خواص فوق العاده عالی زردچوبه و شیر برای پوست و سلامت بدن

زردچوبه و شیر ، زردچوبه و شیر برای موهای زائد ، زردچوبه و شیر برای لب ، زردچوبه و شیر برای پوست ، زردچوبه و شیر برای سرفه ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر ، ترکیب شیر و زردچوبه برای پوست ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر و عسل ، ماسک زردچوبه و شیر برای پوست ، ماسک زردچوبه و شیر برای جوش

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه و شیر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زردچوبه در آشپزی شرق، عنصر کهنه و جدایی‌ناپذیری است اما در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، نو و هیجان‌انگیز است و هر روز از  ویژگی‌های ضدسرطانی و ضدویروسی و درمانگرش می‌گویند و می‌نویسند. زردچوبه این روزها به «ادویه شفابخش» مشهور شده و از درمان گلو درد و شکم‌درد تا حل مشکلات پوستی و فعالیت ضدباکتری و ضدویروسی‌ را به آن نسبت می‌دهند. اما هندی‌ها ده‌ها سال پیش، نوشیدنی شیر گرم و زردچوبه، را به عنوان علاج شب‌های سرد و آسیب‌های سرماخوردگی، رو کرده بودند که گویا همین روزها با شهرت این ادویه خوش‌رنگ و خوش‌بو، در کشورهای دیگر خواهان پیدا کرده.

زردچوبه و شیر

زردچوبه ادویه ای است که در سراسر جهان محبوب است اما شیر زردچوبه یک نوشیدنی با ارزش و بالقوه مفید است که بسیاری از مردم حتی  اسم آن را هم نمی دانند.دارای  مواد مغذی  است که برای سلامتی بسیار مهم است.این نوشیدنی از ریشه خشک زردچوبه یا پودر زردچوبه مخلوط شده با شیر تشکیل شده است که یک نوشیدنی خوشمزه و طلایی است. در واقع، این تونیک سنتی هندی اغلب “شیر طلایی” نامیده می شود. در حالی که طعم و مزه کمی تلخ دارد .می توان به این نوشیدنی علاوه بر شیر و زردچوبه پودر هل، زنجبیل ، فلفل , میخک هم افزود که همه آنها برای سلامتی بسیار خوبست در این نوشیدنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مفید در زردچوبه و همچنین مواد معدنی شیر استفاده شده این یکی از  بهترین نوشیدنی ها است که به عنوان یک تونیک برای بدن استفاده می شود.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

فواید مهم شیر زردچوبه عبارتند از: تقویت سلامت پوست، مشکلات گوارشی، جلوگیری از سرطان، کاهش وزن و مراقبت از سیستم تنفسی، است.شیر زردچوبه میتواند با توجه به داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، پوست را تقویت کند،بیماریهای پوستی نظیر آکنه, پسوریازیس، و اگزما هم مفید است.

خواص زردچوبه و شیر

زردچوبه و شیر به دلیل وجود ماده کورکومین یک ماده ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک، است که این نوشیدنی محبوب می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند و غذا را هضم دهد، به ویژه سوء هاضمه را کاهش داده ، آرامش دهنده درد و کاهش التهاب و بهبود تعادل باکتری در روده است.نوشیدن شیر زردچوبه به عنوان یک عامل سم زدایی برای بدن، به ویژه برای کبد استفاده می شود.اگر میخواهید متابولیسم بدن و مواد زائد از بین برود ،باید حداقل یک بار در روز یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید. این به خصوص برای افرادی که قبلا آسیب کبدی داشتند، مفید است.

طرز تهیه زردچوبه و شیر

اگر میخواهید شیر زردچوبه خانگی درست کنید ساده ترین دستور آن را برای شما قرار داده ایم .کارشناسان معتقدند که شما می توانید شیر زردچوبه  رادو تا سه بار  در روز، که  در کل یک گرم زردچوبه داشته باشد استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر زردچوبه :

۱ گرم زردچوبه

۱ فنجان شیر

۱/۲ قاشق چای خوری پودر هل

۱/۴ قاشق چای خوری زنجبیل

شیر را در ظرف برای ۳-۴ دقیقه حرارت دهید تا گرم شود سپس زردچوبه و پودر هل و زنجبیل بریزید و  مخلوط کنید حرارت را کم کرده به مدت یکی دو دقیقه طبخ کنید سپس بنوشید و لذت ببرید.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

این نوشیدنی گرم می تواند التهاب را در سراسر بدن، از معده تا مفاصل و عضلات کاهش دهد.کورکومین، ماده فعال در زردچوبه، یک ماده ضد التهابی موثر است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.در برخی مطالعات، کورکومین به کاهش سرطان مربوط می شود، آن به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن است .

ماسک ضد جوش زردچوبه و شیر

مواد لازم:

– زردچوبه

– شیر

طرز تهیه :

عسل (ترجیحا طبیعی) زردچوبه، شیر و عسل را در یک کاسه بریزید و با چنگال مخلوط کنید. نتیجه کار باید به شکل خمیر باشد.سعی کنید ماسکتان را به مقدار مورد نیاز همان روز تهیه کنید تا مجبور به نگهداری باقیمانده مواد نباشید.ماسک را با انگشت یا یک برس مناسب روی پوست صورتتان بمالید.به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید ماسک روی پوستتان بماند. سپس با آب بشویید.می توانید برای جلوگیری از پخش شدن ماسک از پد های اسفنجی استفاده کنید.اگر پس از شستن صورت، لکه های زرد حاصل از زردچوبه روی پوستتان باقی مانده بود، می توانید یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده روی صورتتان بمالید تا تمیز شود.بهتر است این ماسک را یک روز قبل از رفتن به مهمانی بزنید که رنگ زرد روی پوستتان نماند.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

زردچوبه ضدباکتری و ضد التهاب است و خواص زیادی برای پوست دارد.حاوی آنتی اکسیدان است و جای جوش را از بین می برد.شیر پوست را لایه برداری می کند و یک ضدچروک طبیعی است.

زردچوبه و شیر