سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

سایت بزرگ آموزشی سیزده بدر

اس ام اس ها و جوک های سیزده بدری

آشنایی با شکستگی استخوان و راه درمان ان

آشنایی با شکستگی استخوان و راه درمان ان

شکستگی استخوان یکی از مهمترین آسیب های بدن است که ناشی از ضربه است. هر گونه تغییر شکل استخوان پس از ضربه، شکستگی نامیده می شود. به عبارت دیگر، اگر نیرویی که به استخوان وارد شود بسیار تحمل می شود و می تواند شکل استخوان را تغییر دهد، ما می گوئیم که شکست ایجاد شده است.


این تغییر شکل ممکن است به شکل های مختلف ظاهر شود و با شدت و ضعف همراه است. گاهی اوقات این شکست بسیار واضح است. به این ترتیب، این تاثیر باعث می شود که استخوان به دو یا حتی چند قطعه کاملا جدا شود. گاهی اوقات شدت ضربه بسیار شدید است و باعث می شود استخوان خرد شود.
 
سالها طول می کشد تا شکستگی کاملا جوش ایجاد شود. عوامل متعددی در جوشکاری شکستگی وجود دارد، مانند سن بیمار، نوع شکستگی استخوان، شدت نیرویی که وارد استخوان می شود و شکسته می شود، آسیب بافت نرم، باز شدن یا بسته شدن شکستگی، وجود عفونت، بیماری های زمینه ای، تغذیه و داروهای مختلف.استخوانها سخت و محکم هستند، اما با این وجود آنها گاهی شکسته می شوند. مثل یک مداد، استخوان ها فشار می آورند، خم می شوند، اگر فشار را فشار می دهیم یا ناگهان وارد می کنیم؛ برای مثال، اگر زمین را در طول بازی بخورید، یا اگر از میله های نوار افتاده اید، استخوان هایتان ممکن است شکست بخورند.

انواع شکستگی استخوانشکستگی یا شکستگی ناشی از از دست دادن تداوم و پیوستگی استخوان است. شکست به دو نوع تقسیم می شود: باز و بسته. در شکستگی باز، پوست در قسمت شکسته بر اثر ضربه یک استخوان استخوانی یا اثر مستقیم در هنگام شکستگی بریده شده یا پاره شده است، اما در شکستگی پوست بسته و در محل شکستگی هیچ زخمی ایجاد نشده است. معمولا در شکستگی های باز، به علت زخم های خونریزی، خطر بالای عفونت وجود دارد و خطرناک تر از شکستگی های بسته است.مشکل واقعی شکستگی نیست، بلکه خطری است که باعث شکستن استخوان ها برای اعضای حیاتی می شود. علائم شکستگی استخوان1 تورم: این علامت بلافاصله بعد از شکست رخ می دهد. معمولا در شکستگی، لبه های تیز استخوان شکسته بخشی از بافت را به پاره یا قطع می کند و برخی از عروق مجاور مجاور منطقه آسیب دیده باعث خونریزی و التهاب این منطقه می شود.تغییر شکل: معمولا می توان دید که استخوان در منطقه آسیب دیده تغییر شکل یافته، کوتاه شده یا زاویه دار شده است. البته، در موش ها یا حذف موها، در شکل بد قابل مشاهده نیست. عضو دچار آسیب دیده را به یک عضو سالم از طرف دیگر مقایسه کنید تا تغییرات را بررسی کنید.3 لمس درد: یکی از نشانه های قابل اعتماد شکستگی یک لمس دردناک است. معمولا حساسیت به درد فقط در ناحیه آسیب دیده وجود دارد و اغلب فرد مجروح می تواند نقطه درد را دقیقا مشخص کند. برای پیدا کردن محل شکست، پوشه عضو را حذف کنید و به آرامی طول استخوان را لمس کنید. نقطه ای که به لمس حساس بود و درد می تواند یک محل شکستگی باشد.4. جراحت عضو مصدوم: اگر عضو شکسته شود، حرکت می کند. در این زمان، فرد مجروح به علت درد بیش از حد از عضو استفاده می کند و عضو نمی تواند حرکت کند. البته این احتمال وجود دارد که فرد مجروح عضو را با درد تکان دهد.5. از دست دادن استخوان: گاهی اوقات فرد آسیب دیده وقتی صدای خراب شدن استخوان ها در هنگام شکستگی، شکستگی استخوان، یا وقتی عضو حرکت می کند، احساس می کند. این علامت نشانه قطعی شکستگی است 6 شکاف بین دو استخوان شکسته را لمس کنید: اگر این فاصله لمس شود، شکستگی خاصی وجود دارد.تغییرات در ناحیه آسیب دیده: اغلب آخرین و طولانی ترین علائم شکستگی ها در ناحیه شکستگی، که معمولا یک ساعت پس از شکست رخ می دهد، از بین می رود یا کبود می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.