سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

بادام هندی و خواص آن

بادام هندی و خواص آن

بادام هندی به انگلیسی،بادام هندی در بارداری،بادام هندی wikipedia،بادام هندی در بارداری

جالب است بدانید که کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها در دنیا می باشد.این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است گفته شود کلیوی شکل است که در پایین یا زیر میوه ی درختی که بلارد نام دارد، پیدا می شود. بهتر است بدانید که با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل می باشد اما در بین مردم تمام جهان بسیارمحبوب و پرطرفداراست. در واقع در قرن 16 میلادی، پرتغالی ها این دانه را با خود به هند و بعضی کشورهای آفریقایی انتقال دادند.لازم به ذکر است که امروزه کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده های بزرگ کاشو می باشند.

بادام هندی،خواص بادام هندی
فواید مصرف بادام هندی را بدانید
  خاصیت پیشگیری از سنگ های صفراوی
بهتر است بدانید که مصرف کاشو برای پیشگیری از تشکیل سنگ های صفراوی بسیار موثر و مفیداست یک تحقیق 20 ساله ی جمع آوری شده از 80000 زن پرستار نشان می دهد کسانی که در هفته حدود 30 گرم بادام هندی مصرف نموده اند در مقایسه با دیگرانی که آن را در برنامه شان نداشته اند، 25 درصد کمتر به سنگ های صفراوی مبتلا گشتند. لذا آن را وارد برنامه ی غذایی روزانه تان نمایید.
کره بادام هندی
باعث سلامت استخوان ها و آرامش
این حقیقت کاملاً شناخته شده است که کلسیم برای استحکام استخوان ها ضرورت دارد اما خوب است بدانید که منیزیم نیز برای حفظ سلامت استخوان ها حیاتی است. حدود دو سوم منیزیم بدن در استخوان ها موجود است. منیزیم برای متابولیسم کلسیم در بدن لازم و ضروری است و با تراز کردن میزان کلسیم، به تنظیم تونوسیته ی عصبی و عضلانی کمک می رساند. در واقع کلسیم برای انقباض عضلانی و منیزیم برای انبساط آن مورد نیاز می باشد.

بادام هندی،خواص بادام هندی
دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی
جالب است بدانید که از دیگر مواد معدنی موجود در کاشو می توان به مِس اشاره نمود. مس یکی از اجزای مهم آنزیم های بدن است که در خیلی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می نماید مس برای برداشتن رادیکال های آزاد مُضر در بدن و برای استفاده ی بهینه ی آهن کمک بزرگی می باشد.

بادام هندی،خواص بادام هندی

درمصرف بادام زمینی در زمینه های زیراحتیاط کنید:
بد نیست بدانید که بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از اگزالات می باشد. مطالعات نشان داده است که تجمع شدن این مواد در بدن می تواند منجر به کریستاله شدن آن ها و در نتیجه ایجاد مشکل گردد.لازم به ذکر است که از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه ی صفرای شان را در آورده اند باید از مصرف این آجیل اجتناب کنند. دریافت زیاد اگزالات امکان دارد موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.
در واقع آلرژی غذایی یکی دیگر از عوارضی است که امکان دارد با خوردن کاشو به وجود بیاید. این واکنش های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص(مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و…) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد(مانند خستگی و افسردگی).

بادام هندی،خواص بادام هندی
نکات مربوط به پخت و پز
قابل توجه است که بادام هندی می تواند در خیلی از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد مثل سالادها، ماکارونی ها، سوپ ها، خورش ها و حتی دسرها استفاده شود. در غذاهایی که با پختن آماده می شوند اغلب بادام هندی را در مراحل آخر پخت اضافه می کنند، در غیر این صورت بادام هندی ها خیلی زود نرم شده و بافت شان از هم پاشیده می شود. در این نوع غذاها، دانه های بادام هندی نرم می شوند و لذا صدای خرد شدن شان را در دهان تان مانند دیگر آجیل ها نمی شنوید، اما در سالادها و دسرها می توانید بافت بادام هندی را به همان صورتی که است، در زیر دندان های تان حس نمایید.

بادام هندی و خواص آن

مطالب مرتبط:

بادام

بادام رمینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.