سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

ویروس پاپیلوم چیست؟

ویروس پاپیلوم چیست؟

سرطان مری (سرطان مری) یک سرطان است که در لوله غذا ایجاد می شود. این لوله به نام مری است بین گلو و معده. علائم شامل بلعیدن مشکلات و کاهش وزن است. سایر علائم این بیماری شامل درد در هنگام بلع، سرگیجه، غدد لنفاوی متورم، (تشکیل غده) در اطراف مغز استخوان، سرفه خشک و احتمالا سرفه یا استفراغ خون است.
علائم سرطان

متأسفانه در ابتدا بیمار علائمی ندارد، اما در مراحل پیشرفته بیمار مبتلا به دیسفاژی (مشکل در بلع)، سختی مصرف در زمانی اتفاق می افتد که تقریبا 75٪ از قطر طبیعی مری را اشغال می کند، که در ابتدا مواد جامد، اما به تدریج حتی مشغول به نوشیدن مایعات می شود، کاهش وزن، احساس گرگرفتگی و برانگیختن در گلو و دردناک دردناک نیز ممکن است با پیشرفت بیماری دیده شود. هضم زیاد (بدون افزایش نیرو و فشار) غذای غیر هضم همراه با نفس بد، سکسکه که ممکن است با استفراغ و پنومونی آسپیراسیون (التهاب لایه های ریه) همراه باشد، نشانه دیگری از بیماری است. در صورتی که سرطان از مری خارج شود، اغلب به گره های لنفاوی اول می رسد و بعدا در کبد، ریه ها، مغز و استخوان ها می رود. پیش آگهی سرطان مری در مراحل پیشرفته است. این بیماری در ایران، به ویژه در استان گلستان، رایج است. نشانه های رایج شامل مشکل یا درد در هنگام بلعیدن، کاهش وزن سریع، استفراغ موکوس مری است.
تشخیص سرطان دهانه رحم

در صورت دشوار بودن در بلع یا سایر علائم، ارزیابی و تشخیص می تواند با آندوسکوپی یا رادیوگرافی با باریم انجام شود. مزیت آندوسکوپی این است که به نمونه برداری از تومور اجازه می دهد.
علل سرطان گردن

تنباکو و الکل سم های قارچی در سبزیجات ترش، غذاهای بسیار چرب با جامد، قند و شکر، انواع شیرینی و دسر، نمک، ترشی و نوشابه های گازدار، مواد غذایی کنسرو شده، رژیم کم پروتئین و کربوهیدرات، مصرف نیتروستامین. کدام یک افزودنی مواد غذایی است؟ . پیری، جنس (مردان سه برابر بیشتر از زنان هستند)، در معرض مری در معرض مری با اسید (بیماری ریفلاکس معده)، مری بارت (سلول هایی که مری را در معرض تماس طولانی مدت با اسید معده مشابه با سلول های پوشش قرار می دهند معده) قرار گرفتن در معرض مواد شیمیائی مانند پرچلور اتیلن (این ماده در صنعت لباسشویی استفاده می شود) مصرف زیاد مایعات بسیار گرم، آسیب مری، کمبود آهن شدید، سابقه قبلی سرطان، بیماری اگزالیا.
علائم تراشی چیست؟

مراحل اولیه سرطان اغلب بدون علامت هستند. مشکالت بلع غذا (تهوع)، حالت تهوع، درد در قفسه سینه یا قفسه سینه در هنگام بلع، نشانه های سرطان مری در مراحل بعدی هستند. سایر علائم سرطان مری عبارتند از: کاهش وزن، استفراغ خون، سرفه در حین بلع، طب سوزنی، ریفلاکس اسید، درد قفسه سینه و سوزش سر دل و سایر علائم سرطان مری. علائم سرطان مری عبارتند از غدد لنفاوی متورم، تشکیل غده اطراف استخوان لوپوس. نفس بد، سکسکه که ممکن است همراه با استفراغ و پنومونی آرزو (التهاب لایه های ریه) همراه با علائم سرطان مری باشد. تشخیص سرطان مری با انجام آزمایش های آندوسکوپی، مطالعه با باریم، CT اسکن، PIT اسکن و توراکوسکوپی انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.