خاصیت درزگیر دارد.
استفاده از زردچوبه برای افزایش عمر موتور و رادیاتور ثابت شده است.یکی دیگر از مواردی که موتور خودرو را تهدید می کند نشتی و سوراخ شدن رادیاتور خودرو است که از رسوب ناخالصی های آب در منافذ آن و خوردگی بخش های مختلف رادیاتور حاصل می شود. شاید بهترین و ارزان ترین راه برای جلو گیری از این مشکل استفاده از زرد چوبه به میزان 100 گرم باشد که کاملا خاصیت درزگیر دارد. زنگ زدگی درون رادیاتور به دلیل گردش همیشگی آب در این شبکه ها هم می تواند در تابستان مشکل ساز شود که می توان با استفاده از ضد زنگ های مخصوص جلوی آن را گرفت که البته به شکل عامیانه رانندگان از ضدیخ نیز استفاده می کنند. نکته مهم در مورد سفر های تابستانی احتمال گرفتگی شبکه های رادیاتور خودرو توسط حشرات و برگ ها است که شستشوی مداوم رادیاتور و استفاده از توری بر روی جلو پنجره توصیه می شود. طبیعتا به شکلی که مسیر حرکت هوا مسدود نشود