ترکیب آب کرفس و لیمو ترش

آب کرفس ,آب کرفس و هویج,آب کرفس و لاغری,آب کرفس را کی بخوریم,آب کرفس مضرات,آب کرفس و هویج و سیب,آب کرفس و لیمو ترش,آب کرفس و هویج برای لاغری,آب کرفس و هویج

آب کرفس , آب کرفس و هویج , آب کرفس و لاغری , آب کرفس مضرات

توضیحاتی در مورد آب کرفس

کَرَفْس گیاهی است با (نام علمی: Apium graveolens). این گیاه در آشپزی کاربرد داردو ارتفاع آن تا یک متر می‌رسد. کرفس دارای مواد معدنی منیزیوم و پتاسیم می‌باشد که برای آرامش اعصاب و بیماریهای روحی نظیر (Vertigo) مفید می‌باشند. کرفس همچنین دارای مقدار زیادی ویتامینهای ک؛ و سی است که آنتی‌اکسیدان بوده، موجب کاهش تورم یاخته‌های بدن، سم‌زدایی و مبارزه با روماتیسم و بیماری‌های سرطانی می‌گردند. کرفس از معدود گیاهانی است که می‌توان آن را هم‌زمان با میوه‌ها و گیاهان دیگر مصرف کرد و باعث دشواری در گوارش نمی‌گردد. برای نمونه با آب انگور و سیب (برای مبارزه با روماتیسم)، با زنجبیل (برای مبارزه با میگرن و سردرد) و با لیموترش (برای مبارزه با سرماخوردگی و قند بالای خون). در ایران در حال حاضر، کرفس کوهی در مناطقی از استان ‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و لرستان می روید. اما مهم‌ترین محل رویش این گیاه در ایران، روستاهای شهرستان فریدونشهر از توابع استان اصفهان است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آب کرفس صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آب کرفس چیست

آب کرفس از ویژگی ضدالتهابی بالا سود می‌برد و از این رو، برای افرادی که از بیماری‌های خودایمنی مانند فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، میگرن، سرگیجه، سندرم روده تحریک‌پذیر، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، اگزما، آکنه، لوپوس، و نقرس رنج می‌برند، مفید است

آب کرفس و کاهش فشارخون

مصرف آب کرفس به میزان یک لیوان در روز به مدت یک هفته به‌طور معنی‌داری در کاهش فشارخون تأثیرگذار است. ترکیبی به نام phthalide در کرفس وجود دارد که با تأثیر بر عضلات اطراف شریان‌ها منجر به انبساط و گشادی عروق و در نتیجه کاهش فشارخون می‌شود. این ترکیب همچنین منجر به کاهش هورمون‌های محرک و منقبض‌کننده عروق می‌شود. جالب اینجاست که با تمام این تأثیرات، مصرف کرفس باعث کاهش فشارخون به کمتر از میزان نرمال نمی‌گردد.  مصرف آب کرفس موجب کاهش وزن نیز می‌شود.

آب کرفس و سرطان

کرفس دارای حداقل ۸ ماده ضد سرطان شناخته شده‌است؛ که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استینلیک اسید اشاره کرد که نشان داده شده رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند. فنولیک اسید که فعالیت پروستاگلاندین‌ها را مهار می‌کند و از طریق مهار تأثیر پروستاگلاندین‌ها بر رشد سلول‌های تومور یک ضد سرطان به حساب می‌آید و نیز کومارین که با ممانعت از عمل رادیکال‌های آزاد از تخریب سلول‌ها جلوگیری می‌کند، از دیگر ضد سرطان‌های موجود در آب کرفس‌اند

طبع کرفس

طبع کرفس گرم و خشک می باشد. کرفس بیشتر در زمستان و اوایل بهار رشد می کند و به صورت آب کرفس، کرفس خام در سالاد و به صورت کرفس پخته در سوپ، آش و خورش استفاده می شود. کرفس به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و پلی فنول و ویتامین هایی مانند ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، سدیم، مس، منیزیم، آهن، روی، فولات و ویتامین B6 و فیبر شناخته می شود.

آب کرفس برای پوست

1. درمان آکنه و جوش صورت ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کرفس آن را به عنوان یک روش طبیعی برای درمان آکنه و جوش صورت تبدیل کرده است. طرز تهیه ماسک کرفس برای جوش صورت هر شب یک لیوان آب کرفس بنوشید یا می توانید چند ساقه کرفس را در آب بجوشانید و بگذارید تا سرد شود و هر شب قبل از خواب مقداری از آن را بنوشید. 2. مرطوب کننده طبیعی پوست نوشیدن روزانه آب کرفس به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی سلول های پوست را هیدراته کرده و در نتیجه پوست نرم و درخشان می شود. 3. جوان سازی پوست صورت آب کرفس دارای مقادیر بالایی ویتامین های A، B، C، K، نیاسین و فولات می باشد که در تولید کلاژن و تغذیه پوست نقش دارد در نتیجه از چین و چروک پوست صورت جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست می شود. 4. روشن کننده طبیعی پوست کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم موجود در آب کرفس به عنوان روشن کننده طبیعی پوست صورت شناخته می شوند. 5. لایه بردار طبیعی پوست کرفس به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در آن به پاک سازی سلول های مرده پوست کمک کرده و به عنوان یک بایه بردار طبیعی پوست صورت و بدن عمل می کند.

ماسک آب کرفس

یک فنجان آب کرفس را با 1 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر پودر شده و پودر پوست پرتقال ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه به صورت حرکات دایره ای بر روی صورت و گردن بمالید سپس با آب گرم خوب بشویید. 6. تقویت و افزایش رشد مو آب کرفس دارای مقادیر بالایی آب و ویتامین A است که موها را هیدراته کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، اگر می خواهید موهای سالم و پرپشت داشته باشید هر روز آب کرفس بنوشید.

زمان خوردن آب کرفس

کرفس یکی از سبزیجات بسیار کم کالری است و می تواند به عنوان یک چربی سوز قوی عمل کند و با کاهش اشتها باعث کاهش وزن و لاغری می شود. بهترین زمان خوردن خوردن آب کرفس صبح ناشتا می باشد که باعث کاهش وزن می شود.

آب کرفس در دوران بارداری

مقادیر بالای فیبر موجود در کرفس برای پیشگیری و درمان هموروئید و یبوست در دوران بارداری مفید می باشد. کرفس حاوی مقادیر بالای ویتامین C، پتاسیم و اسید فولیک است که باعث تقویت سیستم ایمنی زنان باردار شده و به رشد بهتر جنین کمک می کنند. توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف کرفس ممکن است باعث سقط جنین شود.

کرفس برای کودکان

کرفس به عنوان یک میان وعده ی مفید برای کودکان 10 ماه به بالا محسوب می شود. کرفس ویتامین ها و مواد معدنی بالایی دارد که برای رشد نوزادان و کودکان مفید می باشد. کرفس دارای فیبر بالایی است که مشکلات گوارشی و یبوست نوزادان و کودکان را درمان می کند. کرفس منبع خوبی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد و کودک می شود. توجه داشته باشید که کرفس در نوزادان زیر 10 ماه ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود.

خواص آب کرفس

اسید فنولیک موجود در آب کرفس برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و تومور مفید می باشد آب کرفس یک درمان طبیعی عالی برای کاهش کلسترول خون می باشد اگر هر روز یک لیتر آب کرفس بخورید رگ های خونی را شل می کند و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند آب کرفس دارای مقادیر بالایی فیبر است که اختلالات گوارشی و یبوست را درمان می کند آب کرفس برای درمان سنگ کلیه و مثانه مفید می باشد آب کرفس دارای ماده ای به نام پلی آستیلن است که خواص ضد التهابی دارد و به درمان پوکی استخوان، نقرس و آسم کمک می کند آب کرفس یک دیورتیک طبیعی است که باعث افزایش ادرار می شود مصرف روزانه آب کرفس با افزایش چربی سوزی بدن، باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شود آب کرفس حاوی مقادیر بالایی منیزیم بوده و برای درمان بی خوابی مفید می باشد

طرز تهیه آب کرفس

ساقه و برگ های کرفس را خوب بشویید و در آبمیوه گیری آب بگیرید و بنوشید. به شما پیشنهاد می کنیم که ترکیب آب کرفس و هویج را امتحان کنید چون علاوه بر خوشمزه بودن، خواص بیشماری برای سلامتی بدن به همراه دارد. طرز تهیه آب کرفس برای لاغری 3 ساقه کرفس تازه را با یک خیار، 2 عدد سیب، 1 بند انگشت زنجبیل و نصف لیمو ترش تازه آب بگیرید و بنوشید. طرز تهیه آب کرفس برای فشار خون بالا 4 ساقه کرفس را با 3 عدد هویج، 1 عدد سیب، 1 چغندر و ا لیمو ترش بزرگ آب بگیرید و بنوشید. طرز تهیه آب کرفس برای سم زدایی بدن 4 ساقه کرفس را با یک کلم بروکلی، 1 عدد خیار و یک بند انگشت زنجبیل تازه آب بگیرید و بنوشید.

پایین آوردن سطح کلسترول با آب کرفس

آب کرفس، یک درمان طبیعی عالی برای پایین آوردن سطح کلسترول در بدن است. آب کرفس، دارای ترکیب شیمیایی به نام ۳-n-بوتیل فتالید است که تاثیرات مثبتی بر کاهش کلسترول بد (لیپوپروتئین کم حجم) در جریان خون ما دارد. همچنین، ترشح اسید صفرا یا اسیدهای استروئید که در پایین آوردن کلسترول نیز نقش دارند را تقویت می‌کند. آب کرفس گرفته شده از دو ساقه کرفس می‌تواند سطح کلسترول ما را تا ۷ شماره پایین بیاورد.

جوانی پوست با آب کرفس

آب کرفس، سرشار از ویتامین A، B، C، K، نیاسین و فولات است که برای ترمیم آسیب‌های پوست و حفظ سلامت آن، ضروری هستند. این ویتامین‌ها به تولید کلاژن و تغذیه پوست نیز کمک می‌کنند. بنابراین، پوستی صاف، جوان و بدون چین و چروک خواهیم داشت.مواد معدنی متعددی در آب کرفس وجود دارد. این مواد شامل کلسیم، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم و غیره هستند. مصرف منظم این مواد معدنی می‌تواند باعث پوستی روشن و درخشان شود.آب و آنتی‌اکسیدان موجود در آب کرفس نیز برای پاک‌سازی بدن و پوست خوب است. آنتی‌اکسیدان‌ها، “مهارکنندگان رادیکال‌های آزاد” هستند که بدن‌مان را از سموم رها کرده و از آسیب دیدگی پوست جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر، آب، دفع سموم و مواد اضافی از بدن را تسهیل می‌کند. در نتیجه، می‌توانیم از برخی از اختلالات پوستی دور بمانیم.

کاهش وزن با آب کرفس

استفاده از آب بعضی از سبزی ها به خصوص آب کرفس، جعفری یا شوید برای کاهش وزن مرسوم است، آب سبزی ها باعث لاغری نمی شود و تنها به دلیل داشتن مقدار زیاد فیبر و آب فراوانی که دارند، جذب برخی از چربی ها را کاهش می دهد. مصرف آب سبزی، باعث دفع مقداری آب نیز می شوند که این امر به فرد حس خوشایندی می دهد و گمان می کنند که کاهش وزن داشته چرا که هیچ گونه کاهش وزنی را نیز پدیدار نمی کند. استفاده روزانه از آب کرفس به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی شود چرا که کرفس از سبزی هایی است که ( اگزالات) فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن، به خصوص در افرادی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند، می تواند باعث به وجود آمدن یا بزرگ تر شدن سنگ های اگزالاته شود. دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر 2 ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز است که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود آنها نیز بسیار خطرناک است.

آب کرفس در طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی، نوشیدن آب کرفس شیوه مفیدی برای بهره بردن از منفعتهای کرفس است. آب کرفس هم مثل خود کرفس، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. اکنون بیشتر در مورد فواید و عوارض جانبی آب کرفس از دیدگاه طب سنتی آگاه خواهید شد. در طب سنتی، آب کرفس فواید بسیاری دارد زیرا همه ی مواد تشکیل دهنده ی آن طبیعی هستند. در وهله ی اول، آب کرفس ضدسرطان است. مصرف منظم این نوشیدنی از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کند. علاوه بر این، آب کرفس حاوی ترکیباتی است که از فعالیت رادیکال های آزاد وتخریب سلولی جلوگیری می کنند. این خاصیت به ویژه در مورد سرطان های روده ی بزرگ و معده مؤثر است. آب کرفس به گوارش بهتر کمک می کند زیرا حاوی موادی است که تسهیل کننده ی اجابت مزاج هستند. به همین جهت، کرفس همچون یک ملیّن عمل می کند و از یبوست جلوگیری می نماید. این نوشیدی ادرارآور است و تولید ادرار را افزایش می دهد. این نوشیدنی به کاهش وزن هم کمک می کند زیرا میل به خوردن شیرینی جات را کاهش می دهد. آب کرفس به کاهس کلسترول LDL خون هم کمک می کند. این نوشیدنی ترشح صفرا را افزایش می دهد و به این ترتیب، باعث دفع کلسترول از بدن می شود. علاوه بر این، با شل کردن عضلات اطراف رگ ها و کمک به گشاد شدن رگ های خونی، فشار خون را کاهش می دهد و به این ترتیب به بهبود جریان خون هم کمک می کند. آب کرفس میزان هورمون های استرس را هم کاهش می دهد؛ این هورمون ها اغلب باعث سفت شدن رگ های خونی و در نتیجه افزایش فشار خون می شوند. آب کرفس به سم زدایی بدن و همچنین از بین رفتن سنگ کیسه ی صفرا کمک می کند. کرفس خواص ضدالتهابی دارد و به همین جهت، آب کرفس برای درمان آرتروز روماتیسمی، آسم، برونشیت و نقرس مفید است. این نوشیدنی خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی یا بیماری های دیورتیکولی را کاهش می دهد. آب کرفس اثر آرام بخشی هم دارد و به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند. این نوشیدنی برای کسانی که بی خوابی دارند هم مفید است.

بیشتر بخوانید : خورش کرفس ♥ آب نارنج ♥ آب پنیر ♥ آبغورهمضرات آب سرد