آشنایی با مضرات و خواص دارویی گیاه کاکوتی در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با مضرات و خواص دارویی گیاه کاکوتی در طب سنتی می پردازیم.امیدواریم انی مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

 قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

گیاه کاکوتی , گیاه کاکوتی چیست , گیاه کاکوتی کوهی , گیاه کاکوتی و خواص آن

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری , لاغری و دیابت , خواص آب نارنج

کاکوتی از گیاهان دارویی پر خاصیت بوده و در طب سنتی از آن استفاده های زیادی شده است، این گیاه در ضد عفونی کردن مجاری تنفسی و تقویت معده بسیار موثر می‌باشد.

ترب سیاه برای سنگ کلیه

گیاه کاکوتی

  ترب سیاه ، خواص ترب سیاه , ترب سیاه و عسل , ترب سیاه و فشار خون

گیاهی با طبع گرم ، برای تقویت معده بسیار مناسب است و همچنین اگر بعد از غذا همراه با چای میل شود تاثیر دوچندانی خواهد گذاشت . این سبزی از دسته سبزی هایی است که در بین ما ایرانی ها استفاده کمتری دارد اما پیشنهاد میکنیم که حتما از این گیاه استفاده کنید. در این مطلب به بررسی فواید و روش های مختلف استفاده از این سبزی را شرح میدهیم.

نارنج و لاغری

گیاه کاکوتی , گیاه کاکوتی چیست , گیاه کاکوتی کوهی , گیاه کاکوتی و خواص آن

قهوه سبز را چگونه بخوریم

این گیاه از تیره نعنائیان و با آویشن هم خانواده است، عطر آن بسیار نزدیک به آویشن و کمی هم شبیه به پونه است و برای طعم دادن ماست و دوغ به کار می‌رود. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه شامل قسمت‌های هوایی (برگ و گل) می‌باشد و اسانس این گیاه دارای پولگون، منتون، ایزومنتون، منتول، تانن، فالونوئیدها و … است

گیاه کاکوتی از خانواده نعنا است که براى خوش طعم کردن ماست و دوغ به کار برده می‌شود.لازم به ذکر است که این گیاه دارای خواص درمانی بی شماری است، از جمله این‌که ضدمیکروب و ضدعفونی‌کننده می باشد و به صورت بخور برای رفع اختلالات مجاری تنفسی و برطرف کردن علائم سرماخوردگی و سردرد مصرف می‌گردد.در ضمن همچنین کاکوتی به عنوان ضداسپاسم در کم کردن ناراحتی‌های گوارشی موثر است. بعلاوه اثرات ضدقارچی برای آن نیز گزارش نموده اند.

آلو بخارا در بارداری

خواص و فواید برگ کاکوتیآلو بخارا

قابل توجه است که در گذشته از کاکوتی به عنوان داروی ضد نفخ، ضد اسهال، خلط‌آور و ضد سرفه و التهاب دستگاه تنفسی استفاده می‌ گشته است.در ضمن گیاه کاکوتی مقوى معده، ضد عفونى کننده مجارى تنفسى می باشد و خواص نعنا را دارا می باشد.بهتر است بدانید که گرم و خشک، ضد باکتری، خلط آور، ضد سرما خوردگی و ضد عفونی کننده روده نیز است.

کندر در بارداری

گیاه کاکوتی چیست

کندر چیست

  صفرابر: به صورت دم کرده صبح و عصر به جای چای میل شود. ۳ گرم در ۲۰۰ سی‎سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم گردد. بادشکن: بالای غذا از دم کرده آن مانند شماره ۴ استفاده شود. خلط‎آور: دم کرده مانند شماره ۴ استفاده شود. قاعده‎آور: به صورت جوشانده سه بار در روز ۵ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب استفاده گردد. مقوی قلب: به صورت جوشانده ۲ گرم در ۱۵۰ سی‎سی آب جوش آورده ۲۰ دقیقه دم کرده بالای غذا میل شود.  کسانی که تب مالت دارند از جوشانده کاکوتی استفاده کنند. اشخاصی که رماتیسم دارند می‎توانند از کاکوتی استفاده کنند به صورت حمام یعنی ۱۰۰ گرم کاکوتی در ۳ لیتر آب جوشانده در وان ریخته داخل وان بنشینید.

گیاه کاکوتی , گیاه کاکوتی چیست , گیاه کاکوتی کوهی , گیاه کاکوتی و خواص آن

آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

طبیعت گیاه کاکوتی گرم و خشک است، اثرات و خواص عرق کاکوتی و خواص دارویی آویشن بسیار شبیه یکدیگر بوده، با این تفاوت که از خواص آویشن بیشتر برای درمان بیماری های تنفسی استفاده میشود اما کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه کاربرد دارد.

آلو سیاه در بارداری

گیاه کاکوتی و خواص آن

  کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

برای سیاه سرفه ۵ گرم کاکوتی را در ۳۰۰ سی‎سی آب جوشانده و دم کرده روزی ۳ فنجان بنوشند. چای کاکوتی بعد از غذا نه تنها مانند چای سیاه آهن بدن را دفع نمی‎کند بلکه هضم غذا را آسان می‎کند. برای برونشیت مزمن از دم کرده کاکوتی ۳ گرم در ۳۰۰ سی‎سی آب روزی ۴ فنجان میل شود.  برای جلوگیری از خونریزی بینی از دم کرده کاکوتی استفاده شود و پنبه‎ای را آغشته به کاکوتی در بینی بگذارید. کسانی که اعضای بدن آن‎ها ضعیف شده‎اند از حمام کاکوتی مانند روش رماتیسم استفاده کنند. برای درمان سیاتیک از حمام کاکوتی مانند رماتیسم استفاده کنند، و همچنین کاکوتی را به صورت ضماد در محل سیاتیک بگذارند.  کاکوتی تقویت کننده نیروی جنسی آقایان است. در تابستان یک نوشیدنی خوب جهت خنک شدن بدن است.

گیاه کاکوتی