در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی
مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .
لیلا بوشهری بازیگر زن ایرانی ۵ مرداد ۱۳۵۴ در شهر تهران به دنیا آمد. بوشهری در سریال ها و فیلم های زیادی بازی کرده است. وی علاوه بر بازیگری کارهای گرافیکی نیز انجام می دهد و به گفته خودش ابتدا گرافیست است و بعد بازیگر، او در سال ۱۳۷۰ بازیگری را با اجرای نمایش عروس دریا در تالار سنگلج آغاز کرد بعد از آن فیلم سینمایی جهنم سبز اولین تجربه سینمایی او بود.
لیلا بوشهری درمصاحبه ای عنوان کرده بود که در ابندای راه تازه وارد بودم و پر انگیزه و پر انرژی و با پیشنهاد های زیاد کاری مواجه شدم که به دلیل کم تجربه گی برایم مهیج بود و همه شان را می پذیرفتم و بازی می کردم به نحوی که در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر به عنوان پرکار ترین بازیگر زن شناخته شدم اما این تب من به موقع سرد شد و ترجیح دادم انتخاب های سنجیده تری را انجام بدهم. در ادامه این مطلب با تازه نو همراه باشید تا به بررسی کارنامه هنری این بازیگر زن ایرانی بپردازیم.
سریال تقاطع ( احمد بندری،محمد احتشامی – ۱۳۹۰ )
سریال تهران پلاک یک ( مهدی مظلومی – ۱۳۹۱ )
سریال روح مهربان ( امیر قویدل – ۱۳۸۳)
سریال شب چراغ (امیر قویدل، جمال شورجه؛ مجید جوانمرد – ۱۳۷۸)
سریال فردا آفتابی است ( مسعود رشیدی – ۱۳۷۸ )
سریال نخل و تنهایی ( بهروز طاهری – ۱۳۸۰)
سریال زندگی تازه ( حسین حکمت جو – ۱۳۷۵ )
سریال دایره تردید ( اسماعیل فلاح پور ، امیر قویدل ، خشایار الوند – ۱۳۸۲ )
سریال حجر بن عدی ( تاخبخش فنائیان – ۱۳۸۰ )
سریال لبه آتش ( جواد افشار – ۱۳۹۰)
سریال به خاطر هانیه
فیلم بچه های جسور ۲ ( حجت الله سیفی – ۱۳۹۴ )
فیلم همه به کافه باران میروند ( امیر حسین غفاری – ۱۳۹۴ )
تله فیلم بازی سه نفره (نوید مدبر دباغ – ۱۳۹۳ )
فیلم گروگان دو طرفه ( نصرت الله قاضی مقدم – ۱۳۹۲ )
فیلم رانده شده ( منصور یزدانی – ۱۳۹۰ )
فیلم واگن شماره ۲ ( مجید وحیدیان – ۱۳۹۰ )
فیلم غریبه ( کامیار شاه نظری – ۱۳۹۲ )
فیلم بچه های لواسون ( احمد توکلی – ۱۳۹۱ )
فیلم بخاطر تهمینه ( رضا ابوفاضلی – ۱۳۹۰)
بچههای جسور ۱ (حجت الله سیفی – ۱۳۹۰ )
فیلم اشک و سکوت ( اصغر نعیمی – ۱۳۹۰ )
فیلم فیلم ورشکسته ها ( نصرت الله قاضی مقدم – ۱۳۸۹ )
فیلم دزد و شاه دزد ( نصرت الله قاضی مقدم – ۱۳۸۹ )
فیلم ملاقات در هتل فانوس ( نصرت الله ثاصی مقدم – ۱۳۸۹ )
فیلم تند باد مایا ( علی عبدالعلی زاده – ۱۳۸۸ )
فیلم سوء پیشینه ( محسن آقاخان – ۱۳۸۸)
فیلم دوستی از جنس آتش (امیر قویدل – ۱۳۸۸ )
فیلم حکم (مسعود کیمیایی – ۱۳۸۴ )
فیلم گزارش مریم (۱۳۸۴)
فیلم گزارش مریم ( اسماعیل براری – ۱۳۸۴ )
فیلم بازنده (قاسم جعفری – ۱۳۸۳ )
فیلم شارلاتان (آرش معیریان – ۱۳۸۳ )
فیلم کویر مرگ – بازیگر و چهره پرداز (اسماعیل براری – ۱۳۸۰)
فیلم تارهای نامریی (حبیب الله بهمنی – ۱۳۷۶)
فیلم حماسه قهرمانان (جمشید حیدری – ۱۳۷۶ )
فیلم شاهرگ (علی غفاری – ۱۳۷۶ )
فیلم جهنم سبز (اسماعیل براری – ۱۳۷۴ )
در سوگ کاظم اشتری ( سامان پور سلیمانی – ۱۳۹۴)
کارگردان فیلم خرس های پاندا ( ۱۳۹۴)
این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب
استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .
نوشته لیلا بوشهری کیست؟+بیوگرافی و عکس اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.
در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد پرپشت شدن مو : گیاهان دارویی و روغن های مفید برای پرپشت شدن مو + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
پرپشت شدن مو : این روزها کم پشت بودن و ریزش مو دغدغه ی خیلی از خانم ها و آقایان است.
اگر از این مشکل رنج میبرید با این مطلب از بخش پوست و مو در وب سایت نایریکا همراه باشید تا با روش ها و ترفند های پرپشت شدن مو، درمان های خانگی، استفاده از روغن ها و گیاهان مفید برای این منظور آشنا شوید.
پرپشت شدن مو با روغن زیتون / داروی گیاهی برای پرپشت شدن موی سر / بهترین روغن برای پرپشت شدن مو / گیاهان دارویی برای پرپشت شدن مو
در قدم اول ما باید عوامل ریزش مو را بشناسیم .
۱. عوامل طبیعی : پیری و وراثت
۲. غیرطبیعی : عدم تغذیه کافی، عدم فعالیت منظم غدد چربی، شوک های ناگهانی، عدم رعایت بهداشت و امراض مو
موها در اثر استفاده مکرر از مواد شیمیایی از قبیل: فر، صافی و حتی شامپوهای قوی و یا به دلیل عوارض گوناگون دچار ریزش میشوند.
به هر دلیل هنگامی که مو ضعیف شود لازم است با مواد تقویتی گیاهی (خانگی) یا شیمیایی معالجه شوند و موها سلامتی خود را به دست بیاورند.
دقت کنید اگر ریزش مو ارثی و در اثر پیری باشد با ویتامینه کردن ریزش مو درمان نخواهد شد بلکه باید از طریق ماساژ و تسریع جریان خون در زیر پوست سر، کم شدن موها را به تاخیر انداخت .
ترمیم کننده ها با ورود به کورتکس (آب داخل مو) قسمت های آسیب دیده مو را به طور موقت ترمیم میکنند و باعث تقویت موها میگردند.
از مهم ترین ویژگی های محصولات ویتامینه، فرم دهندگی و افزایش مقاومت در برابر عوامل خارجی است.
ماده تشکیل دهنده ی مواد ویتامینه ها B5 است.
استفاده از روشهای خانگی برای پرپشت شدن مو
البته شما نباید راه حل و درمان های خانگی را فراموش کنید .
اطمینان داشته باشید که کمک بزرگی به رویش مجدد مو های شما میکند.
استفاده ۱۵دقیقه ای روغن زیتون روی موی شما و ماساژ کره بهترین روش برای پرپشت شدن مو میباشد.
البته حنا که از قدیم بهترین راه برای رشد مو است را هرگز فراموش نکنید.
حتی میتوانید از یک تخم مرغ که به شامپوی شما اضافه شده استفاده کنید.
در طول روز به موهایتان استراحت بدهید و بگذارید رها باشند
زود به زود سر موهای خود را پیرایش کنید
تا جایی که میتوانید برای خشک کردن موی خود از سشوار استفاده نکنید
و البته تغذیه خوب و مناسب.
دست از رژیم های سخت بردارید.
سعی کنید از رنگ های طبیعی برای رنگ موهایتان استفاده کنید
در معرض نور آفتاب قرار بگیرید تا ویتامین D جذب موهایتان شود
و در آخر موهایتان را دوست داشته باشید و به آن ها رسیدگی کنید.
همچنین بخوانید:
برای رشد مو چه ویتامین هایی مصرف کنیم
خواص گیاه دم اسب برای رشد مو و تقویت ناخن
چه روغن هایی برای تقویت مو موثر هستند
دعا برای درمان ریزش مو، رویش مجدد و تقویت مو
برای افزایش ضخامت و پرپشت شدن مو به روش طبیعی، استفاده منظم از مواد پروتئینی ضروری است که در این زمینه تخم مرغ بهترین گزینه است.
روش اول: ابتدا بسته به بلندی موها، باید ۱ یا ۲ تخممرغ انتخاب کرده و خوب بهم بزنید.
بعد از حمام و وقتی موها هنوز خیس هستند، ساقهها را به خوبی به تخممرغ آغشته کنید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید.
پس موها را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.
بهتر است از این روش یک یا ۲ بار در هفته استفاده کنید.
روش دوم استفاده از زرده تخم مرغ: یک زرده تخممرغ به اضافه یک قاشق غذاخوری روغن مو (تونیک مو) و دو قاشق غذاخوری آب (اختیاری) را با یکدیگر ترکیب میکنید و پوست سر خود را با این ترکیب ماساژ میدهید.
از این روش نیز میتوان یک بار در هفته استفاده کرد.
پرپشت شدن مو با روغن زیتون / بهترین روغن برای پرپشت شدن مو / زیاد شدن موی سر
استفاده از روغن زیتون به موهای شما حجم داده و باعث پرپشت شدن مو و نرمی و تقویت ریشهها خواهد شد.
برای استفاده از روغن زیتون برای پرپشت شدن مو باید پوست سر، ریشه و ساقه موها را با روغن زیتون گرم ماساژ دهید و بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید.
سپس موها را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید.
همچنین میتوانید همین کار را شب انجام داده و صبح روز بعد موها را بشوئید.
راه دیگر ترکیب روغن زیتون با عسل و آغشتن مو به این ترکیب است.
به همان ترتیب گفته شده، این بار نیز باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس موها را آبکشی کنید.
از هر یک از روشهای بالا میتوان یک یا دو بار در هفته استفاده کرد.
آووکادو با داشتن ویتامین E علاوه بر تقویت مو، باعث نرمی و خوشحالت شدن آنها نیز میشود.
برای تهیه ماسک آووکادوی خانگی یک عدد آووکادوی رسیده و یک عدد موز را خوب له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.
سپس این ترکیب را به موها مالیده و پوست سر را به خوبی با آن ماساژ دهید.
حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی این ترکیب جذب موها شوند.
بعد از سپری شدن این مدت زمان، سر را با آب و شامپو شستشو دهید.
علاوه بر ماسک آووکادو و موز، یک ماسک مرطوبکننده ساده دیگر نیز میتوان در منزل تهیه کرد.
برای تهیه ماسک مرطوبکننده دو قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم را با یک آووکادوی رسیده ترکیب کنید.
داخل حمام و بعد از شامپوکردن موها، این ماسک را روی موهای خیس خود بمالید.
۲۰ دقیقه صبر کنید سپس موها را با آب ساده شستشو دهید.
میتوانید از هر یک از ماسکهای گفته شده، یک بار در هفته استفاده کنید.
در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد نحوه نگه داری و تربیت خرگوش در منزل + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
برای نگهداری درست از خرگوش بهتر است آن را در داخل محیط خانه نگهداری نکنید و در زمانی بازی و آموزش می توانید این حیوان را به خانه بیاورید خرگوش احتیاج دارد تا در فضایی باز پرورش داشته باشد زیرا نگهداری از این حیوان در فضای باز هم برای خود فرد بهتر است و مانع از بروز بیماری ها می شود و هم موجب رشد و پرورش خرگوش می شود. برای تربیت خرگوش و نگهداری از آن پیش از هر چیز باید دانش و آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشید تا هم کمتر به خودتان و به حیوان آسیب برسانید.
تغذیه مناسب برای این حیوان نیز ترکیبی از یونجه، سبزیجات تازه، غلات و کاهو و هویج است که به ترتیب به میزان ۸۰، ۲۰ و ۱ درضد باید با یکدیگر ترکیب شوند. یونجه در این ترکیبات بسیار مهم است و می تواند یمزان بالایی زا فیبر را که برای رشد دندان ها مناسب به بدن خرگوش برساند.
همچنین باید توجه داشته باشید حیوان خرگوش نباید از ارزن و گندم برای تغذیه استفاده کند و باید یمزان کمی کاهو و کلم به خرگوش داده شود تا میزان ابتلا به بیماری های اسهال در آن کم شود.
یکی از نکاتی که در نگهداری خرگوش موثر است و باید به آن توجه شود بستر مناسب خرگوش است که باید با استفاده از کاهو و ساقه های گندم پوشیده شود همچنین می توانید از مقداری پوشال نیز استفاده کنید.
برای درست کردن قفس نیز باید فضای مناسب برای ادرار کردن آن در نظر بگیرید و به او آموزش لازم برای انجام این کار را بدهید.
این حیوان در صورتی که در خانه نگهداری شود هر چند ماه باید توسط پزشک چکاپ شود تا مریضی ها تشخیص داده شود و مورد درمان و پیشگیری قرار گیرد.
حمام کردن خرگوش می تواند خطراتی به همراه داشته باشد بنابراین سعی کنید این کار را انجام ندهید همچنین نگهداری خرگوش توسط کودکان کاری نادرست است و به دلیل عدم آگاهی آنها موجب مرگ حیوان می شود.
همانطور که اشاره شد خرگوش حیوانی بازیگوش و لجباز است و در تربیت آن باید حوصله زیادی به خرج داده شود افرادی که با بی حوصلگی با این حیوان رفتار می کنند ممکن در زمان آموزش و تربیت خرگوش دچار مشکل شوند زیرا این حیوان به زور و به دلخواه شما کاری را انجام نمی دهد و باید صبر و زمان زیادی برای تربیت آن در نظر بگیرید.
بنابراین در صورتی که خرگوش شما کاری اشتباه انجام می دهد نباید با فریاد یا خشونت با آن مقابله کنید بلکه با رفتاری ملایم او را متوجه کنید که نباید این کار را انجام دهد و در همان لحظه با دادن یک تشویق می توانید او را شرطی سازی کنید.
یکی از نکاتی که در تربیت خرگوش باید به آن توجه کنید این است که خرگوش دیر و سخت با شما ارتباط برقرار می کند و رفتار نادرست شما با آن موجب می شود تا ارتباط کمی با شما داشته باشد و بیشتر به سمت افرادی تمایل پیدا کند که به او محبت و توجه می کنند.
The post نحوه نگه داری و تربیت خرگوش در منزل appeared first on آرگا.
در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد بیوگرافی فرهاد اصلانی و چند عکس متفاوت از وی + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
فرهاد اصلانی در ۱۸ خرداد ۱۳۴۵در بیجار استان کردستان متولد شده است. وی از جمله بازیگران معروف سینما، تلویزیون و تئاتر می باشد که در این زمینه تاکنون موفق به دریافت جوایز زیادی از جشنواره های داخلی و همچنین بین المللی شده است. در ادامه بیوگرافی فرهاد اصلانی و عکس های متنوع و جدید وی را در اختیار شما علاقمندان و دوستداران هنر بازیگری قرار خواهیم داد.
فرهاد اصلانی بازیگر ۵۲ ساله کشورمان، ورود به دنیای بازیگری را از سال ۱۳۷۰ از فرهنگسرای نیاوران آغاز کرد که در آنجا، دو دوره دو ساله کارگردانی و بازیگری در زمینه تئاتر را آموزش دیده است. وی بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۷۵ و همزمان با دوران تحصیلش شروع کرد که در طی این مدت در رادیو نیز مشغول بازی در نمایش های رادیویی بود.
عکس جدید فرهاد اصلانی بازیگر ایرانی
فعالیت جدی اصلانی در تلویزیون در سال ۱۳۷۲ و با سریال «همسایه ها» اتفاق افتاد و سپس او با حضور در فیلم «روسری آبی» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد وارد سینما شد. فرهاد اصلانی تا کنون در فیلم های تلویزیونی و سینمایی زیادی به ایفای نقش پرداخته است که اغلب آنها از جمله سریال های موفق تلویزیون و سینما محسوب می شوند. ناگفته نماند که اصلانی نیز بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشته، که در موفقیت فیلم ها بی تاثیر نبوده است.
فرهاد اصلانی و رضا میرکریمی بر روی فرش قرمز
بازی های دیدنی وی در فیلم های خرس، زندگی خصوصی و من مادر هستم موجب شد که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را در دو فیلم زندگی خصوصی و خرس دریافت کند. سریال مختار نامه نیز از جمله سریال های موفق تلویزیون است که فرهاد اصلانی توانست به زیبایی نقش عبیدالله بن زیاد را در آن بازی کند؛ این سریال که در سال ۱۳۸۹ تولید شده است، از جمله مجموعه های پرطرفدار است که هر ساله در ایام محرم بازپخش می شود. همچنین بازی درخشان فرهاداصلانی در فیلم سینمایی «دختر» ساخته رضا میر کریمی، او را برنده اولین جایزه بین المللی از سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو کرد.
عکسی از فرهاد اصلانی و مصطفی زمانی
فرهاد اصلانی متاهل می باشد و با مژده دانش پژوه ازدواج کرده است. آنها یک فرزند به نام هانا دارند. در ادامه بیوگرافی فرهاد اصلانی از شما عزیزان دعوت می نماییم تصاویر مربوط به این بازیگر ایرانی را دنبال نمایید.
عکس فرهاد اصلانی در کنار همسرش
فرهاد اصلانی در کنار مهدی پاکدل و ساره بیات تصویر فرهاد اصلانی در مراسم ختم پدرش عکس متفاوت فرهاد اصلانی
در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد مدل سوپر قدرتمند گلکسی اس ۱۰ با ۶ دوربین عرضه می گردد + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
پرچمدار سامسونگ نسبت به قبل بهبودهای قابل توجهی یافته است. ضمن اینکه در این مجله به این موضوع اشاره شده که سامسونگ با عرضه این پرچمدار ۱۰ سالگی خود را نیز جشن می گیرد. این گوشی مجهز به پشتیبانی اینترنت نسل پنجم، نمایشگری ۶.۷ اینچی و دارای ۶ دوربین می باشد. گلکسی اس ۱۰ در سه مدل عرضه می گردد که نمایشگرهای این سه مدل بین ۵.۸ تا ۶.۴ اینچ قرار دارند. گوشی های ارائه شده بسته به مدل شان با سه تا ۵ دوربین عرضه می شوند. این گوشی ها قابلیت شارژ کردن دیگر دستگاه ها را دارند و با ویژگی شارژ بی سیم معکوس شناخته می شوند. مدل سوپر قدرتمند آن با کد نام «بیاند ایکس» شناخته می شود. قرار است با نمایشگری ۶.۷ اینچی و ۶ دوربین عرضه می شود که ۴ عدد دوربین اصلی و ۲ دوربین آن سلفی می باشند. این رونمایی در فوریه ۲۰۱۹ انجام می شود.
The post مدل سوپر قدرتمند گلکسی اس ۱۰ با ۶ دوربین عرضه می گردد appeared first on آرگا.
در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد لیلا اوتادی در میان خرهایی که آدم نمی شوند+عکس + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
بازیگران این فیلم فانتزی و کودکانه یوسف تیموری، هدی منصور فلاح، لیلا اوتادی، یوسف مرادیان، ارژنگ امیرفضلی و … می باشند. در خلاصه این مجموعه آورده شده که:
«بعضی از آدمها در دنیای واقعی خطاهایی کرده و به همین دلیل تبدیل به خر و به جنگل تبعید شدهاند. معلمی به نام ادیب برای آموزش آنان به جنگل می رود تا با طی کردن مراحل آموزش، به اشتباه خود پی برده، هویت اصلی خود را بازیافته، آدم شده و به جامعه بازگردند. حدود سه ماه می گذرد و اثری از ادیب نمی شود تا اینکه ….».
The post لیلا اوتادی در میان خرهایی که آدم نمی شوند+عکس appeared first on آرگا.
در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد با ترسناکترین فیلم های کره ای آشنا شوید (عکس) + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.
وحشت و هیجان همیشه خواهان زیادی داشته است اگرچه ژانر وحشت، در دهههای گذشته بین سینماگران هنری خیلی طرفدار نداشته است اما در دو دهه اخیر و بهخصوص از زمانی که تهیهکنندگان و نویسندگان غربی ارزش بیشتری برای سرمایهگذاری و داستانپردازی در این ژانر قائل شدند، این ژانر توانست مرتب مخاطبان خود را افزایش بدهد و سهم قابل توجه گیشهها را ازآن خود کند.
در این بین، کشورهای شرق دور مثل ژاپن و کرهجنوبی هر یک با رویکردهای خاص خود، تقریبا از سال۲۰۰۰ به صورت جدی وارد فیلمسازی در این حیطه شدهاند. البته برعکس ژاپن که توانسته با استفاده از نگاه آتئیستیاش به مقوله ترس، سینمای خاص خود را پایهگذاری کند و حتی الگوی هالیوود در ژانر وحشت باشد، کرهجنوبی با توجه به پیشینه و تاریخش، توفیق کمتری داشته است
و تقریبا بعد از جنگ جهانی دوم و خلاصی از دست ژاپن و پس از آن، استعمار توسط کشوری مانند آمریکا، بیشتر فرهنگ خود را تسلیم آمریکا کرد و در زمینههای هنری به صورت قابل ملاحظهای به تقلید از غرب و روشهایش پرداخت و با آمیختن قسمت کوچکی از سنت قدیمی خود که از ژاپن فرا گرفته بود، بههمراه فرهنگ جدیدی که از غرب وام گرفت،
تاکنون در ژانر وحشت، توانسته آثاری را تولید کند که توجه منتقدان غربی را، نه به اندازه فیلمهای ژانر وحشت ژاپنی، بلکه در حد سینمای نوپایی مثل کره، به خود جلب کند. ما در این مطلب قصد داریم تعدادی از این آثار را که توانستهاند با درونمایههای غربی معروف شوند، بررسی کنیم.
شیون
«شیون» (The Wailing ) نام فیلمی است در سبک ترسناک و معمایی، به کارگردانی «نا هانگ-جین» محصول سال ۲۰۱۶ کرهجنوبی.داستان فیلم شیون در مورد یک روستاست که برخی ساکنانش دچار جنون و مرگ شدهاند. مردم این روستای آرام، به شکل عجیبی ناگهان دچار جنون شده و اطرافیان خود را میکشند.
شخصیت اصلی داستان که یک پلیس به نام «جانگ-گو» است، ابتدا این قتلها را در اثر مصرف قارچ سمی میداند، اما با گذر زمان همهچیز عوض شده و صحبت از نیروهای شیطانی به میان میآید. شاید در ظاهر داستان فیلم شیون چندان پیچیده نباشد،
اما با اضافه شدن شخصیتهای جدید که شامل یک مرد ژاپنی مرموز، زنی سفیدپوش، یک جنگیر و یک کشیش جوان هستند، ماجرا پیچیدهتر از قبل و درنهایت معلوم میشود که مرد ژاپنی، شیطان واقعی داستان است و مردم را به دام جنون و مرگ میکشانده است.
فیلم شیون داستان حسابشدهای دارد و هر چند برای مخاطب آشنا به سینما، یادآور فیلم هالیوودی جنگیر (محصول سال ۱۹۷۳ به کارگردانی ویلیام فریدکین) است اما با توجه به فیلمنامه قابل قبولش توانسته اقتباس خوب و تقریبا متفاوتی را ارائه دهد.
در شیون، ماجرا در یک محیط روستایی و بین مردمی اتفاق میافتد که به ظاهر انسانهای ساده و بیغل و غشی هستند ولی در ادامه مخاطب میبیند که زیر پوست زندگی ساده مردم این روستا، گناهان بسیاری نهفته است و شیطان از طریق همین گناهان آنها را شکار میکند… .
پلیس محلی این روستا که دوربین، او و زندگیاش را دنبال میکند، درواقع کسی است که انتظار میرود بتواند پرده از راز مرگهای دلخراش این روستا بردارد، ولی در ادامه ماجرا با تسخیر دختر این پلیس توسط روح شیطانی، داستان به جاهای دیگری کشیده میشود.
در شیون هم مانند جنگیر، دختر بچهای تسخیر میشود و کشیشی در این ماجرا وجود دارد ولی بر خلاف ورژن آمریکایی که در آن، کشیش جنگیر هم هست و به نوعی مبارزه با شیاطین برعهده اوست، در شیون کشیش ماجرا هیچ قدرت و فایدهای در پیشبرد داستان ندارد و فقط از اتفاقاتی که در این روستا افتاده، وحشت کرده است!
در قسمتهای مختلفی از فیلم شیون، مخاطب نقلقولهایی از انجیل میشنود ولی هیچ علائمی از حضور نیرویی که خیر باشد و مستقیما بخواهد با این شیاطین مبارزه کند، نمیبیند و نقش تنها فرد به اصطلاح نیکسرشت داستان، یعنی زن سفیدپوش هم تا آخر ماجرا در هالهای از ابهام است و همه او را مظنون به خرابکاری میدانند.
در شیون هم مانند بیشتر فیلمهای هالیوودی ژانر وحشت، خداوند و قدرتی برای نیروهای خیر وجود ندارد و تنها انسان و شیاطین در راس زنجیره شکار و شکارچی هستند.انتخاب مرد ژاپنی مرموز بهعنوان شیطان اصلی داستان و روح شرور ماجرا، از جانب نویسنده، عملی بسیار هوشمندانه محسوب میشود،
مخصوصا که کرهایها هنوز هم بهخاطر تحقیر و استعمار کشورشان توسط ژاپن در دوره قبل از جنگ جهانی دوم، عصبانی هستند و چون نمیتوانند این خشم را نسبت به کشوری مثل آمریکا که بعد از ژاپن، بر آنها مسلط شد، ابراز کنند، به ناچار پیکان را به سمت ژاپن نشانه میگیرند.
در شیون، مرد ژاپنی و شیطانصفت، در هیبت یک ماهیگیر معرفی میشود که با زدن طعمه گناه به قلاب خود، درواقع مردم فریب خورده را صید میکند.نویسنده شیون با الهام از انجیل و آمیختن آن با رسوم خرافی و قدیمی کشورش سعی کرده در عین بهرهبردن از آثار غربی و تاثیرگرفتن از مفاهیم مسیحی در فیلمش، با استفاده از رسوم خرافی و قدیمی کشورش، ماهیت فیلم را بهعنوان یک فیلم شرقی حفظ کند.
این دوگانگی بین دین جدید مردم کره و وفاداری به رسوم خرافی و سنتی، بهنوعی باعث متفاوت شدن فیلم شیون میشود که البته این تضادها بهخاطر پرداخت خوب نویسنده، خیلی به چشم مخاطب عام نمیآید و موفق میشود بیننده را تا آخر پای داستان خود بکشاند.
شیون، سومین اثر بلند سینمایی «نا هانگ جین» محسوب میشود، وی پیش از این با ارائه فیلم «تعقیبکننده» در سال ۲۰۰۸ به شهرت رسیده بود و با اثر مشهورش «دریای زرد»، مورد استقبال منتقدان در فستیوال کن سال۲۰۱۰ قرار گرفت. ایران ناز او حالا با «شیون» علاوهبر دریافت نقدهای مثبت و جوایز مختلف، توانسته با فروش ۵۱ میلیون دلاری در گیشه، بهلحاظ تجاری هم فیلم موفقی در کارنامه داشته باشد.
من شیطان را دیدم
«من شیطان را دیدم» (I Saw the Devil) فیلمی است در ژانر ترسناک، روانشناسانه و جنایی به کارگردانی «کیم جی وون» محصول سال ۲۰۱۰ کرهجنوبی.داستان فیلم در یک شب برفی و با مکالمه یک زوج عاشق، شروع میشود ولی برخلاف انتظار بیننده، این شب برفی و به ظاهر رمانتیک بهخوبی و خوشی ختم نمیشود.
سو هیون، افسر پلیس جوانی که در ابتدای داستان مشغول مکالمه با همسر باردارش بود، در آن شب همسرش را به طرز وحشتناکی توسط یک قاتل روانی به نام کیونگ چول از دست میدهد. سو هیون بعد از آن شب مخوف تصمیم میگیرد خودش به شخصه وارد عمل شود و از این قاتل روانی به شیوهای کاملا جدید، انتقام بگیرد.
«من شیطان را دیدم»، فیلمنامه قابل قبولی دارد و مخاطب را برای فهمیدن جزئیات و عاقبت شخصیتها تا پایان به دنبال خود میکشد البته کارگردان هم در این فیلم توانسته مخاطب را با استفاده از تعریف جدیدی که از مجرم و گناهکار ارائه میدهد، واقعا بترساند و حس بسیار بدی را در مخاطب به وجود بیاورد ولی با این اوصاف هرچند چنین فیلمی در کرهجنوبی خیلی خاص و متفاوت است؛ اما در واقعیت «من شیطان را دیدم» دقیقا تکراری از مفاهیم اغلب فیلمهای ژانر وحشت هالیوودی است.
در «من شیطان را دیدم»، این نظر که در انسان «ذات بدی» بر «ذات خوبی» غلبه دارد و حتی انسانهای به ظاهر خوب هم میتوانند در موقعیتهای متفاوت، بدترین و پستترین اعمال را مرتکب شوند، به تصویر کشیده میشود.
البته درمورد این مساله که انسان حق انتخاب دارد حرفی نیست اما تکرار مداوم این مفهوم که بدی بر ذات انسان غالب است، دیگر حتی برای سینمای هالیوود هم تکراری شده چه برسد به سینمای کره که سعی دارد با لحن و زبانی متفاوت همان مفاهیم را به تصویر بکشد.
در «من شیطان را دیدم» سو هیون (با بازی لی بیونگ هان) که نقش افسر پلیس دلشکسته را ایفا میکند، بههیچوجه شبیه یک انسان عادی رفتار نمیکند، این شخصیت ابتدا بهعنوان یک پلیس وظیفهشناس به مخاطب معرفی میشود که قرار است مثلا به امنیت اجتماعی اهمیت بدهد ولی بعد از اتفاق ناگواری که برایش میافتد جان انسانهای دیگر برایش کماهمیت میشود،
تا جایی که بهخاطر یک انتقامگیری عجیب از قاتل همسرش، جان انسانهای دیگر را به خطر میاندازد و هیچ اهمیتی هم به آسیبهای وارده از طرف این قاتل روانی به مردم نمیدهد. او به خاطر همین با وجود اینکه میتواند قاتل را دستگیر کند، با او بازی میکند تا بهاصطلاح به قولی که به همسر مرحومش داده، عمل کند و بیشترین زجری که میتواند را به این قاتل بدهد!
در «من شیطان را دیدم» روابط بین شخصیتها بیشتر از اینکه به یک کشور شرقی شباهت داشته باشد، شبیه یک کشور غربی است. مخاطب در این داستان میتواند ملغمهای از نشانههای فیلمهای هالیوودی از قبیل «هفت»، «کشتار با ارهبرقی در تگزاس» و… را ببیند، طوری که نویسنده «من شیطان را دیدم» همه تلاشش را کرده تا به مخاطب ثابت کند کرهجنوبی هم قاتلان بیرحمی مثل کشورهای غربی دارد!
سر تا سر سکانسهایی که مربوط به قاتل ماجراست پر از برهنگی، خشونت، خونریزی و صحنههای مشمئزکننده است و در داستان مدام فقط به این نکته اشاره میشود که قاتل عقده جنسی دارد و به غیر از این هیچ نشانه شخصیتی دیگری از او به چشم نمیخورد و بهاصطلاح هیچ ماهیت شخصیتی و انسانی دیگری ندارد.
انتخاب بازیگران در فیلم من شیطان را دیدم، کاملا حساب شده به نظر میرسد. استفاده از بازیگری چون لی بیونگ هان که قبلا در فیلم هالیوودی «جیایجو ظهور کبرا» بازی کرده است، کاملا هدفمند بهنظر میرسد و به فروش فیلم در گیشه کره و خارج از این کشور نیز کمک کرده است.
بعد از بازی این بازیگر در من شیطان را دیدم، سیل پیشنهادهای هالیوودی به سمت لی بیونگ، روانه شد و او بیشتر این پیشنهادها را پذیرفت و بهعنوان یک بازیگر کرهای که به هالیوود راه پیدا کرده، شناخته شد و بهخاطر همین هم عجیب نیست که چرا نتفلیکس برای پروژه سریال «آقای آفتاب» که در کره ساخته شد، از لی بیونگ بهعنوان ایفاگر نقش یک سرباز کرهای-آمریکایی که به کره بازگشته، استفاده کرده است.
چویی مین سیک، بازیگر نقش قاتل «من شیطان را دیدم» هم که قبلا بهخاطر بازی در فیلم معروف «پیر پسر» در ژانر جنایی معروف شده بود، بهنوعی برای مخاطب یادآور ترس و احساس ناخوشایندی است که از فیلم قبلی خود بههمراه دارد و به حس ترس در «من شیطان را دیدم»، کمک میکند.
چویی مین سیک هم در ۲۰۱۸ در فیلمی هالیوودی به نام «لوسی»، مقابل اسکارلت جوهانسن، یک کاراکتر بهشدت خشن چینی را بازی کرد.«من شیطان را دیدم»، از نظر فروش در گیشه هم فیلم موفقی بود و توانست با بودجه ۶ میلیون دلاری، حدود ۱۳ میلیون دلار بفروشد.
قطار بوسان
قطار بوسان (Train to Busan) فیلمی ترسناک، درام و مهیج به کارگردانی «یان سنگ هو» و محصول سال ۲۰۱۶ کرهجنوبی است.داستان فیلم درمورد یک پدر، اهل کرهجنوبی به نام «سئوک وو» است که بهخاطر مشغلههای کاری فراوان از همسرش جدا شده و برای ترمیم رابطهاش با دختر کوچکش «سوآن» تصمیم میگیرد به مناسبت تولد دختر بهعنوان هدیه، او را به دیدن مادرش در بوسان ببرد.
داستان اصلی از آنجایی شروع میشود که زن جوانی زخمی و خونآلود، به دور از چشمان مامور ایستگاه قطار وارد یکی از واگنها و در آنجا مخفی میشود، این زن که به زامبی تبدیل شده، کل قطار را آلوده میکند و باعث انتقال ویروس به سایر مسافران میشود.
قطار بوسان یکی از دهها فیلمی است که در سالهای اخیر با محوریت زامبیها ساخته شده است و درواقع ورژن کرهای پیدایش این موجودات خیالی است. در این فیلم، مخاطب از ابتدای ماجرا جامعهای را میبیند که آلوده شده است، هرچند در انتها مشخص میشود این آلودگی بهخاطر جاهطلبی انسانها به وجود آمده، اما تنها گریبان انسانها را نگرفته و حتی حیوانات را هم به خطر انداخته است.
این نگاه که انسانها بهخاطر نفع شخصی خود نهتنها به خودشان که به موجودات اطراف و محیطزیستشان هم آسیب زدهاند، قابل تامل است البته در مورد گوزنی که در ابتدای فیلم، مخاطب با زنده شدن دوباره آن پس از مرگش (بهاصطلاح زامبی شدنش) مواجه میشود، نظرات دیگری هم وجود دارد که در آنها گوزن را بهنوعی نماد جنبه پلید انسان و نیرو گرفتن آن میدانند.
کارگردان قطار بوسان سعی کرده با اتفاقات پشتسرهم و جنب و جوش زیاد شخصیتها در مواجهه با زامبیها، بر جذابیت و ترس فیلم بیفزاید ولی درواقع چیزی که واقعا در این فیلم موجب ترس میشود، نشاندادن جنبه دیگر شخصیتهای داستان در مواجهه با این مشکل بزرگ است.
در فیلم بهنوعی مثل بیشتر فیلمها و سریالهای زامبی محور، ورژن کوچکی از قیامت به تصویر کشیده میشود که در آن هرکس سعی در نجات خود دارد ولی در این داستان، درنهایت کسانی که خودخواهانه رفتار میکنند و به بقیه اهمیت نمیدهند، با مرگی پوچ و شرمآور روبهرو میشوند.
این نگاه کارگردان به ارزش حفظ انسانیت، حتی وقتی تمام مرزهای زندگی روزمره از دست رفته، قابل تامل است مخصوصا که درنهایت نجات سوآن بهعنوان دختر مردی که شرکتش مقصر اصلی در به وجود آمدن این ویروس است، نشان از این مطلب دارد که تمام فداکاریهای سئوک وو جواب داده و نسل او درنهایت نجات پیدا میکند و بهنوعی تطهیر میشود.
فیلم «قطار بوسان» بهعنوان اولین فیلم بینالمللی کارگردان جوانش توانست علاوهبر بهدست آوردن نظر مثبت منتقدان، در گیشه هم فروش قابلتوجهی معادل با ۹۹ میلیون دلار داشته باشد و جزء پرفروشترین فیلمهای ژانر وحشت در کره شود.
داستان دو خواهر
«داستان دو خواهر» (A Tale of Two Sisters) فیلمی است در سبک ترسناک، روانشناختی و درام به کارگردانی کیم جی وون، محصول سال ۲۰۰۳ کره جنوبی.داستان این فیلم در مورد زندگی دو خواهر است که مادرشان بهدلیل مشکلات روحی و روانی خودکشی کرده و اکنون آنها ناچار به زندگی با نامادری خود هستند، زنی که با ورود خود، زندگی آرام آنها را نابود کرده و از دید آنها مسبب اصلی خودکشی مادرشان است.
این دو خواهر با پدرشان در یک خانه زندگی میکنند ولی پدر نسبت به حوادث رخداده یا بیاطلاع است یا بیتوجهی میکند. بازگشت دو خواهر بعد از مدتها از تیمارستان به خانه و تقابل آنها با نامادری، حوادث عجیب و غیرطبیعیای را رقم میزند.
اما این صورت ظاهری داستان است چراکه درنهایت مشخص میشود از ابتدای فیلم، تنها دختر بزرگ و پدر در خانه وجود داشتند و خواهر کوچکتر مدتی پیش مرده و نامادری بدذاتی هم در کار نیست و تمام اینها تصورات ذهنی دختر بزرگتر است، چراکه دختر بزرگتر بهخاطر عذاب وجدانی که در قبال کشته شدن خواهر کوچکش حس میکند،
برای از بین بردن حس عذاب وجدانش، دو شخصیت پیدا میکند؛ یکی شخصیت نامادری بدذاتی که میخواهد به خواهر کوچکتر صدمه بزند و دیگری شخصیت خودش که نقش حامی این خواهر را بازی میکند.به نظر بیشتر منتقدان، داستان دو خواهر شباهت زیادی به فیلم «جاده مالهالند» دیوید لینچ دارد.
البته فضای وهمآلود داستان دو خواهر و گیج شدن مخاطب بین واقعیت و رویا باعث میشود که این نظر بیراه نباشد ولی کارگردان در این فیلم توانسته با الهام از «جاده مالهالند» اثری را عرضه کند که رنگ و بوی سینمایی خاص خودش را داشته باشد و هرچند روابط افراد و شخصیتها در «داستان دو خواهر» شباهتی به یک خانواده و جامعه شرقی ندارد،
ولی بهخاطر پرداخت خوب و فیلمنامه قوی، این امر خیلی به چشم مخاطب عام که میخواهد فیلمی ترسناک ببیند نمیآید، مخصوصا اگر مخاطب تا قبل از دیدن این فیلم، فیلمهای زیادی در این سبک ندیده باشد.
در داستان دو خواهر کارگردان توانسته با هوشمندی مخاطب را تا انتها پای داستان خود بنشاند و درنهایت هم او را غافلگیر کند و این غافلگیری بههیچوجه از جنس غافلگیریهای کلیشهای فیلمهای پیش از داستان دو خواهر در کره نیست.
داستان دو خواهر در مجموع توانست نظر مثبت منتقدان را بههمراه داشته باشد و جوایز بسیاری را برای گروه سازندهاش به ارمغان بیاورد. این فیلم همچنین با فروشی نزدیک به چهار میلیون دلار بهعنوان اولین قدمهای جدی کره در ژانر وحشت و روانشناسانه، توانست موفق عمل کند و برای تهیهکنندگانش هم سودآور باشد.
خاطرات قتل
«خاطرات قتل» (Memories of Murder) فیلمی است ترسناک، جنایی و درام به کارگردانی بونگ جون هو، محصول سال ۲۰۰۳ کرهجنوبی که براساس داستان واقعی قتلهای زنجیرهای هواسئونگ ساخته شده است.داستان فیلم «خاطرات قتل» در سال ۱۹۸۶ در کرهجنوبی آغاز میشود. جایی که برای دومینبار جسد دختری با دست و پای بسته و درحالی که مورد تجاوز قرار گرفته، پیدا میشود.
دو کارآگاه پلیس محلی خشن و جوان، مأمور رسیدگی به این پرونده شدهاند و بدون هیچ ترفند خاصی، تنها با شکنجه و بازجویی مظنونان، در کارشان جلو میروند تا اینکه یک کارآگاه حرفهای برای کمک کردن به آن دو نفر در تحقیقات از سئول میآید. بعد از پیدا شدن سومین جسد، آنها سرنخهایی از این قاتل سریالی بهدست میآورند و میفهمند که قاتل تنها در شبهای بارانی دست به قتل میزند… .
در همان دقایق اول فیلم و در صحنههای آغازین، آشفتگی و بیبرنامگیای که برای محافظت از صحنه جرم وجود دارد، باعث میشود مخاطب بداند تیمی که قرار است به این جنایت رسیدگی کنند، چقدر ناشی هستند و حتی نمیتوانند از مدارک جرم مراقبت کنند و بهترین راهشان برای گرفتن اعتراف از مظنونان این است که جفت پا بروند در سینهشان! این آشفتگی ظاهری بههمراه بازیهای بسیار روان و باورپذیر تیم بازیگری، باعث میشود مخاطب با فضایی که دقیقا مدنظر کارگردان است، همراه شود.
لحن کمدی در «خاطرات قتل» از همان ابتدای داستان سبب میشود که مخاطب در عین نگرانی و دلهرهای که در طول فیلم دارد، لحظات جالب و دیدنی را هم تجربه کند و درواقع این لحن کمدی از شدت دلهره و اضطراب مخاطبان کم میکند و آنها را مشتاقانه پای ادامه داستان نگه میدارد.
در «خاطرات قتل» برخلاف دیگر فیلمهای ژانر وحشت کره، خبری از خون و خونریزی، تکهتکه کردن و صحنههای دلخراش نیست و به جایش ترسی واقعی و زیرپوستی به مخاطب تزریق میشود و در این مورد میتوان گفت که «خاطرات قتل» شبیه هیچکدام از آثار همسبک خود در کره نیست چراکه بیشتر آثار کرهای در ژانر وحشت با کمک خون و خشونت، سعی در ترساندن مخاطب دارند و گویی بدون استفاده از این ابزار نمیتوانند توفیقی در ترساندن پیدا کنند!
در «خاطرات قتل» کارگردان علاوهبر دنبال کردن یک داستان پیچیده و جذاب جنایی به مسائل اجتماعی و گاه اخلاقی در کره اعتراض میکند. صحنههایی که در آن برخورد خشونتآمیز و تحقیرکننده پلیس با مظنونان به قتلها نشان داده میشود
یا صحنههای مربوط به برخورد خشن پلیس با مردم درحال اعتراض در خیابانها و پیچیدن صدای آژیر هشدار هوایی و دستور خاموشی و… همه در اعتراض به قوانینی بسته و رفتاری غیرانسانی با مردم این کشور است. البته شاید دلیل دیگر نشان دادن این میزان از آشفتگی و استبداد از سوی کارگردان، ایجاد فضای تاریک و رعبآور و مواجهه با قاتل واقعی باشد که هر لحظه، داستان فیلم به آن نزدیک و نزدیکتر میشود.
حس حقارتی که مردم عام کره در مقابل کشوری مثل آمریکا دارند در صحنههایی از فیلم مشاهده میشود که در آن یکی از افسران پلیس درحال مستی وسعت کشوری مثل آمریکا را با کشور خودشان با مثالی مبتذل مقایسه میکند و از مقایسه اقتدار و هوشمندی پلیس دو کشور، درواقع به دیدگاه از پایین به بالایی که مردم کره نسبت به قدرت و تواناییهای آمریکا داشتند، اشاره دارد.
این حس حقارت مردم کره مخصوصا وقتی که افسران پلیس باید منتظر بمانند تا «دیانای» قاتل برای آزمایش به آمریکا فرستاده شود، بیشتر نمایان میشود چراکه در آن زمان کشور کره چنین تکنولوژیهایی را در اختیار نداشت. این وضعیت برای کشوری مثل کرهجنوبی که حداقل در بازه زمانی مورد نظر این فیلم، سالها از استعمارش توسط آمریکا میگذشت، قابل توجه است.
مخصوصا اینکه آمریکا فناوریهای روز و تکنولوژیهای خاصش برای تشخیص جرم را در اختیار این کشور قرار نداده بود و تنها وقتی آنها به این تکنولوژی نیاز داشتند، خودش به این نیاز جواب میداد و بهنوعی به آنها ماهی میداد نه ابزار و وسایل روز ماهیگیری!
تصویربرداری و استفاده از صحنههایی که در آن طبیعت بکر و وحشی به تصویر کشیده میشود در «خاطرات قتل» عالی و هوشمندانه است و بهنوعی در نشان دادن فضایی که در آن هیچ محدودیتی نیست، کمک میکند و گاه بهخاطر نوع نگاه دوربین، همین طبیعت زیبا و وسیع برای مخاطب دلهرهآور و ترسناک بهنظر میرسد.
فیلم «خاطرات قتل» هر چند بهخاطر تبلیغات ضعیف نتوانست در گیشه فروش چندانی داشته باشد ولی با استقبال منتقدان شرقی و غربی روبهرو شد و جوایز بسیاری را ازجمله بهترین فیلم آسیایی جشنواره بینالمللی فیلم توکیو، جایزه اژدهای آبی برای بهترین تصویربرداری، جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر برای بهترین هنرپیشه و… را بهدست آورد. بعد از موفقیت فیلم «خاطرات قتل»، کارگردانان کرهای بیشماری با الهام از سبک این فیلم، آثاری را جلوی دوربین بردند، ولی هیچکدام نتوانستند موفقیت این فیلم را تکرار کنند.
The post با ترسناکترین فیلم های کره ای آشنا شوید (عکس) appeared first on ایران ناز.